Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

"Tα Eιδικά Σχολεία στη Στερεά Ελλάδα"...Της Ιωάννας Καρυστινού, Αντιπροέδρου του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΣΤΕΛΛΑ και Κοινωνικής Λειτουργού του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας



Αναδημοσιεύουμε, σήμερα Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014 (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία), από την ΕΥΒΟΪΚΗ ΓΝΩΜΗ, το εξαιρετικό άρθρο της εκλεκτής συναδέλφου και φίλης, Κοινωνικής Λειτουργού στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας και Αντιπροέδρου του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού  Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας(Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΣΤΕΛΛΑ) Ιωάννας Καρυστινού.

Γράφει η Ιωάννα Καρυστινού
 
Κοινωνική Λειτουργός  Ειδ. Δημοτ. Χαλκίδας  

 Αντιπρόεδρος  του  Συλλ.  ΕΕΠ   Στ. Ελλάδας                                             

«Ο  κλάδος  του  Ειδικού  εκ/κού  προσωπικού (ΕΕΠ),    περιλαμβάνει   ειδικότητες   που  εμπλέκονται  στην  εκ/κή  διαδικασία   και  εργάζονται  στα  Ειδικά  σχολεία, στα   ΚΕΔΔΥ   και  στην  Γενική   εκπ/ση. Αναφέρομαι  στους   Κοιν.Λειτουργούς,   Ψυχολόγους,   Εργοθ/τές,   Λογοθ/τές,    Σχ.Νοσηλευτές,    Παιδοψυχιάτρους,    Φυσικοθ/τές,  Παιδονευρολόγους,  Ειδικούς  στη  νοηματική  γλώσσα,   Μουσικοθ/τές,    Ειδικούς  στην  τύφλωση  και  Ειδικό  Βοηθητικό  Προσωπικό.
Στις  Σχολικές  μονάδες   ειδικής  αγωγής  της  Στερεάς  Ελλάδας   από  το  Ειδ. Νηπιαγωγείο  έως  και το  Ειδ.  Λύκειο,  απασχολούνται  οι  πέντε  πρώτες  είδικότητες  που  αναφέρθηκαν  και  Ειδ.  Βοηθητικό  προσωπικό.
Είναι  γνωστό ότι  στα  ειδικά  σχολεία  φοιτούν  μαθητές  που  έχουν  διαγνωστεί  με  διάφορα  σύνδρομα,  νοητικές  καθυστερήσεις ,   νευροψυχικές  διαταραχές,  αυτισμό,  εγκεφαλικές  παραλύσεις πολυαναπηρίες  κλπ.  Δηλαδή  μαθητές  που  έχουν  δυσκολίες  στην  μάθηση  αλλά  και σε  άλλα  επίπεδα  ανάπτυξης  όπως  στο  λόγο  και  στην  ομιλία,  στην  νόηση,  στη  συμπεριφορά,  στην  κίνηση,  αισθητηριακές  διαταραχές.
Επομένως  έχουν  ανάγκη  από  μια  ολόπλευρη    και  εξατομικευμένη  προσέγγιση  στην  εκπαίδευση  τους  κάτι  που  καθιστά  ιδιατέρως  σημαντικό  το  ρόλο  των  ειδικοτήτων   στην  Ειδική  Αγωγή.
Σήμερα  ο  αριθμός  των  σχολικών  μονάδων  ειδικής  αγωγής  που  λειτουργούν   στους  πέντε  νομούς  της  περιφέρειας  μας,  ανέρχεται    στις (21) εικοσι  μία: Επτά (7)  στο  Ν.  Ευβοίας  που  πρωτοστατεί  με  μαθητικό  δυναμικό  235  μαθητές,    πέντε(5)  στο  Ν.Φθιώτιδας   με  128  μαθητές,     πέντε(5)  στο  Ν. με  Βοιωτίας  με  90  μαθητές    και  από  δύο(2)  αντίστοιχα  στους  Ν. Φωκίδας  και  Ευρυτανίας  σε  σύνολο  52  μαθητών.
Το  ΕΕΠ  που  εργάζεται   ως  μόνιμο  προσωπικό  στις  παραπάνω  σχολικές  δομές  της  ειδικής  αγωγής,    είναι  συνολικά  οκτώ  άτομα. Συγκεκριμένα  έξι(6)  Κοιν.Λειτουργοί,  ένας(1)  εργοθεραπευτής  και  ένας(1)  Βοηθητικό προσωπικό.
Οι  έως  τώρα  προσλήψεις  αναπληρωτών  για  την  φετινή  σχ.  χρονιά  ανέρχονται  στις  είκοσι  έξι  (26)   αφήνοντας  πολλά  οργανικά  και  λειτουργικά  κενά στα  21  συνολικά  ειδικά  σχολεία. Προκειμένου  το    ΥΠΑΙΘ    να  αντιμετωπίσει  τις  ελλείψεις  και  να  καλύψει  τα  κενά  θα  προχωρήσει  για  δεύτερη   χρονιά  φέτος  σε  προσλήψεις  ΕΕΠ,  μέσω  των  προγραμμάτων  κοινωφελούς  εργασίας  του  ΟΑΕΔ.
Ένα  μέτρο  καθαρά  αντισυνταγματικό  από  την  στιγμή  που  για  τις προσλήψεις  στα  δημόσια  σχολεία  είναι  υπεύθυνο  μόνο  το  ΥΠΑΙΘ. Επίσης  η   χρονική  διάρκεια   των  προγραμμάτων  του  ΟΑΕΔ  δεν  ξεπερνά  τους  6,5  μήνες    και  η  αμοιβή  των  απασχολούμενων   κυμαίνεται  από  425-495 ευρώ  μηνιαίως ,  ενώ  στο  άρθρο  22  του  Συντάγματος  κατοχυρώνεται  το  δικαίωμα  της  ίσης  αμοιβής  για  εργασία  ίσης  αξίας.        
Η  ΠΟΣΕΕΠΕΑ ,  Ομοσπονδία  του  κλάδου  μας  έχει  καταθέσει  αίτηση  ακύρωσης  των  προγραμμάτων  του  ΟΑΕΔ    στο  συμβούλιο  της  Επικρατείας   η  οποία  θα   εκδικαστεί  στις  5/12/2014.»

egnomi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου