Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Κ.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΑ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. & Τ.Ε.Ε. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ : Για την κατάσταση που επικρατεί στα ΕΕΕEΚ και ΤΕΕ στην Eιδική Αγωγή 

17/02/15 

Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων

Η κατάσταση στην ειδική αγωγή και πιο ειδικά στο χώρο της δευτεροβάθμιας βαθμίδας αποτυπώνει το μέγεθος της υποβάθμισης και της απαξίωσής της όπως αυτή υλοποιήθηκε από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Την στιγμή που η σχολική χρονιά θα διανύσει το τελευταίο τρίμηνο τα κενά σε ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό στις δομές της δευτεροβάθμιας είναι τεράστια με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν, με σοβαρές συνέπειες στην ίδια την παιδαγωγική πράξη. Το προσωπικό είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους αναπληρωτές, και μάλιστα με 5μηνα ΕΣΠΑ καθώς φαίνεται ότι η σχολική χρονιά για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες διαρκεί μόλις 5 μήνες. Πολλές φορές το περιεχόμενο σπουδών των εργαζόμενων εκπαιδευτικών είναι μακριά από αυτό που καλούνται να κάνουν στο χώρο του σχολείου. Ο ελλείψεις αυτές σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό έχουν σαν αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να εκδηλώνουν επιθετικότητα και να παρατηρούνται τραυματισμοί είτε των μαθητών, είτε του προσωπικού. Για παράδειγμα στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω αυτή την στιγμή είναι εγγεγραμμένα 140 και παρακολουθούν 120-125 και λείπουν από το σχολείο βασικές ειδικότητες για να λειτουργήσει. Υπάρχει μόλις ένας ψυχολόγος για όλα αυτά τα παιδιά, ένας λογοθεραπευτής, δύο εργοθεραπευτές, κανένας κοινωνικός λειτουργός και από το βοηθητικό προσωπικό λείπουν τουλάχιστον 6 εργαζόμενοι. Σε αυτές τις συνθήκες, με τις οξυμένες ανάγκες σε εκπαίδευση και φροντίδα αυτών των παιδιών πώς να ανταποκριθεί το προσωπικό και τι είδους βοήθεια μπορεί να δώσει όταν υπάρχουν δεκάδες κενά για να εξασφαλιστεί μια στοιχειώδης λειτουργία;
Από την άλλη είναι ανύπαρκτη η στοχευμένη παρέμβαση σε επίπεδο περιεχομένου σπουδών, και αναλυτικών προγραμμάτων. Ενώ στο τέλος της φοίτησης παρέχεται μόνο μια βεβαίωση παρακολούθησης για τα παιδιά χωρίς να απορρέουν από αυτό επαγγελματικά δικαιώματα.
Επιπλέον, τα ελάχιστα ΕΕΕΕΚ σε επίπεδο Αττικής αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες που υπάρχουν με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να μένουν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όσα ήδη είναι εγγεγραμμένα να είναι πολλά και να μην τηρούνται οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις και αναλογίες προσωπικού και παιδιών. Για παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω καλύπτει όλη την περιοχή από Γ' Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου καλύπτει όλη τη Δ' Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου Β' Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ένα ειδικό γυμνάσιο - λύκειο Αθηνών για όλη τη διεύθυνση Α' Αθήνας,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κύριος Υπουργός
1. Εάν προτίθεται να προχωρήσει σε ίδρυση και λειτουργία νέων ΕΕΕΕΚ προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν ώστε κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες να μπορεί να φοιτά στο σχολείο που έχει ανάγκη και να γίνει πραγματικότητα η 9 χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση;
2. Πότε θα γίνουν οι αναγκαίες μόνιμες προσλήψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό ώστε τα σχολεία αυτά να μπορούν από την έναρξη την χρονιάς να λειτουργούν χωρίς κανένα εμπόδιο και να παρέχουν στα παιδιά την αναγκαία παιδαγωγική και κάθε είδους στήριξη που προκύπτει από τις ειδικές ανάγκες;
3. Πότε θα καταρτιστούν ειδικά αναλυτικά προγράμματα γι' αυτά τα σχολεία, με στοχευμένη εξειδικευμένη επιστημονική παρέμβαση που να ανταποκρίνεται στις σύνθετες και αυξημένες ανάγκες αυτών των παιδιών; Πότε θα αναβαθμιστεί το περιεχόμενο σπουδών προκειμένου να μην παρέχεται μια απλή βεβαίωση παρακολούθησης αλλά πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα ώστε αυτά τα παιδιά με την αποφοίτησή τους είτε να βρίσκουν δουλειά είτε να ιδρυθούν προστατευόμενα εργαστήρια γι' αυτά που αδυνατούν να ενταχθούν στην παραγωγική διαδικασία;
4. Αν και υπάρχει απόφαση ίδρυσης (υπ.αρ. 96005/Γ6/05-09-2007 Κ.Υ.Α). (ΦΕΚ 1856/Β/13-09-2007) για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Περιστερίου, αυτή δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί.
Σημειώνουμε επίσης ότι κατάλληλη κτιριακή υποδομή υφίσταται, αν και απαιτούνται ορισμένες επιδιορθώσεις. Πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία προκειμένου να δρομολογηθεί η έναρξη της λειτουργίας τους ΕΕΕΕΚ στο Περιστέρι με το αναγκαίο ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό και την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή;
 
Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας
Ελένη Γερασιμίδου
Λιάνα Κανέλλη
Χρήστος Κατσώτης
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου