ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΤΩΝ
ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΑΕ
Του Δημήτρη Παπαευθυμίου, Αιρετού στο ΚΥΣΕΕΠ
Στην
τροπολογία με τίτλο καθορισμός της
συνάφειας των τίτλων σπουδών με την ΕΑΕ, διαπιστώνεται μία κατάφορη
παραβίαση των αρμοδιοτήτων του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου του ειδικού
εκπαιδευτικού προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ), μεταφέροντας την αρμοδιότητα της αναγνώρισης
της συνάφειας των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων του ΕΕΠ με την ειδικότητα του κλάδου της προς
πλήρωση θέσης, στο ΙΕΠ.
Η τροπολογία αυτή αφορά μόνο το
ΕΕΠ και όχι το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού η συγκεκριμένη
αρμοδιότητα που προβλέπεται από το
προεδρικό διάταγμα 1/2003 παραμένει στα υπηρεσιακά συμβούλια των άλλων
εκπαιδευτικών, ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
Ενώ για τους
άλλους εκπαιδευτικούς, το ΙΕΠ είναι αρμόδιο μόνο για την αναγνώριση της
συνάφειας των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων στην Ειδική Αγωγή και
Εκπαίδευση, με αιφνιδιαστική τροπολογία του ΥΠΠΕΘ, προτείνεται η μεταφορά της
αρμοδιότητας του ΚΥΣΕΕΠ για την συνάφεια σε σχέση με την ειδικότητα του κλάδου
στο ΙΕΠ, την στιγμή που αναγνωρίζεται
ένα τεράστιο κενό ως προς την εκπροσώπηση των κλάδων του ΕΕΠ (Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού) σε αυτόν τον φορέα
και γίνεται προσπάθεια να ιδρυθεί
το τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η τροπολογία
αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί και με το γεγονός ότι η διεύθυνση ειδικής αγωγής του
ΥΠΠΕΘ, θεωρεί βάρος της την ενασχόλησή της ως εισηγήτρια στο ΚΥΣΕΕΠ με την
αναγνώριση της συνάφειας των τίτλων του ΕΕΠ, το οποίο ας σημειωθεί είναι το
μοναδικό προσωπικό που ανήκει στην
διεύθυνση αυτή στο ΥΠΠΕΘ.
Η τροπολογία
όπως έχει κατατεθεί δημιουργεί πρόβλημα στην κοινή λειτουργία των κεντρικών
συμβουλίων( ΚΥΣΔΕ, ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΕΕΠ), αλλά και στις διοικητικές πράξεις για την
εξέλιξη του προσωπικού, αφού, σύμφωνα με τον νόμο, η κατάταξη και η υπηρεσιακή
εξέλιξη του προσωπικού βασίζεται στις
γνωμοδοτήσεις των τίτλων από τα υπηρεσιακά συμβούλια και όχι από νομικό συμβούλιο ιδιωτικού δικαίου όπως
είναι το ΙΕΠ.
Επίσης στην
τροπολογία υπάρχει και ένα άλλο ατόπημα, που πιθανόν να κρύβει σκοπιμότητα και
αφορά την αναγνώριση της συνάφειας από το ΙΕΠ, στην Σχολική Ψυχολογία.
Οι
μεταπτυχιακοί τίτλοι, ή είναι στην σχολική ψυχολογία, ή δεν είναι. Δεν μπορεί
να δοθεί συνάφεια. Την ορίζει ο ίδιος ο τίτλος. Άραγε μπορεί να υπάρχουν τίτλοι
που δεν είναι στην σχολική ψυχολογία, για τους οποίους το ΙΕΠ θα γνωμοδοτήσει
ότι έχουν συνάφεια με την σχολική ψυχολογία;
Τέλος, είναι
απαράδεκτο και ψευδές αυτό που αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, ότι η συνάφεια
των τίτλων κρινόταν από τα ΠΥΣΕΕΠ (Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού) κατά τρόπο ανομοιογενή και αντίθετο με τις αρχές της
ισότητας και της αξιοκρατίας. Ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα στην αναγνώριση της
συνάφειας των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων σε σχέση με την ειδικότητα του
κλάδου της προς πλήρωση θέσεως.
Ελάχιστες μόνο
περιπτώσεις προβληματισμού υπήρξαν και πάντοτε σε σχέση με την συνάφεια των
τίτλων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στην οποία πράγματι επικρατεί ασάφεια,
μετά την απίστευτη βιομηχανοποιημένη παραγωγή μεταπτυχιακών τίτλων, για τα
οποία βεβαίως η πολιτεία και ιδιαίτερα το ΥΠΠΕΘ μέχρι σήμερα δεν έκανε τίποτε.
Επίσης η
αξιολογική έκθεση η οποία επικαλείται την κατάρτιση του ενιαίου πίνακα
αναπληρωτών, έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις του Υπουργού παιδείας, ότι οι
προσλήψεις αναπληρωτών φέτος θα γίνουν με τον ίδιο τρόπο που έγιναν και πέρυσι.
Όσον αφορά τον
ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών, θα θυμίσω ότι πέρυσι έγινε προσπάθεια να
λειτουργήσει, αλλά λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν ως προς την οργάνωσή του σε
επίπεδο μηχανογράφησης του υπουργείου, αποφασίστηκε να γίνουν οι απαραίτητες
προσαρμογές αλλά και οι αναγκαίες δοκιμές, ώστε να είναι έτοιμος να
λειτουργήσει.
Μέχρι σήμερα
δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια προσαρμογών και φαίνεται δύσκολο να
λειτουργήσει.
Θα πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η συγκεκριμένη τροπολογία
που αφορά την αναγνώριση της συνάφειας των μεταπτυχιακών – διδακτορικών τίτλων
ή έστω να περιοριστεί η αρμοδιότητα του ΙΕΠ μόνο στην αναγνώριση της συνάφειας
σε σχέση με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όπως ισχύει και για τους άλλους
εκπαιδευτικούς και όχι η αναγνώριση της συνάφειας στην ειδικότητα της προς πλήρωση θέσης .
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ
ΑΙΡΕΤΟΣ Στο ΚΥΣΕΕΠ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου