Σάββατο 26 Απριλίου 2014

ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΟΙΝΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΠΡΟΪΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ - ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΗΣ - ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗΣ




Σε συζητήσεις που γίνονται με αφορμή το υπό Δημόσια Διαβούλευση σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή, μια σκέψη, μια ιδέα νομίζουμε πως θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον αν μπορούσε να υλοποιηθεί.

Αυτή η σκέψη, αυτή η ιδέα έχει να κάνει με την προσπάθεια συνεννόησης που θα μπορούσε να γίνει από πλευράς όλων των φορέων(επαγγελματίες, αναπηρικό κίνημα, γονείς, μαθητές κ.α) που παντοιοτρόπως εμπλέκονται με τα της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας, ώστε διαμέσου της συμμετοχής σ αυτό το εγχείρημα και αφού καταλήξουμε για το τι είδους Ειδική Αγωγή θέλουμε στην Ελλάδα του 2014, να κάνουμε αυτό που δεν έκανε το Υπουργείο.

Ομαδική δουλειά και συμμετοχή από όλους, για όλους, για την Ειδική Αγωγή, χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα.

Να κατατεθούν μ άλλα λόγια στον Υπουργό Παιδείας, κοινές προτάσεις προς εφαρμογή, προϊόν συναπόφασης και συναντίληψης  από όλους τους εμπλεκόμενους.

Έτσι θα μπορέσουν, επιτέλους, να αποφασίσουν οι άνθρωποι της Ειδικής Αγωγής  για το μέλλον που της αρμόζει.

Είναι δύσκολο;

Εκπροσωπώντας τους συναδέλφους με τους οποίους το συζητήσαμε.
Βασίλης Βούγιας
26/4/2014

3 σχόλια:

  1. Σαν ΕΝΕΛΕΑ είναι πάγια αντίληψή μας και πρακτική. Άλλωστε γι αυτό όταν συσταθήκαμε επίσημα, το 2004, είχαμε προβλέψει καταστατικά όλους ανεξεραίτως: ΕΕΠ-ΕΒΠ και όλους τους κλάδους διδασκόντων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας). Μην ξεχνάμε ότι η νέα Γ.Γ. του Συλλόγου μας είναι μέλος του ΕΕΠ (εργοθεραπεύτρια). Για να μην έχουμε μάλιστα παρατράγουδα έχουμε καταστατικά προβλέψει ότι δεν μπορούν περισσότεροι από 2 του ιδίου κλάδου να μετέχουν στο Δ.Σ. (ώστε να μην δημιουργηθούν ποτέ συντεχνιακές πλειοψηφίες). Φυσικά ο ρόλος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ είναι εκτενέστερος ως συνδικαλιστικά όργανα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γι' αυτό το σκοπό προσπαθούμε και όλοι εμείς που εργαζόμαστε χρόνια στην ειδική αγωγή, με 6-10 έτη σπουδών, να συνεχίσουμε χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα. Πως μπορούμε όμως να καταθέσουμε κοινές προτάσεις με συναδέλφους, με τους οποίους προσφέρουμε τις ίδιες υπηρεσίες τόσα χρόνια, όταν εκείνοι διεκδικούν τη διαγραφή μας και το τέλος της εργασίας μας. Δεν ήμουν ποτέ υπέρ της πρόταξης οποιουδήποτε προσόντος, δεν προσπάθησα ποτέ να συκοφαντήσω και να απαξιώσω τις γνώσεις εκπαιδευτικών και ως Νηπιαγωγός μέχρι τώρα καλύπτω κενά σε σχολικές μονάδες, στις οποίες αν δεν δεχόμουν τη θέση, απλά δεν θα λειτουργούσαν, καθώς όταν άρχισα να εργάζομαι στην ειδική αγωγή ήμασταν στον πίνακα μόνο 90 εκπαιδευτικοί (από το πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας 10 και τώρα μετά από 6 χρόνια 21). Να σημειώσω ότι στην αρχή ήμουν επαρχία, αν και στην περίπτωση που προτιμούσα τη γενική αγωγή θα ήμουν ακριβώς δίπλα στο σπίτι μου. Η διαφορά μας είναι ότι εμείς προτείνουμε μοριοδότηση, ώστε πολύτιμο εκπαιδευτικό δυναμικό που δραστηριοποιείται τόσα χρόνια να μην βρεθεί εκτός εργασίας. Όλοι οι φορείς διεκδικούμε να μην γίνουν απολύσεις και ξαφνικά αυτό προβάλλεται ως δίκαιο και μάλιστα από συναδέλφους. Ψάχνω πραγματικά τρόπο να συνεργαστούμε, όπως κάνω πάντα στο εργασιακό μου περιβάλλον, αλλά κάτι τέτοιο χρειάζεται θέληση από όλες τις πλευρές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. To ίδιο θέλω και πιστεύω και εγώ (ΠΕ70 με μεταπτυχιακό), η μοριοδότηση όλων των προσόντων σε ένα πίνακα μου ακούγεται το καλύτερο. Καμία a priori πρόταξη με βάση ένα μόνο προσόν. Η Ειδική Αγωγή είναι εξ ορισμού εξειδικευμένη και χρειάζεται το καλύτερο από γνώσεις κ εμπειρίες εξειδικευμένο προσωπικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή