Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΧΡΟΝΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 4ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα, 
τηλ.: 6972056448
ιστολόγιο: www.poseepea.blogspot.gr
                                                                                                                     
ΑΘΗΝΑ, 21/03/2018
                                                                               Αρ. Πρωτ.: 67
                                                                                                         ΠΡΟΣ
·          Τον Υπουργό Υ.Π.Π.Ε.Θ.    κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
·         Την Υφυπουργό Παιδείας κα Μερόπη Τζούφη
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
·         Στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Διευθυντή κο Παναγιώτη Κασσιανό
·         Στους Περιφερειακούς Συλλόγους και στα μέλη τους

ΘΕΜΑ: «ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΧΡΟΝΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ»

Κε Υπουργέ της Παιδείας.
                       Το Σεπτέμβριο του 2017, μετά από αίτημά μας και την αποδοχή από μέρους σας, πραγματοποιήθηκε στο Υ.Π.Π.Ε.Θ. συνάντηση, με την παρουσία του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όπου σας καταθέσαμε σχετικό υπόμνημα με τα θέματα που απασχολούν το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π.
                       Με μεγάλη προσοχή μας ακούσατε, δείξατε την ευαισθησία σας στα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης και εκφράσατε την εκτίμησή σας στις ειδικότητές μας και στο πολύπλευρο και σημαντικό έργο που παρέχουμε σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Στην κατάληξη της συνάντησής μας συμφωνήθηκε να ξανασυναντηθούμε εντός διμήνου για να επανεξετάσουμε την πορεία των θεμάτων μας, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι αναθέτετε στον κο Κασσιανό την αρμοδιότητα να επιλύσει όλα μας τα προβλήματα.
Πράγματι με τον κο. Κασσιανό είχαμε συχνή συνεργασία, πιστεύαμε σε θετικό κλίμα και περιμέναμε ότι πολλά από τα θέματά μας θα τύγχαναν της δέουσας προσοχής.
Δυστυχώς όμως, μετά από σχεδόν 6 μήνες, διαπιστώνουμε με λύπη μας ότι κανένα από τα θέματα δεν αντιμετωπίστηκε, εισπράξαμε άπειρες υποσχέσεις ότι σύντομα θα δίνονταν λύσεις και ταυτόχρονα, ο κος Κασσιανός, δημιουργώντας σε εμάς ψευδείς ελπίδες, σχεδίαζε ουσιαστικά την απαξίωση του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., συντηρώντας την εσκεμμένη ασάφεια, καταστρατηγώντας τα εργασιακά μας δικαιώματα, καταργώντας επί της ουσίας τον κατά γενική ομολογία επιτυχημένο θεσμό των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., ακυρώνοντας στην πράξη την λειτουργία του υπηρεσιακού μας συμβουλίου (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), επιτρέποντας ταυτόχρονα την προσβλητική συμπεριφορά τμηματάρχου της υπηρεσίας του απέναντι στο Ε.Ε.Π., το Ε.Β.Π. και τους εκλεγμένους αιρετούς, αποφασίζοντας εκείνη για τους ρυθμούς επεξεργασίας των χρόνιων θεμάτων, το πότε θα γίνει και αν θα γίνει συμβούλιο, ποια θέματα θα εισαχθούν κ.λ.π.
Στην προσπάθειά μας να ενημερωθείτε απευθείας από την Ομοσπονδία, βρεθήκαμε μπροστά σε τοίχο προστασίας σας και είμαστε βέβαιοι σε κακή πληροφόρησή σας.
Μέσα από αυτό το κείμενο διαμαρτυρίας μας θα θέλαμε αναλυτικά να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα των κλάδων μας, την αντιμετώπισή τους από τον κο Κασσιανό και την αναποτελεσματική και μη ειλικρινή στάση του.
1.        Ενιαίος Πίνακας Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π.
Για την εφαρμογή η μη του Ενιαίου Πίνακα έγιναν αλλεπάλληλες συναντήσεις και συζητήσεις, με τον κ. Κασσιανό ο οποίος δήλωνε  ότι η απόφαση του Υ.Π.Π.Ε.Θ. ήταν να λειτουργήσει από την τρέχουσα σχολική χρονιά και ότι ήδη τα αρμόδια  τμήματα του Υπουργείου είχαν προχωρήσει στην προετοιμασία των διαδικασιών που ήταν αναγκαίες. Δυστυχώς όμως, η αδιαπραγμάτευτη θέση του Υ.Π.Π.Ε.Θ. υπέρ του Ενιαίου Πίνακα μετατράπηκε  μετά από  πληροφόρηση από την κα Καρδαμίτση ότι δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί.
2.        Καθορισμός ωραρίου Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π. σε Ειδική και Γενική Αγωγή
Παρ΄όλες τις ανταλλαγές απόψεων της Ομοσπονδίας μας και του κου Κασσιανού και την μεταξύ μας συμφωνία ότι το ωράριο του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. είναι αντίστοιχο του διδακτικού, αναγνωρίζοντας ότι στο σχολείο τα ωράρια του συνόλου του προσωπικού βασίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, παρόλο που μας απέστειλε το σχέδιο της υπουργικής απόφασης, εν τούτοις μέχρι στιγμής, για άγνωστους σε εμάς λόγους, δεν έχει ακόμη εκδοθεί.
3.        Καθηκοντολόγια Ε.Β.Π. και Σχολικών Νοσηλευτών(ΠΕ25) Γενικών Σχολείων
Θεωρούμε ότι είναι ανεπίτρεπτο και ταυτόχρονα επικίνδυνο, να υπάρχει στην εκπαίδευση εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο να μην έχει συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο, να μην  είναι σαφές το τι υπηρεσίες μπορεί να παρέχει και με ποιο τρόπο. Το κενό που παρατηρείται και που έγκαιρα επισημάνθηκε στο Διευθυντή Ειδικής Εκπαίδευσης ενέχει επικινδυνότητα για το γεγονός ότι πολλές φορές οι απαιτήσεις των γονέων αγγίζουν πλαίσιο υγείας και όχι πλαίσιο εκπαίδευσης, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα τόσο στους συναδέλφους, όσο και στην λειτουργία της εκπαιδευτικής μονάδας.
4.        Μέριμνα για τη διαδικασία Συνάφειας Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών Ε.Ε.Π., μετά την παραίτηση της Επιτροπής του Ι.Ε.Π. και για τα προβλήματα που υπήρξαν από την έως σήμερα ακολουθούμενη πρακτική.
Κατά την περσινή σχολική χρονιά βρεθήκαμε μπροστά στο απαράδεκτο φαινόμενο η συσταθείσα στο Ι.Ε.Π επιτροπή εξέτασης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων, να εκδίδει αντιφατικές αποφάσεις για τους ίδιους τίτλους, να μην έχει ορίσει τα κριτήρια βάσει των οποίων έκρινε τα μεταπτυχιακά, να εξετάζει η ίδια τις ενστάσεις που θα έπρεπε να εξετάζονται από το ΑΣΕΠ και γενικώς να δίνεται η εντύπωση στους ενδιαφερόμενους για παρεμβάσεις μελών της επιτροπής  στη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών από τις Π.Δ.Ε.
Το τεράστιο πρόβλημα είχε εντοπιστεί και από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, η οποία μάλιστα έκανε και έγγραφη παρέμβαση, χωρίς ωστόσο να καταφέρει την αποτελεσματική αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που δημιουργήθηκαν και στη συνάντησή μας κύριε Υπουργέ μας δηλώσατε κατηγορηματικά ότι η επιτροπή θα καταργηθεί.
Ενώ λοιπόν το προηγούμενο διάστημα η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής συζητούσε για την δημιουργία μιας αξιόπιστης διαδικασίας απόδοσης της συνάφειας, σήμερα, λίγο πριν τις νέες αιτήσεις των αναπληρωτών συναδέρφων μας, διαπιστώνουμε ότι είμαστε στο σημείο μηδέν.
Επιπλέον, ενημερωθήκαμε για την πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.Π.Π.Ε.Θ. για την διατήρηση της ίδιας επιτροπής, με τα ίδια πρόσωπα. Προς τιμήν τους τα μέλη του Ε.Ε.Π. που συμμετείχαν στην επιτροπή επέμειναν στις παραιτήσεις τους και γίνεται προσπάθεια αντικατάστασής τους με άλλα πρόσωπα. Ο βασικός όμως πυρήνας των προσώπων που είχαν προταθεί από το Ι.Ε.Π παραμένουν ως μέλη της επιτροπής. Δικαιολογημένα ως Ομοσπονδία ανησυχούμε ότι και τη νέα σχολική χρονιά οι συνάδερφοί μας θα βιώσουν τις ίδιες αδικίες.
5          Σχέδιο Νόμου σε σχέση με την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μόλις την προηγούμενη Παρασκευή ενημερωθήκαμε επισήμως από τον κο Υπουργό για το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που αφορά την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Όλο το προηγούμενο διάστημα ενώ έγιναν κάποιες συναντήσεις γι’αυτό το ζήτημα τόσο με το Δ/ντη Ε.Α.Ε. κο Κασσιανό όσο και με άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υ.Π.Π.Ε.Θ., εντούτοις επί της ουσίας δεν ελήφθησαν ποτέ σοβαρά υπόψη από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής οι προτάσεις και οι προβληματισμοί της Ομοσπονδίας.
Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ουσιαστικά καταργεί τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., απεμπολείται σε μεγάλο βαθμό ο διαγνωστικός του χαρακτήρας και μετατρέπει τα Κ.Ε.Σ.Υ. λόγω της πληθώρας των αρμοδιοτήτων που αναθέτει στα μέλη του σε γραφειοκρατικό μόρφωμα και όχι σε επιστημονικό φορέα. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη συμμετοχής του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. στην επιτελική δομή των Π.Ε.Κ.Ε.Σ. με ότι αυτό συνεπάγεται για τον επιστημονικό συντονισμό του έργου του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το που θα στεγαστούν όλες αυτές οι δομές, όταν σε αρκετά από τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. τόσο της Αττικής όσο και της Περιφέρειας δεν καλύπτονται τα στοιχειώδη σε υλικοτεχνική υποδομή. Τέλος με ποιο προσωπικό θα λειτουργήσουν τα Κ.Ε.Σ.Υ., όταν οι προβλεπόμενες θέσεις είναι ελάχιστες σε σχέση με τις ανάγκες τους και όταν κατά 70% περίπου τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. λειτουργούν με αναπληρωτές, για τους οποίους δεν γίνεται καμία σαφής μνεία-πρόνοια και οι οποίοι προσφέρουν ανελλιπώς τις υπηρεσίες τους στην Ειδική Αγωγή, εδώ και μια 12ετία;
6.       Σύσταση νέων Οργανικών Θέσεων Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
Σαν απάντηση στο σοβαρό θέμα των μόνιμων διορισμών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., ο κος Κασσιανός πρότεινε την επιτάχυνση της διαδικασίας σύστασης νέων οργανικών θέσεων και μάλιστα ζήτησε τη συνεργασία της Ομοσπονδίας, η οποία υπέδειξε  τους δύο αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν έχει προχωρήσει ούτε το συγκεκριμένο θέμα και μονίμως λαμβάνουμε την πληροφόρηση ότι και το συγκεκριμένο ζήτημα θα προχωρήσει. Οψόμεθα.
7        Μέριμνα για μόνιμους διορισμούς Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
Για πολλοστή φορά διαβεβαιώνεται από την πολιτική ηγεσία η πρόθεση να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, με προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή. Ο ίδιος ο κος Υπουργός μας διαβεβαίωσε ότι στο Ε.Ε.Π. και στο Ε.Β.Π. θα δοθεί το ποσοστό που του αναλογεί. Μέχρι στιγμής μένουμε στις υποσχέσεις και το χειρότερο είναι ότι το Υπουργείο δεν έχει καν μελετήσει τη διαδικασία προσλήψεων που θα εφαρμόσει, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την αναντιστοιχία μεταξύ λόγων και έργων.
Η απαίτησή μας είναι για κάλυψη όλων των αναγκών στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση καθώς και στις υποστηρικτικές δομές του Υ.Π.Π.Ε.Θ., μέσα από μια αξιόπιστη και αξιοκρατική διαδικασία.
8.        Θέμα Παιδαγωγικής Επάρκειας Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
Το θέμα της Παιδαγωγικής επάρκειας συζητήθηκε άπειρες φορές με το Διευθυντή Ειδικής Αγωγής  και είχαμε την διαβεβαίωση ότι θα αντιμετωπίζονταν ενιαία για το σύνολο του προσωπικού στην εκπαίδευση. Για το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π. είχε ιδιαίτερη αξία εξαιτίας του γεγονότος ότι η παιδαγωγική επάρκεια είναι άμεσα συνδεδεμένη με την επανακατάταξή τους στους κλάδους  ΤΕ και ΠΕ. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν έχουμε και για το θέμα αυτό καμία εξέλιξη και κατά την άποψή μας έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.
9.        Επανακατάταξη σους κλάδους ΠΕ και ΤΕ του  Ε.Ε.Π. και  Ε.Β.Π.
Για την επανακατάταξη του προσωπικού στους κλάδους ΠΕ και ΤΕ έγιναν πολλές συζητήσεις και προτάσεις και μάλιστα για το Ε.Β.Π. κατατέθηκε επίσημα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής νομική γνωμοδότηση που δικαιολογούσε απόλυτα την επανακατάταξη του προσωπικού αυτού, στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης του προσωπικού με τα αντίστοιχα προσόντα που υπηρετεί στην επαγγελματική εκπαίδευση. Τη θέση αυτή την υποστήριζε με θέρμη ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής, όμως διαπιστώνουμε ότι μένουμε στις προθέσεις.
10.    Θέμα ισότιμης μεταχείρισης Ε.Β.Π. σε θέματα επιμόρφωσης, υπηρεσιακά, κ.λ.π.
Το Ε.Ε.Π. καθώς και το Ε.Β.Π., προσωπικό με ιδιαίτερα εξειδικευμένο ρόλο στην εκπαίδευση, δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν υποστηρίχθηκε όπως ο ν. 3699/08 προέβλεπε με προγράμματα επιμόρφωσης, ουδέποτε εξοπλίστηκε με τον κατάλληλο και απαραίτητο εξοπλισμό και ποτέ δεν ερευνήθηκαν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες παρέχει τις υπηρεσίες του. Σε αυτό αρνητικά συμβάλει και το γεγονός ότι η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής ποτέ δεν στελεχώθηκε με προσωπικό των κλάδων του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. και ποτέ δεν υλοποιήθηκε η διάταξη του ν. 3699/08 η οποία προέβλεπε την σύσταση θέσεων συμβούλων Ε.Ε.Π. Είναι ίσως το μοναδικό προσωπικό το οποίο δεν υποστηρίζεται επιστημονικά από κανέναν φορέα.
10.Θέμα μη λειτουργίας του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.),
Το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π., ως προσωπικό της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, υποστηρίζεται υπηρεσιακά από το Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., το τρίτο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η στάση του αρμόδιου τμήματος της Διεύθυνσης,  το οποίο είναι αρμόδιο για την εισαγωγή των θεμάτων στο υπηρεσιακό συμβούλιο και το οποίο έχει την ευθύνη της γραμματειακής υποστήριξης, με την ανοχή του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής είναι απαξιωτική και αδιάφορη, με αποτέλεσμα το εν λόγω Συμβούλιο να μην έχει  συνεδριάσει εδώ και 5μήνες με ότι αυτό συνεπάγεται για το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π., τη στιγμή που υπάρχουν χρονίζουσες αιτήσεις (άνω του ενός έτους) μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. προς διεκπεραίωση.
Η στάση αυτή απέναντι στο Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. θεωρούμε βάσιμα ότι είναι εσκεμμένη και συνδέεται απόλυτα με την απόφαση μετακίνησης του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. στη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού, η οποία δυστυχώς υλοποιήθηκε με το νέο οργανόγραμμα του Υ.Π.Π.Ε.Θ.
11.Διαδικασία υπηρεσιακών μεταβολών  Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
Μέχρι στιγμής δε διαπιστώνεται καμία πρόθεση αλλαγής της διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών, παρ΄όλες τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί και τα πορίσματα των επιτροπών που είχαν συσταθεί για το σκοπό αυτό. Από την πλευρά μας υποστηρίζουμε ότι στη διαμόρφωση της εναρμονισμένης διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών, να αναγνωρίζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω προσωπικού, όπως είναι το ενιαίο των θέσεων στην Α΄θμια, στην Β΄θμια, στη Γενική εκπαίδευση και στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
12.Ενέργειες για διαδικασία Μετατάξεων Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
Στο θέμα των μετατάξεων διαπιστώνεται μεγάλη καθυστέρηση με αποτέλεσμα να μη μπορεί να εφαρμοστεί μία νόμιμη διαδικασία. Βεβαίως από την πλευρά μας θεωρούμε ότι θα πρέπει να προστατευτούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών συναδέλφων που περιμένουν χρόνια τον διορισμό τους, καθώς και η αυστηρή τήρηση των προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι.
13.  Τροποποίηση του Π.Δ 1/2003 ως προς τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ΚΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.
Σχετικά με την τροποποίηση του Π.Δ 1/2003 είχαν επισημανθεί τόσο από την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. όσο και από τους Αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. πολλές δυσκολίες που αφορούσαν και στην αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των συμβουλίων και στη διαδικασία εκλογής αιρετών αντιπροσώπων, η οποία στην πράξη στερούσε το δικαίωμα σε μεγάλο αριθμό συναδέλφων να ασκήσει το συνταγματικό του δικαίωμα της εκλογής.
Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. και οι Αιρετοί ανταποκρινόμενοι άμεσα στο αίτημα της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για την υποβολή προτάσεων σχετικά με την τροποποίησή του, κατέθεσαν ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη πρόταση την  οποία θα ελάμβανε υπόψη της η Διεύθυνση Ε.Α.Ε. Δυστυχώς μέχρι σήμερα και λίγους μήνες πριν τις επικείμενες εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, διαπιστώνουμε από πλευράς Υπουργείου την πλήρη αδιαφορία.
14.  Κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Βοηθών
Την τελευταία σχολική χρονιά με λύπη μας διαπιστώσαμε την πρόσληψη με σύμβαση στα σχολεία προσωπικού χωρίς τυπικά προσόντα, μέσω 5μηνων προγραμμάτων Κοινωφελούς Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ., το οποίο ονομάστηκε ως Σχολικοί Βοηθοί, δίνοντάς τους καθηκοντολόγιο με γενικά καθήκοντα αλλά και του Ε.Β.Π. Η διαχείριση από κάποια σχολεία του προσωπικού αυτού διαπιστώνουμε ότι δεν το περιορίζουν στα γενικά του καθήκοντα αλλά το τοποθετούν παρανόμως και στις τάξεις για να καλύπτουν τα κενά των εκπαιδευτικών. Η τακτική αυτή πέρα από παράνομη, είναι και επικίνδυνη για αυτό προτείνουμε να καταργηθεί ο όρος Σχολικοί Βοηθοί και να αντικατασταθεί με τον όρο Επιστάτες Γενικών Καθηκόντων, ορίζοντας ακριβώς το τι πρέπει να κάνουν στα σχολεία και να μην υπάρχει σύγχυση με το Ε.Β.Π. που έχει συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο και ευθύνη.
15.  Θέμα Αυτοτελούς τμήματος ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού
Με επιστολή μας είχαμε ζητήσει και αιτιολογήσει την παραμονή του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. ως προσωπικό της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, όπου ανήκουμε από την σύσταση των κλάδων μας με τον ν. 1566/85.
Δυστυχώς η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής στην προοπτική της να μετατρέψει τη Διεύθυνση σε ένα μικρό ΙΕΠ, αποφάσισε χωρίς διάλογο και χωρίς την απαραίτητη επεξεργασία της μετακίνησης, να συρρικνώσει το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π. σε ένα αυτοτελές τμήμα, υποβαθμίζοντας το ρόλο και την αξία του ως προσωπικό. Βεβαίως ποτέ δεν ήμασταν ευχαριστημένοι από την αντιμετώπισή μας ως προσωπικό της διεύθυνσης Ε.Α.Ε. όμως αυτός ήταν ο φυσικός μας χώρος, αφού η συγκεκριμένη Διεύθυνση είναι η αρμόδια για όλα τα θέματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, για την καταγραφή και πιστοποίηση  των αναγκών των δομών στις οποίες παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, έχοντας ταυτόχρονα ως αρμοδιότητα εκτός από την υπηρεσιακή υποστήριξη του προσωπικού αυτού και τα θέματα που άπτονται της επιστημονικής υποστήριξης του.
Είναι θλιβερό ένα προσωπικό που στα λόγια εκτιμάται ως σημαντικό στην υποστήριξη της εκπαίδευσης, να αντιμετωπίζεται ως «βαρίδι» από μία Διεύθυνση που υφίστατο για το λόγο και μόνο ότι διέθετε το συγκεκριμένο προσωπικό.
Δυστυχώς καταλήγουμε στο συμπέρασμα μέσα από τις παραπάνω επισημάνσεις μας ότι για μία ακόμη φορά την οργάνωση της εκπαίδευσης και των δομών της τη διαχειρίζονται άτομα που την ταυτίζουν με τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και επιδιώξεις.
                                                      Με εκτίμηση



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου