Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Σημεία ομιλίας της Βουλευτή Στ. Ξουλίδου των ΑΝ.ΕΛΛ. επί της Τροπολογίας του Υ.ΠΑΙ.Θ στο σ/ν "Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων..."



                                
  02-05-2014
        

Σημεία ομιλίας της Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και υπεύθυνης του τομέα κοινοβουλευτικής ευθύνης Παιδείας και Θρησκευμάτων,  Σταυρούλας Ξουλίδου, επί του Ν/Σ «Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την Προσθήκη -Τροπολογία αρμοδιότητας ΥΠΑΙΘ με αριθμ. 1424/28-4-2014

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

στην ομιλία μου θα ήθελα να τοποθετηθώ σχετικά με την τροπολογία 1424/28-4-2014 αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που κατατέθηκε στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή.

Σε ό,τι αφορά στη συγκεκριμένη τροπολογία, επαναλαμβάνω ότι έχουμε έντονες αντιρρήσεις για το χρόνο κατάθεσής της, όπως και για ορισμένα επιμέρους ζητήματα, τα οποία θα αναπτύξω στη συνέχεια, όμως θα συνηγορήσουμε στην επίλυση των εκπαιδευτικών θεμάτων που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τη μαθητική, εκπαιδευτική και φοιτητική κοινότητα και όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Στα πλαίσια υγιούς διαλόγου θα ήθελα να σταθώ σε κάποια σημεία της τροπολογίας:
  • στο Άρθρο 2 στην παράγραφο 18, ορίζετε την αντιστοιχία του νηπιαγωγού προς τον αριθμό των νηπίων σε 1 προς 25 ια τα νηπιαγωγεία και σε 1 προς 30 για τα παιδικά κέντρα. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση, σας παρακαλώ να μας εξηγήσετε.
  • Επίσης, στην παράγραφο 19 του άρθρου 2, ορίζεται ότι «Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του  Επαγγελματικού Λυκείου καταρτίζονται από το Ι.Ε.Π., μετά τη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., βάσει των προγραμματικών συμφωνιών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια και τις επιστημονικές ενώσεις..» Έχουμε διατυπώσει και στο παρελθόν την άποψη ότι ο καθορισμός των προγραμμάτων σπουδών των Επαγγελματικών Λυκείων  δεν μπορεί να γίνεται σύμφωνα με τις ανάγκες και τις υποδείξεις της αγοράς. Τα προγράμματα σπουδών –και μάλιστα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση- πρέπει πρωτίστως να καταρτίζονται σύμφωνα με παιδαγωγικά κριτήρια και όχι σύμφωνα με προγραμματικές συμφωνίες! 
  • Επίσης, στο άρθρο 3, που αφορά στα θέματα της ειδικής αγωγής, και στην παράγραφο 2, ορίζεται ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη θα γίνονται αποκλειστικά ως μειωμένου ωραρίου, ενώ «…η σύμβαση πρόσληψής τους μπορεί με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου…». Δεν μας εξηγείται για ποιους λόγους και με ποιο πλαίσιο θα γίνεται αυτό, εφόσον εάν δεν συμπληρώνουν το προβλεπόμενο διδακτικό ωράριο θα παρέχουν συμπληρωματικά υπηρεσίες. Εάν χρειάζονται γιατί δεν τους προσλαμβάνετε από την αρχή με πλήρες ωράριο; Και πώς θα διασφαλίσετε ότι δεν θα αναπτυχθούν πελατειακές σχέσεις για το ποια σύμβαση θα μετατραπεί πλήρους ωραρίου. Επιπλέον, να μου επιτρέψετε και μια παρατήρηση: αυτή τη στιγμή υπάρχει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής, όπου μπορούν να ρυθμιστούν εκεί αυτά τα ζητήματα, ποιος ο λόγος αυτής της ρύθμισης;
  • επίσης στην παράγραφο 4 του άρθρου 3, «για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές … μπορούν να συγκροτούνται οι ΕΔΕΑΥ του άρθρου 39 του νόμου 4115/2013, με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς οι οποίοι διατίθενται από την τοπική αυτοδιοίκηση, τις δημόσιες μονάδες υγείας και τα ΚΕΔΥ». Με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό, ποιος θα το αποφασίσει και τι θα γίνει με τις υπηρεσίες που στελεχώνονται ήδη από το εν λόγω προσωπικό; Θα πρέπει να καταλάβετε ότι τα προγράμματα ΕΣΠΑ δεν μπορούν να είναι πανάκεια και ότι οι αντίστοιχοι πίνακες πρόσληψης προσωπικού δεν εξαντλούνται γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει με 500 ευρώ!
  • στο άρθρο 10 για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών, οφείλετε να επεκτείνεται το δικαίωμα αυτό και στους  επιτυχόντες των τριών προηγούμενων ετών, δηλαδή από το 2010 ως και το 2013, οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα φοίτησης σε άλλη πόλη και πολλοί απ’ αυτούς αναγκάζονται είτε να έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους είτε να μην παρακολουθούν τακτικά τα μαθήματα των σχολών τους. Το μέτρο αυτό είναι άδικο και θίγει τις αδύναμες οικογένειες που προσπαθούν με κόπους να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
  • Τέλος, όσον αφορά στο άρθρο 14 για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού θεωρούμε τη λύση που δίνεται πρόσκαιρο ημίμετρο για τη βιωσιμότητα των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού. Είναι αδήριτη ανάγκη να εργαστείτε μεθοδικά και αποτελεσματικά ώστε οι ομογενείς κάτοικοι του εξωτερικού να διδαχθούν άρτια την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό και να λάβουν ακέραιη την ελληνική παιδεία, στοιχεία που τους συνδέουν με την πατρίδα τους.  Οι συνεχείς παρατάσεις που δίνετε στην κατάργηση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, είναι πολιτική που κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης,
Στο χρόνο που σας απομένει στους υπουργικούς σας θώκους, σταματήστε να ασχολείστε με τα καίρια ζητήματα της χώρας με τρόπο επιφανειακό και ανάρμοστο.. Δώστε επιτέλους στην παιδεία την αξία και τη δυναμική που της αξίζει… και δείξτε σεβασμό στην πιο σημαντική κοινωνική λειτουργία! Ο ρόλος της Παιδείας είναι σοβαρός και αυτονόητος. Σταματήστε να κρατάτε ομήρους τους μαθητές και τους φοιτητές και τις οικογένειές τους! Αφουγκραστείτε  με σοβαρότητα και αίσθημα ευθύνης τις ανάγκες ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας!».


Παρακολουθείστε το video της ομιλίας στο παρακάτω link:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου