Υστερα από δέκα χρόνια αδιοριστίας, η κατάθεση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή για τους μόνιμους διορισμούς της επόμενης τριετίας έχει προκαλέσει σειρά αντιδράσεων, με τις δύο μεγάλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) να ζητούν την άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου, ενώ ειδικές κατηγορίες αναπληρωτών εκφράζουν την αντίθεσή τους και με τη σειρά τους καταθέτουν προτάσεις για το νέο σύστημα διορισμών.
Πριν από λίγες μέρες ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) συναντήθηκε με τον Κώστα Γαβρόγλου και έκανε λόγο για παραβίαση της προστασίας που θεσπίζει ο Ν. 4440/2016 και που επιτάσσει το Σύνταγμα της χώρας με το άρθρο 21 για την προστασία των ΑμεΑ, καθώς με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας καταργείται το άρθρο 39 του νόμου 4403/2016, που εξομοίωνε τη μοριοδότηση των γονέων τουλάχιστον ενός ανάπηρου τέκνου με τους πολύτεκνους, αποτελώντας ουσιαστικά τη μοναδική πρόβλεψη πρόνοιας για τους εκπαιδευτικούς γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω είναι μόλις 335 στον αριθμό σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε όλες τις ειδικότητες, ενώ το σχολικό έτος 2017-18, χάρη στην εφαρμογή του νόμου 4403/2016, 247 από αυτούς κατάφεραν να προσληφθούν ως αναπληρωτές.
«Η κυβέρνηση πέφτει σε μια τεράστια αντίφαση: διατείνεται ότι προτεραιότητά της είναι η ειδική αγωγή ενώ εκδιώκει από τη γενική και ειδική εκπαίδευση τον πυρήνα της ειδικής αγωγής, που είναι οι εκπαιδευτικοί γονείς ΑμεΑ με αναπηρία 67% και άνω, που και την επαρκή διδακτική προϋπηρεσία διαθέτουν αλλά και την προσωπική εμπειρία και ευαισθησία για να αποτελέσουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό δυναμικό στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Μεταπτυχιακά και διδακτορικά δεν προλαβαίνουν να πάρουν μέσα σε οκτώ μήνες. Ούτε τους προειδοποίησε ποτέ κανείς στο παρελθόν για την απόκτηση ακαδημαϊκών προσόντων ως αναγκαία προϋπόθεση για την πρόσληψή τους. Δεν είναι δυνατόν εν μιά νυκτί να αλλάζουν τα κριτήρια πρόσληψης χωρίς να δίνεται μεταβατική περίοδος. Με αυτό το νομοσχέδιο είναι σαν να λένε πως οι αναπληρωτές, που υπηρετούσαν τόσα χρόνια και κάλυπταν τις ανάγκες της γενικής εκπαίδευσης, ξαφνικά δεν έχουν προσόντα. Δηλαδή τότε τα είχαν και τώρα είναι ανεπαρκείς; Τώρα απλά όποιος δεν έχει τα “προσόντα” θα μείνει ουραγός στον πίνακα και θα πρέπει να παρατήσει οικογένεια, παιδιά, παιδί ΑμεΑ και να τρέχει να “κυνηγάει” τίτλους σπουδών, υποκύπτοντας στον εκβιασμό και στα ταξικά κριτήρια διορισμών που αιφνιδιαστικά συμπεριέλαβαν στο νομοσχέδιό τους», λέει στην «Εφ.Συν.» αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, τα στοιχεία της οποίας βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας.
Η ΕΣΑμεΑ ζητά να θεσπιστεί «η κατά προτεραιότητα κάλυψη ποσοστού 10% των θέσεων μόνιμων ή αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης από άτομα με αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, και ποσοστού 5% των θέσεων από όσους έχουν τέκνο, αδελφό ή σύζυγο, καθώς και από τέκνα ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, όπως αυτό διαπιστώνεται από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ.
Κατ’ εξαίρεση όταν πρόκειται για άτομα που πάσχουν από νοητική αναπηρία ή αυτισμό, για την παροχή της προστασίας να απαιτείται ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ελληνική Εταιρία για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας, η οποία τονίζει ότι πρέπει να διατηρηθεί η πρόταξη των εκπαιδευτικών με ΣΚΠ, οι οποίοι θεωρούνται από το υπουργείο Παιδείας, εδώ και δεκαπέντε χρόνια, ειδική ομάδα και προτάσσονται στις προσλήψεις αναπληρωτών, αλλά και σε μεταθέσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις, όπως ορίζει ο νόμος 3194/03.
Οσον αφορά τους μόνιμους διορισμούς, η ΕΕΣΚΠ θεωρεί πως η θέσπιση ενός ποσοστού 10% διορισμών για τις ειδικές κατηγορίες (ασθενείς, πολύτεκνοι κτλ) είναι μια δίκαιη και νόμιμη ρύθμιση, ενώ εκφράζει την κάθετη αντίθεσή της τόσο με τη θέσπιση μορίων των διαφορετικών ειδών αναπηρίας όσο και με τη θέσπιση ποσοστού αναπηρίας για την υπαγωγή στις ειδικές ομάδες, υπενθυμίζοντας με τη σειρά τους το σύστημα των ΚΕΠΑ.
«Η πάθηση, ειδικά στις χρόνιες καταστάσεις, όπως είναι η ΣΚΠ, είναι μια συνεχώς υπαρκτή κατάσταση, ενώ η εργασία δεν είναι ωφέλημα, είναι δικαίωμα και ταυτόχρονα πηγή βιοπορισμού και δημιουργίας. Θεωρούμε λοιπόν ότι η θέσπιση ποσοστού όχι μόνο δεν προάγει, αλλά αντίθετα καταβαραθρώνει το Κράτος Πρόνοιας. Ουσιαστικά τιμωρείται ο ασθενής μιας χρόνιας πάθησης, αν δεν έχει αποκτήσει μεγάλο ποσοστό αναπηρίας. Για τον λόγο αυτό εξάλλου, και πολύ ορθά, τόσο η νομοθέτηση για την πρόταξη των πασχόντων εκπαιδευτικών όσο και η νομοθέτηση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις προέβλεπαν την ύπαρξη χρόνιας πάθησης και όχι ποσοστού αναπηρίας», αναφέρει χαρακτηριστικά σχετική ανακοίνωση της ΕΕΣΚΠ.
Ακόμη μία κατηγορία που αντιδρά στο νέο σύστημα διορισμών είναι οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Με επιστολή που απευθύνουν στον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ζητούν τη διατήρηση της πρόταξης των πολυτέκνων στους ενιαίους πίνακες διοριστέων αναπληρωτών.
Σε διαφορετική περίπτωση, ζητούν την ξεχωριστή πρόσληψη των πολυτέκνων εκπαιδευτικών με ποσοστό τουλάχιστον 20% ανά κλάδο με την παράλληλη πρόταξή τους έναντι των υπόλοιπων προσληφθέντων ή τη μοριοδότηση των οικογενειακών κριτηρίων ως εξής:
Α) πρώτο παιδί --> 10 μόρια
Β) δεύτερο παιδί --> 10 μόρια
Γ) τρίτο παιδί --> 30 μόρια
Δ) κάθε επόμενο παιδί --> 10 μόρια
Ε) πολυτεκνική ιδιότητα --> 60 μόρια
«Οι πολύτεκνοι δεν είμαστε ζητιάνοι. Συνεισφέρουμε στο κράτος, διότι πανθομολογούμενα, με τις πολυπληθείς οικογένειές μας, στηρίζουμε δημογραφικά αλλά και οικονομικά τη “ρημαγμένη” από τα μνημόνια χώρα μας», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Δημοσθένης Μόσχος, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Αδιόριστων Πολύτεκνων Εκπαιδευτικών, προσθέτοντας ότι εφόσον ισχύσει η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τους διορισμούς στην εκπαίδευση, περίπου 600 οικογένειες θα μείνουν άνεργες, ενώ τουλάχιστον 2.500 παιδιά θα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.
Διαλεκτή Αγγελή
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου