Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Πρόταση για την Παιδαγωγική Επάρκεια του Ε.Β.Π.



8/1/2019
Προς την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΜΠΟΥΛΜΕΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΒΠ

«Αξιότιμοι κ. Βουλευτές,
Δεδομένης της κατάθεσης της τροπολογίας: «Σύστημα Διορισμού και Προσλήψεων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» στο  Σχέδιο Νόμου  “Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις”, θα θέλαμε να καταθέσουμε τα εξής υπόψιν σας σε ότι αφορά τον κλάδο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(ΕΒΠ) που υπηρετούμε την εκπαίδευση εδώ και 17 χρόνια :
1.      Με την παρ. 5 (β) εδ. 2, αρ. 56 ν. 3966/2011 δίνεται ουσιαστικά αυθεντική ερμηνεία του αρ. 18 ν. 3699/2008, όπου ορίζονται τα εν γένει καθήκοντα του Ε.Β.Π., προσδιορίζοντας αυτά ρητώς ως «εκπαιδευτικά» και, περαιτέρω, ως διάταξη αναγκαστικού δικαίου, κατατάσσει μισθολογικά το Ε.Β.Π. στο «εκπαιδευτικό προσωπικό κατηγορίας ΔΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις».
2.      Με το  Άρθρο 29 του Ν4561/2018 «Κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» το ΕΒΠ κατατάσσεται σε κλάδο του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
3.      Με την Y.A ΦΕΚ Β 1585/2018 ¨Καθορισμός εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας των κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ¨ ορίζονται οι ώρες του έργου του ΕΒΠ ως διδακτικές «Το ανωτέρω ωράριο, των περιπ. 1 και 2, υλοποιείται παράλληλα με το διδακτικό ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και οι ώρες αντιστοιχούν με τις διδακτικές ώρες»
4.      Με την ΥΑ 27922/Γ6/3-4-2007: «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων β. Του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπηρετούν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ)». και την ΥΑ Αριθμ. 66082/Δ3 / 8-05-2018 «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων:  β) Του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ορίζεται η ισότιμη συμμετοχή του ΕΒΠ στις συνεδριάσεις ως μέλη του προσωπικού του σχολείου: «Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις ως μέλη του συλλόγου προσωπικού του σχολειού. Λαμβάνουν μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους η είναι γενικότερου ενδιαφέροντος. Δεν απαλλάσσονται από τα γενικά η ειδικά καθήκοντα και από την ανάληψη εργασιών που ο διευθυντής του σχολειού μπορεί να τους αναθέσει στο πλαίσιο της ίασης μεταχείρισης».

Γίνεται  αντιληπτό ότι  αναφερόμαστε σε προσωπικό το οποίο:
1.      Ανήκει στην εκπαιδευτική κοινότητα
2.      Έχει ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στην εκπαίδευση των μαθητών στους τομείς που του αναλογούν βάση καθηκοντολογίου , αλλά και βοηθητικό εκπαιδευτικό ρόλο μέσα στην τάξη.
3.      Έχει ρόλο και λόγο στον Σύλλογο Διδασκόντων και  του γίνεται ανάθεση εργασιών στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης .
4.      Έχει πλήρη εξισορρόπηση με τους εκπαιδευτικούς ΔΕ όσο αφορά την μισθοδοσία του.



Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι στην υπό συζήτηση τροπολογία: «Σύστημα Διορισμού και Προσλήψεων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» τα εξής:

1.      Στο άρθρο 2 παράγραφος 3 και 4:Προκήρυξη Α.Σ.Ε.Π - προϋποθέσεις συμμετοχής «Ορίζεται ως πρόσθετο προσόν πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π. η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία πιστοποιείται είτε πριν από το διορισμό, σύμφωνα με την παρ.4, είτε μετά το διορισμό, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.
2.      Με το άρθρο 8  στην υπό συζήτηση τροπολογία: «Σύστημα Διορισμού και Προσλήψεων Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης»  η προϋπηρεσία ορίζεται ως εκπαιδευτική και για το ΕΒΠ  «Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία: Μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες.
3.      Επίσης δίνει το δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς ΤΕ με τα ίδια ακαδημαϊκά κριτήρια (απόφοιτοι ΙΕΚ , ΕΠΑΛ,ΤΕΕ) να μεταφέρουν την προϋπηρεσία  τους από την γενική εκπαίδευση στην ειδική , οι οποίοι έχουν το δικαίωμα και κατέχουν παιδαγωγική επάρκεια.
Βάση των παραπάνω κριτηρίων  ζητάμε το δικαίωμα στην επιμόρφωση , το δικαίωμα στην εξέλιξη, το δικαίωμα να προσφέρουμε το μέγιστο των ικανοτήτων μας στους μαθητές μας, το δικαίωμα στην απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας για όλους τους νεοδιοριζόμενους  ΕΒΠ(όπως ισχύει για όλα τα μέλη ΕΕΠ, στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Θα θέλαμε να στηρίξετε την ίση μεταχείριση των κλάδων στην Εκπαίδευση και να προτείνετε την προσθήκη στο άρθρο 2 Προκήρυξη Α.Σ.Ε.Π - προϋποθέσεις συμμετοχής, παρ.3 και του ΕΒΠ ως εξής:
«Ορίζεται ως πρόσθετο προσόν πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και ΕΒΠ η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία πιστοποιείται είτε πριν από το διορισμό, σύμφωνα με την παρ.4, είτε μετά το διορισμό, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Με εκτίμηση»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου