Αθήνα 19/10/2016
Αρ.Πρωτ.593
Προς
κ. Π. Κασσιανό
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΥΠ. Π.Ε.Θ.
Θέμα: «Διαμαρτυρία
από το συντονιστικό αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ του Συλλόγου Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ Αττικής)»
Αλγεινή
εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι, ακόμη μια χρονιά, και παρά τις
διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας για άμεση στελέχωση των δομών
ειδικής αγωγής, οι Αναπληρωτές
Ε.Β.Π. και οι Σχολικοί Νοσηλευτές καλούνται να υπηρετήσουν αποσπασματικά
και με σημαντική καθυστέρηση, ενώ οι υπόλοιποι υποψήφιοι Αναπληρωτές
Ε.Ε.Π. παραμένουν άνεργοι (μη επιδοτούμενοι συνήθως) και με αβέβαιη την
ημερομηνία πρόσληψης, χωρίς να υπάρχει ένα επίσημο χρονοδιάγραμμα
ανακοίνωσης από πλευράς του Υπουργείου των οριστικών πινάκων κατάταξής
τους.
Αν
και ρητά εκπεφρασμένη, η βούληση του Υπουργείου Παιδείας να υπάρξει
προτεραιότητα στις προσλήψεις στην ειδική αγωγή, φαίνεται να εφαρμόζεται
μερικώς, και πάντως, στην πράξη να μην αφορά στο Ε.Ε.Π. Πώς αλλιώς θα
μπορούσε να ερμηνευτεί ο μέχρι σήμερα ουσιαστικός αποκλεισμός των
υποψηφίων αναπληρωτών Ε.Ε.Π. από την εργασιακή ένταξή τους μαζί
με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς; Πώς μπορεί να θεωρηθεί ότι
παρέχονται ολιστικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε ειδικά (αλλά και γενικά
μέσω Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) σχολεία χωρίς την πλήρη σύνθεση του συλλόγου των
λειτουργών της; Πώς είναι εφικτό τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να ανταποκριθούν στο
τιτάνιο έργο τους, τη στιγμή που υποστελεχωμένα (πολλά μάλιστα χωρίς
βασικές ειδικότητες για τη συγκρότηση διεπιστημονικής ομάδας) καλούνται
να εισηγηθούν (μέχρι τις 20 Οκτωβρίου) την παράλληλη στήριξη χιλιάδων,
ανά την επικράτεια, μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ
παράλληλα συσσωρεύονται τα πολλαπλάσια, αγωνιώδη από πλευράς
οικογενειών, αιτήματα διάγνωσης και υποστήριξης;
Στο
πλαίσιο αυτό, εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας για την κατ΄
εξακολούθηση αργοπορία έκδοσης της εγκυκλίου πρόσληψης αναπληρωτών
Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (τέλος Ιουλίου), η οποία αποτελεί και την αφορμή για
την αλυσιδωτή ανακολουθία λόγων και έργων από πλευράς ιθυνόντων.
Επιπλέον, αποδοκιμάζουμε τη συνεχή αλλαγή των βασικών κριτηρίων που
διέπουν την χρονοβόρα διαδικασία κατάρτισης των οριστικών πινάκων.
Σημειώνουμε τα αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις, τα οποία προκάλεσαν οι
παλινωδίες που διαπιστώθηκαν κατά την εκπρόθεσμη κοινοποίηση των
προσωρινών πινάκων από τις Π.Δ.Ε., τις επανειλημμένες ανακοινοποιήσεις
και την ασάφεια κριτηρίων απόδοσης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων
σπουδών από το Ι.Ε.Π. Επιπροσθέτως, διαμαρτυρόμαστε, τόσο για την
ματαιωτική και πέραν κάθε απαισιόδοξης προσδοκίας, καθυστέρηση περαίωσης
της εξέτασης των ενστάσεων από το Α.Σ.Ε.Π., όσο και για τη μη συνολική
διάθεση όλων των πιστώσεων από την πρώτη φάση.
Θεωρούμε, εν κατακλείδι, επιβεβλημένη την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών»
στις δομές ειδικής αγωγής (ελπίζουμε και στη γενική εκπαίδευση, στο
πνεύμα της συνεκπαίδευσης), καθώς οι αναπληρωτές Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π.
καλύπτουν πάγιες και λειτουργικές ανάγκες σε αυτές, αρκετοί μάλιστα, επί
πολλά συναπτά έτη. Άμεσος στόχος του Υπουργείου θα πρέπει να είναι η
εύρυθμη λειτουργία όλων των δομών της Ειδικής Εκπαίδευσης και η
διασφάλιση του δικαιώματος των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες να έχουν στη διάθεση τους όλες τις παροχές, που
απορρέουν από τον νόμο, αλλά κυρίως από το ανθρωπιστικό ιδεώδες για την
ομαλή σχολική και κοινωνική τους ένταξη και προσαρμογή.seepeaa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου