Τα ειδικά σχολεία προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε μια περίοδο που το κράτος πρόνοιας καταρρέει
Με ελάχιστα χρήματα και ελλιπές προσωπικό, τα ειδικά σχολεία
προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες στο χώρο της ειδικής αγωγής σε μια
περίοδο που το κράτος πρόνοιας καταρρέει. Ο «Ε.Τ.» βρέθηκε στο ειδικό
σχολείο Ν. Ηρακλείου, όπου σε ένα μικρό χώρο που στεγάζεται σε ιδιωτικό
κτίριο, φοιτούν περίπου 80 παιδιά με ειδικές ανάγκες. «Το μεγαλύτερο
πρόβλημά μας είναι το κτιριακό. Φέτος έγιναν επιπλέον 20 εγγραφές. Δεν
μπορώ να μη δεχτώ τις αιτήσεις για εγγραφές, αλλά ούτε μπορώ να αναγκάσω
τους υπόλοιπους μαθητές να στριμωχτούν σε ένα χώρο που μπορεί να
φιλοξενήσει το πολύ 40 παιδιά», εξηγεί ο διευθυντής, κ. Σάββας Δήμου.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση των αιτήσεων για τα δημόσια ειδικά σχολεία. Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει πολλούς γονείς που είχαν επιλέξει την ιδιωτική εκπαίδευση να στραφούν στο δημόσιο χώρο. Αντιστρόφως ανάλογη, όμως, είναι η υποστήριξη αυτών των σχολείων από τις σχολικές επιτροπές οι οποίες δίνουν τα χρήματα. Οι μεγαλύτερες ανάγκες του αφορούν σε φαρμακευτική ύλη και καθοριστικά, καθώς τα περισσότερα παιδιά δεν μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους και την προσωπική τους υγιεινή. Φέτος. το σχολείο ενημερώθηκε ότι για τις παραπάνω ανάγκες θα λαμβάνει 500 ευρώ κάθε τρεις μήνες. «Δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να ζητήσουμε χρήματα από τους γονείς. Προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα με ό,τι έχουμε. Στο σχολείο λειτουργούν τμήματα κηπουρικής και μαγειρικής. Κάθε χρόνο κάνουμε δύο μπαζάαρ, ένα τα Χριστούγεννα κι ένα το Πάσχα, όπου τα παιδιά πουλάνε από χειροτεχνίες μέχρι γλυκίσματα. Τα χρήματα που μαζεύονται τα συγκεντρώνουν οι γονείς και καλύπτουμε ό,τι κενά υπάρχουν», αναφέρει ο κ. Δήμου.
Οι μεταφορές
Μόνιμο άγχος των καθηγητών αλλά και τον γονέων είναι οι μεταφορές των παιδιών. Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές είναι απλήρωτοι εδώ κι ένα χρόνο. Αν και το θέμα είχε ξεσπάσει στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα τα περισσότερα σχολεία να ανοίξουν καθυστερημένα, οι οδηγοί ακόμα δεν έχουν πληρωθεί. Όπως εξηγεί ο διευθυντής του σχολείου, αυτή τη στιγμή το σχολείο έχει τέσσερα πούλμαν που πραγματοποιούν διαδρομές, των οποίων οι οδηγοί είναι απλήρωτοι από πέρσι. «Το ειδικό σχολείο στο Ν. Ηράκλειο καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι της Αθήνας. Από την περιοχή της Σταμάτας μέχρι και την πλατεία Αμερικής υπάρχουν παιδιά που έρχονται εδώ για να φοιτήσουν. Οι οδηγοί αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν τα δρομολόγια χάρη στην ευαισθησία τους απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αν κάποια στιγμή δεν αντέξουν να συνεχίζουν να δουλεύουν απλήρωτοι, χιλιάδες παιδιά θα μείνουν στο κενό».
Το σχολείο στην περιοχή λειτούργησε φέτος μέσα στον Οκτώβρη. Όσο καιρό είχαν παγώσει οι μεταφορές, λόγω της απεργίας των οδηγών, στο σχολείο δεν εμφανίζονταν παραπάνω από 10 μαθητές. Χρειάστηκε η παρέμβαση των γονέων για να συνεχίσουν οι μεταφορείς. Όπως και στα περισσότερα σχολεία φέτος, μείζον θέμα είναι και η ελλιπής στελέχωσα Για τα 80 παιδιά που φοιτούν στο ειδικό σχολείο υπάρχουν μόνο τέσσερα άτομα βοηθητικό προσωπικό. «Αν σκεφτεί κανείς ότι στην πλειοψηφία τους αυτά τα παιδιά δεν μπορούν να πάνε ούτε στην τουαλέτα μόνα τους, ο αριθμός είναι πολύ μικρός. Τα παιδιά με αυτισμό είναι μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Έχω τμήματα στα οποία έχω μόνο έναν ή δύο μαθητές. Έχω αναγκαστεί να συγχωνεύσω τμήματα και να βάλω έναν καθηγητή να παίζει το ρόλο του βοηθητικού προσωπικού», επισημαίνει ο κ. Δήμου.
Στο πλευρό του σχολείου είναι και η εθελοντική ομάδα του Ν. Ηρακλείου. «Έχουμε το ρόλο του ανάδοχου γι’ αυτό το σχολείο. Τους παρείχαμε δωρεάν γραφική ύλη και τους στηρίζουμε στις προσπάθειές τους να συγκεντρώσουν χρήματα και σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε και σε άλλες δράσεις, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες», αναφέρει η κ. Ελένη Υφαντή, μέλος των εθελοντών Ν. Ηρακλείου.
(Πηγή: http://www.ameagreek.gr)
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση των αιτήσεων για τα δημόσια ειδικά σχολεία. Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει πολλούς γονείς που είχαν επιλέξει την ιδιωτική εκπαίδευση να στραφούν στο δημόσιο χώρο. Αντιστρόφως ανάλογη, όμως, είναι η υποστήριξη αυτών των σχολείων από τις σχολικές επιτροπές οι οποίες δίνουν τα χρήματα. Οι μεγαλύτερες ανάγκες του αφορούν σε φαρμακευτική ύλη και καθοριστικά, καθώς τα περισσότερα παιδιά δεν μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους και την προσωπική τους υγιεινή. Φέτος. το σχολείο ενημερώθηκε ότι για τις παραπάνω ανάγκες θα λαμβάνει 500 ευρώ κάθε τρεις μήνες. «Δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να ζητήσουμε χρήματα από τους γονείς. Προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα με ό,τι έχουμε. Στο σχολείο λειτουργούν τμήματα κηπουρικής και μαγειρικής. Κάθε χρόνο κάνουμε δύο μπαζάαρ, ένα τα Χριστούγεννα κι ένα το Πάσχα, όπου τα παιδιά πουλάνε από χειροτεχνίες μέχρι γλυκίσματα. Τα χρήματα που μαζεύονται τα συγκεντρώνουν οι γονείς και καλύπτουμε ό,τι κενά υπάρχουν», αναφέρει ο κ. Δήμου.
Οι μεταφορές
Μόνιμο άγχος των καθηγητών αλλά και τον γονέων είναι οι μεταφορές των παιδιών. Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές είναι απλήρωτοι εδώ κι ένα χρόνο. Αν και το θέμα είχε ξεσπάσει στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα τα περισσότερα σχολεία να ανοίξουν καθυστερημένα, οι οδηγοί ακόμα δεν έχουν πληρωθεί. Όπως εξηγεί ο διευθυντής του σχολείου, αυτή τη στιγμή το σχολείο έχει τέσσερα πούλμαν που πραγματοποιούν διαδρομές, των οποίων οι οδηγοί είναι απλήρωτοι από πέρσι. «Το ειδικό σχολείο στο Ν. Ηράκλειο καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι της Αθήνας. Από την περιοχή της Σταμάτας μέχρι και την πλατεία Αμερικής υπάρχουν παιδιά που έρχονται εδώ για να φοιτήσουν. Οι οδηγοί αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν τα δρομολόγια χάρη στην ευαισθησία τους απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αν κάποια στιγμή δεν αντέξουν να συνεχίζουν να δουλεύουν απλήρωτοι, χιλιάδες παιδιά θα μείνουν στο κενό».
Το σχολείο στην περιοχή λειτούργησε φέτος μέσα στον Οκτώβρη. Όσο καιρό είχαν παγώσει οι μεταφορές, λόγω της απεργίας των οδηγών, στο σχολείο δεν εμφανίζονταν παραπάνω από 10 μαθητές. Χρειάστηκε η παρέμβαση των γονέων για να συνεχίσουν οι μεταφορείς. Όπως και στα περισσότερα σχολεία φέτος, μείζον θέμα είναι και η ελλιπής στελέχωσα Για τα 80 παιδιά που φοιτούν στο ειδικό σχολείο υπάρχουν μόνο τέσσερα άτομα βοηθητικό προσωπικό. «Αν σκεφτεί κανείς ότι στην πλειοψηφία τους αυτά τα παιδιά δεν μπορούν να πάνε ούτε στην τουαλέτα μόνα τους, ο αριθμός είναι πολύ μικρός. Τα παιδιά με αυτισμό είναι μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Έχω τμήματα στα οποία έχω μόνο έναν ή δύο μαθητές. Έχω αναγκαστεί να συγχωνεύσω τμήματα και να βάλω έναν καθηγητή να παίζει το ρόλο του βοηθητικού προσωπικού», επισημαίνει ο κ. Δήμου.
Στο πλευρό του σχολείου είναι και η εθελοντική ομάδα του Ν. Ηρακλείου. «Έχουμε το ρόλο του ανάδοχου γι’ αυτό το σχολείο. Τους παρείχαμε δωρεάν γραφική ύλη και τους στηρίζουμε στις προσπάθειές τους να συγκεντρώσουν χρήματα και σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε και σε άλλες δράσεις, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες», αναφέρει η κ. Ελένη Υφαντή, μέλος των εθελοντών Ν. Ηρακλείου.
(Πηγή: http://www.ameagreek.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου