Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ(Ε.Β.Π) ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ(ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ)



 
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ(Ε.Β.Π) ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ(ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ)


Με αφορμή τις πρόσφατες προσλήψεις Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) για το Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών(Παράλληλη Στήριξη) και τα πάρα πολλά τηλεφωνήματα και mail που δεχόμαστε από  νεοπροσληφθέντες συναδέλφους, από εκπαιδευτικούς των σχολείων, διευθυντές κ.λ.π, σχετικά με το ποιες είναι οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) στα πλαίσια του Προγράμματος αυτού, έχουμε να πούμε τα εξής:


Δυστυχώς δεν υπάρχει καθηκοντολόγιο για το Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών(Παράλληλη Στήριξη), όσον αφορά στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π). Υπάρχει μόνον η Υ.Α ΦΕΚ Β-449, 3/4/2007 (Καθορισμός εβδομαδιαίου ωραρίου Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε - Τροποποίηση κανονισμού λειτουργίας  και καθορισμός ωραρίου ΚΕ.Δ.Δ.Υ- Καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε- βλέπε: http://seepea-stella.blogspot.gr/search/label/%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%99%CE%91), η οποία απόφαση αναφέρεται στα καθήκοντα, αρμοδιότητες  και υποχρεώσεις του Ε.Β.Π στο Ειδικό Σχολείο και μόνον.


Αυτή η έλλειψη καθηκοντολογίου για το συγκεκριμένο πλαίσιο της Εξειδικευμένης υποστήριξης δημιουργεί στρεβλώσεις στις συνέργειες μεταξύ μαθητή/τριας-γονέων-Ε.Β.Π-εκπαιδευτικού-Δντή Γενικού Σχολείου-Σχολικού Συμβούλου Ε.Α.Ε, γεγονός που αποβαίνει σε βάρος τελικά του τελικού αποδέκτη των υπηρεσιών μας του  μαθητή/τριας.


Πολλά ερωτήματα τίθενται από όλους προς όλους τους εμπλεκόμενους. Ερωτήματα αδιευκρίνιστα με απαντήσεις αδιευκρίνιστες και διαφορετικές σε τέτοιο αριθμό -πολλές φορές -όσοι και οι εμπλεκόμενοι.


Ποιο το ωράριο στην λεγόμενη Παράλληλη Στήριξη με Ε.Β.Π; Σε ποιες περιπτώσεις το Ε.Β.Π μπορεί να είναι μέσα στην τάξη με το μαθητή/τρια. Σε ποιες περιπτώσεις το Ε.Β.Π είναι μόνον για την τουαλέτα και το φαγητό; Mπορεί το Ε.Β.Π να αναλάβει και τη δημιουργική απασχόληση του μαθητή /τριας τις ώρες που δεν μπορεί να συμμετάσχει π.χ ένας μαθητής/τρια με κινητικά προβλήματα στο μάθημα της Γυμναστικής; Όταν το σχολείο πραγματοποιεί σχολική εκδρομή στην οποία δεν επιθυμεί να συμμετάσχει ο/η με Παράλληλη Στήριξη μαθητής/τρια, το Ε.Β.Π τι ακριβώς πρέπει να πράξει; 

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα απαντώνται ή δεν απαντώνται, διευκρινίζονται ή δεν διευκρινίζονται, ανάλογα με τις προσωπικές πεποιθήσεις, στάσεις και αντιλήψεις είτε του Σχολικού Συμβούλου Ε.Α.Ε, είτε του Διευθυντή του Σχολείου, είτε των εκπαιδευτικών, είτε των αιρετών Ε.Ε.Π των Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π, είτε του εκάστοτε Διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, είτε του υπαλλήλου της Διεύθυνσης Ε.Α.Ε που θα τύχει και θα σηκώσει το τηλέφωνο, είτε των Διευθυντών Εκπαίδευσης Π/θμιας και Δ/θμιας κατά περίπτωση. 

Και φυσικά πάντα προφορικά.


Αλλά η ευθύνη γι αυτήν την κατάσταση δεν βαραίνει φυσικά τους ανθρώπους της εκπαίδευσης που προσπαθούν καλοπροαίρετα και με αίσθημα ευθύνης να δώσουν τις όποιες λύσεις. Βαραίνει εξ ολοκλήρου το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α το οποίο δεν έχει μέχρι στιγμής καθορίσει ενδελεχώς το θεσμικό πλαίσιο δράσης, το καθηκοντολόγιο του Ε.Β.Π στο Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών(Παράλληλη Στήριξη).


Και αυτό πρέπει να γίνει αμέσως, ώστε να μην πάει χαμένη η θέληση, η καλή διάθεση και η θετική ενέργεια της πλειονότητας του Ε.Β.Π, που θέλει να δώσει και το κάτι παραπάνω, να κάνει κατάθεση ψυχής- πενιχρά αμειβόμενο σε πολύ δύσκολες συνθήκες- για το καλό του μαθητή και της μαθήτριας που έχει αναλάβει.



Βασίλης Βούγιας

7/4/2013


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου