Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την καταπολέμηση φαινομένων ρατσιστικής βίας στα σχολεία

  
Δελτίο Τύπου Υ.ΠΑΙ.Θ

Πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την καταπολέμηση φαινομένων ρατσιστικής βίας στα σχολεία

Με αφορμή τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή με θέμα «Διείσδυση της Χρυσής Αυγής στο χώρο της εκπαίδευσης», την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, αναφέρεται στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για την καταπολέμηση φαινομένων ρατσιστικής βίας στα σχολεία.

Ακολουθούν σημεία από την απάντηση του κ. Κεδίκογλου:
«Έχουμε προχωρήσει ήδη σε ένα ευρύ φάσμα δράσεων και πρωτοβουλιών για το θέμα εντός και εκτός σχολείου. Κατ’ αρχάς, εισαγάγαμε το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας που, όπως ξέρετε, από φέτος με το νόμο για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα διδάσκεται επί τρεις ώρες εβδομαδιαίως στην Α΄ Τάξη και επί δύο στη Β’ Τάξη Λυκείου. Στόχος του μαθήματος είναι ακριβώς η δημοκρατική διαπαιδαγώγηση του πολίτη, ώστε να αποκτήσει δημοκρατικό ήθος.

Από τα πρώτα ζητήματα με τα οποία ασχολήθηκα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου στο Υπουργείο Παιδείας, ήταν η επανενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Βίας, του οποίου ο ρόλος είναι υποστηρικτικός και συμβουλευτικός σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού, ενώ πρόσφατα ξεκαθαρίσαμε ότι στο αντικείμενό του περιλαμβάνεται και η ρατσιστική βία. Η τελευταία αυτή προσπάθεια επιχειρεί να αναβαθμίσει και να διευρύνει το ρόλο του Παρατηρητηρίου πέρα από τα όρια της στενής καταγραφής στη λήψη συγκεκριμένων δράσεων. Σ’ αυτήν την προσπάθεια συστρατεύουμε και οργανώσεις, όπως είναι το «Χαμόγελο του Παιδιού», η «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου», φορείς, δηλαδή, με συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία που μπορούν να συμβάλλουν.

Επίσης, ορίζουμε σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ως συντονιστή δράσεων έναν εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προωθούμε, όπως συναντάται και σε διεθνές επίπεδο, το θεσμό της Διαμεσολάβησης, ορίζοντας δύο εκπαιδευτικούς -έναν συν έναν αναπληρωτή- ανά σχολική μονάδα, που θα γνωρίζουν όλοι οι μαθητές ότι εάν έχουν πρόβλημα, θα απευθύνονται και θα ενημερώνουν αυτόν.

Ένα βήμα πιο πέρα, έχουμε ήδη συγκροτήσει ομάδα δράσης μέσα στο Υπουργείο που θα επεξεργαστούν την ευρεία προώθηση αντιρατσιστικών μηνυμάτων εκτός σχολείου, στο διαδίκτυο, στα Μέσα, στους χώρους συνάντησης μαθητών και εφήβων».
Για το μάθημα της Ιστορίας και τη διδασκαλία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ανέφερε:

«Η Ιστορία δεν διδάσκεται πια μόνο μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια, γιατί έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει η διαθεματική προσέγγιση της διδασκόμενης ιστορικής ύλης, οι επισκέψεις σε μουσεία, σε αρχαιολογικούς χώρους, σε τόπους ιστορικής μνήμης, η συνεργατική διδασκαλία, οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις, οι επισκέψεις στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Έχουμε τη βοήθεια των σύγχρονων τεχνολογιών και τις ιστοσελίδες με σημαντικό οπτικοακουστικό υλικό. Αυτές είναι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια.

Πέραν, όμως, από το μάθημα της Ιστορίας, έχουμε τα μαθήματα των βιωματικών δράσεων και των ερευνητικών εργασιών, όπου παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν πιο ειδικά, συστηματικά και οργανωμένα με ζητήματα Ιστορίας.

Πάντως, σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, διαχέονται οι δημοκρατικές ιδέες και μόνο εάν ξεφυλλίσουμε βιβλία όπως τα αρχαία, τα νέα, η κοινωνιολογία κ.λπ. θα βρούμε πλούσιο σχετικό υλικό δημοκρατικής αγωγής και υγιούς πολιτικού προσανατολισμού.

Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του διδάσκοντα που πρέπει να εμβαθύνει στα ιστορικά ζητήματα. Τέλος, η υπόθεση της παιδεία μας, όπως ξέρετε, δεν είναι μόνο θέμα των σχολείων, αλλά και της οικογένειας, των πολιτιστικών φορέων, τη πολιτικής ηγεσίας, των πολιτικών κομμάτων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου