" Επιθετικότητα στο σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση".
των Π.Χηνά και Κ.Χρυσαφίδη
Με αφορμή τις εξαγγελθείσες δράσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της 6ης Μαρτίου 2013, δημοσιεύουμε για πρώτη φορά την συγγραφική προσπάθεια του Ψυχολόγου Παναγιώτη Χηνά και του Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνου Χρυσαφίδη με θέμα:
" Επιθετικότητα στο σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση".
Το εν λόγω σύγγραμμα, το οποίο εξεδόθη εν έτη 2000 και αποτελεί την πρώτη απόπειρα ανίχνευσης του φαινομένου της σχολικής βίας στη χώρα μας, "...βασίζεται στα πορίσματα έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε από ομάδα κοινωνικών επιστημόνων του Παιδαγωγικού Ιντιτούτου(Π.Ι), στο πλαίσιο του Β Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και είχε ως σκοπό την καταγραφή της μαθητικής σχολικής βίας και διαμαρτυρίας και των συνθηκών που τις προκαλούν", όπως αναφέρει στο προλογικό σημείωμα ο τότε Πρόεδρος του Π.Ι Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θ.Γ.Εξαρχάκος.
Σήμερα, δώδεκα(12) χρόνια μετά από αυτήν την προσπάθεια και τη στιγμή που, κατά την άποψή μου, το φαινόμενο " bulling" υπερπροβάλλεται- έστω αρνητικά- στη χώρα μας, αποκτώντας χαρακτηριστικά αντεστραμμένου "life style", με αποτέλεσμα-φοβούμαι-να έχουμε αντίθετα αποτελέσματα από τα ζητούμενα, αποκτά ιδιαίτερη σημασία να δούμε τι ακριβώς έλεγαν το μακρινό 2000 οι δύο συγγραφείς του έργου που μπορείτε να δείτε,από εδώ:
Βασίλης Βούγιας
1/3/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου