Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΚΕ.Δ.Δ.Υ., ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ Ε.Α.Ε.




Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη

Κύριε Υπουργέ,

Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας με έγγραφό της (με Α.Π. 50351 /Δ3/24-03-2016) προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ με θέμα «Οδηγίες σχετικά με τις ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε  και Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε σχολικού έτους 2016-17» δίνει οδηγίες για Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) προαναγγέλλοντας την κατάργηση όσων δεύτερων ΤΕ υφίστανται σε σχολικές μονάδες, υποστηρίζοντας ότι η λειτουργία 2 ΤΕ στην ίδια σχολική μονάδα γίνεται εκ παραδρομής. Συγκεκριμένα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι: «…Όπου λειτουργούν 2 Τμήματα Ένταξης στην ίδια σχολική μονάδα, εκ παραδρομής και για οποιοδήποτε λόγο, θα ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία, δηλαδή κατάργηση του ενός Τμήματος Ένταξης».

Η ίδια εγκύκλιος αυστηροποιεί τους όρους δημιουργίας των ΤΕ, καθώς όπως ορίζει, χρειάζονται τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΔΥ με πρόταση για φοίτηση των μαθητών σε ΤΕ, τη στιγμή που έως τώρα αρκούσε να υπήρχαν τρία παιδιά με γνωμάτευση ή δήλωση του γονέα, σύμφωνα με το άρθρο 6 ν. 3699/2012. Αυτό όμως που δεν αναφέρει η εγκύκλιος είναι ο τρόπος με τον οποίο θα δίνονται αυτές οι γνωματεύσεις από έναν φορέα που όντας υποστελεχωμένος αδυνατεί στην πραγματικότητα να λειτουργήσει. Με νεότερη ανακοίνωσή σας, προσπαθήσατε να αναιρέσετε τα όσα αναφέρθηκαν στην ανωτέρω εγκύκλιο, κάνοντας λόγο για γνωματεύσεις από ΚΕΔΔΥ και από Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες. Ζητάτε δε ταυτόχρονα από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να λαμβάνουν υπ’όψιν στις προτάσεις τους τον αριθμό των μαθητών , χωρίς όμως να διευκρινίζετε εάν θα παραμείνουν τα δύο Τμήματα Ένταξης εάν οι μαθητές είναι παραπάνω από 12.

Κατόπιν αυτών εξάγεται το συμπέρασμα ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η αποδόμηση μιας δομής της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία παιδιά από όλο το εύρος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα εντός των τυπικών σχολείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Είναι βέβαιο ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει εκατοντάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συνακόλουθα τις οικογένειές τους σε απομόνωση και απόγνωση.

Κύριε Υπουργέ, να σημειωθεί ότι όταν έγιναν οι μεγάλες συνενώσεις των σχολικών μονάδων, ήταν απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ να μην συνενωθούν τα Τμήματα Ένταξης και να λειτουργούν ως έχουν προς το συμφέρον των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

1.    Σκοπεύει το Υπουργείο να αποσύρει τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και να ενεργήσει προς τη στήριξη των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης;
2.    Υπάρχει σχέδιο για στελεχιακή ενίσχυση των ΚΕΔΔΥ; Και αν ναι, ποιο είναι αυτό και σε ποιο χρονοδιάγραμμα εντάσσεται;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Χαρά Κεφαλίδου
Γιώργος Αρβανιτίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου