Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΗΤΑΝ ΣΕ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ-Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 2/ΘΕΣΙΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Λάβαμε και δημοσιεύουμε μια επιστολή από το 2/θέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σαλαμίνας. Η επιστολή περιγράφει τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π) του σχολείου. (Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) δεν αντιμετωπίζει- εκεί- προβλήματα γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει).
Δυστυχώς πάνω-κάτω αυτή είναι-πλην φωτεινών εξαιρέσεων- η εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Πάρα πολλά Ειδικά Σχολεία συστεγάζονται με τα σχολεία γενικής αγωγής φιλοξενούμενα αποκλειστικά σε μια αίθουσα. Οι μισές-σχεδόν- Σ.Μ.Ε.Α.Ε παρέχουν υποτυπωδώς τις βασικές υπηρεσίες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ολόκληρες περιοχές της χώρας δεν διαθέτουν ούτε μια δομή Ε.Α.Ε(χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως το 2/θέσιο Ε.Δ.Σ Σαλαμίνας είναι το μοναδικό δημόσιο εκπαιδευτικό πλαίσιο που υπάρχει στο νησί). Τεράστιες ελλείψεις από εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π καταγράφονται στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε, στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ, στα Τμήματα Ένταξης, στην Παράλληλη Στήριξη. Πολλοί μαθητές με αναπηρία δεν εντάσσονται στις δομές Ε.Α.Ε του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α...
Αυτές οι πολύ σοβαρές στρεβλώσεις της Ε.Α.Ε, αυτές οι τραγικές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε ανθρώπινο δυναμικό, σε κεντρικό και περιφερειακό σχεδιασμό, σε πλάνο και όραμα, έρχονται από το παρελθόν και είναι διαχρονικές, από τότε που "λεφτά υπήρχαν", αλλά προφανώς όχι για την Ειδική Αγωγή.
Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι,
είναι γεγονός πως από πολύ παλιά η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ήταν κάτω από καθεστώς μνημονίου, από πολύ παλιά αποτελούσε τον παρία της εκπαιδευσης. Το ξέραμε, το ξέρουμε και όσοι το αγνοούσαν, τώρα το έμαθαν...
Βασίλης Βούγιας
8/4/2013
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Ειδικό Δ.Σ. Σαλαμίνας – Τα
προβλήματα εντείνονται
Το 2/θεσιο Ειδικό Δ.Σ. Σαλαμίνας λειτουργεί στο
νησί από το 1992 σε διάφορα ακατάλληλα κτίρια. Μέχρι τον Ιούνιο του 2012
στεγάζονταν στη μικρή αποθήκη ενός γενικού πολυθέσιου σχολείου, οπότε και
αποφασίστηκε η μεταστέγασή του σε ένα ολιγοθέσιο σχολείο, το οποίο αποτελείται
από μόλις τρεις αίθουσες διδασκαλίας και ένα γραφείο δασκάλων –προϊσταμένης. Η
μεταστέγαση του σχολείου σε χώρο καλύτερο (αν και όχι καταλληλότερο) του
προηγούμενου είχε ως αποτέλεσμα το διπλασιασμό των μαθητών. Κατά το τρέχον
σχολικό έτος φοιτούν στο Ειδικό Σχολείο Σαλαμίνας 20 μαθητές, η πλειοψηφία των
οποίων έχει διαγνωστεί με ΔΑΦ, ενώ για την επομένη σχολική χρονιά ο αριθμός των
φοιτούντων μαθητών αναμένεται να φτάσει τους 25.
Παρόλα αυτά, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά στο
Ειδικό Δ.Σ. υπηρετούν μόλις τρεις εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ένα άτομο ως Ε.Β.Π., μία μουσικός με συμπλήρωση
ωραρίου και δυστυχώς ούτε ένα άτομο Ε.Ε.Π. Εκτός, όμως, από το πρόβλημα της
στελέχωσης του σχολείου, πλέον προκύπτει ένα ακόμα ζήτημα. Το «νέο» κτίριο δε χωράει
όχι μόνο τους μαθητές που φοιτούν ή αναμένεται ότι θα φοιτήσαν αλλά ούτε το
εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, ενώ καθιστά απαγορευτική την ύπαρξη Ε.Ε.Π.,
το οποίο ελπίζουμε να στελεχώσει το σχολείο έστω την επόμενη σχολική χρονιά.
Λύση στο πρόβλημα υπάρχει, αλλά οι υπεύθυνοι του
Δήμου Σαλαμίνας την έχουν απορρίψει, παρά τη σχετική πρόταση που έχει γίνει
εγγράφως από το Δ/ντη Α/θμιας Εκπ/σης
Πειραιά, τις πιέσεις των εκπαιδευτικών και
των γονέων των μαθητών του σχολείου. Την
επόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να λειτουργήσει το σχεδόν ολοκληρωμένο κτίριο
του Δ.Σ. Παλουκίων Σαλαμίνας, έτσι το εν λόγω σχολείο θα μεταφερθεί στο νέο του
κτίριο. Όλοι ζητάμε τη μεταστέγασή του Ειδικού Δ.Σ. Σαλαμίνας στο παλιό κτίριο
του Δ.Σ Σαλαμίνας, όμως οι υπεύθυνοι του Δήμου Σαλαμίνας σχεδιάζουν και
επιμένουν ότι το σχολικό κτίριο αυτό θα πρέπει να μετατραπεί σε πολιτιστικό
κέντρο!!!
Βέβαια, μας δίνουν και πάλι λύση. Να μας φέρουν «προκάτ»
αίθουσες στο υπάρχον σχολικό κτίριο του Ειδικού Δ.Σ. Σαλαμίνας και το πρόβλημα
λύθηκε. Ποιος όμως τους εμπιστεύεται όταν από τις αρχές της σχολικής χρονιάς
έχουν ενημερωθεί επανειλημμένως τόσο γραπτά όσο και προφορικά για τα προβλήματα
εισροής υδάτων στο σχολείο από την χαλασμένη στέγη του κτιρίου, για τους
ανεπαρκείς και ακατάλληλους χώρους υγιεινής που βρίσκονται αρκετά μακριά από το
κυρίως διδακτήριο, για την έλλειψη στεγάστρων τα οποία θα προστατεύουν τους
μαθητές από τα καιρικά φαινόμενα, αλλά καμία απολύτως επισκευή ή κατασκευή δεν
έχει γίνει; Μετά κόπων και βασάνων και μετά από διαρκείς ενοχλήσεις από γονείς
και εκπαιδευτικούς παραδόθηκε η ράμπα στο τέλος του Οκτώβρη, ώστε να έρθει
επιτέλους στο σχολείο ο τετραπληγικός μαθητής μας.
Και κάτι ακόμα είναι δυνατόν εν έτη 2013 και ενώ
όλοι οι υπεύθυνοι του Δήμου Σαλαμίνας συμφωνούν ότι στο νησί υπάρχει έντονο
πρόβλημα στέγασης σχολείων να παίρνουμε το έτοιμο σχολικό κτίριο και να το
παραχωρούμε σε ιδιώτες και ιδιωτικούς φορείς μετατρέποντάς το σε πολιτιστικό
κέντρο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου