Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Οι "παρκαρισμένοι" εκπαιδευτικοί και τα "παιδαγωγικά" επιχειρήματα του Υπουργού Παιδείας


Ο Νίκος Φίλης προσπαθεί να ντύσει με "παιδαγωγικά επιχειρήματα'' την πολιτική των απολύσεων και της ανεργίας που ακολουθεί στην εκπαίδευση. Το επιχείρημα της '' μη γυμνασιοποίησης '' του δημοτικού σχολείου χρησιμοποιείται για να δικαιολογηθεί το εργασιακό ξεκλήρισμα των ειδικοτήτων και η επιχειρηματολογία του είναι διάτρητη. Γιατί μαζί με συγκεκριμένες ειδικότητες θα δουν το δρόμο της εξόδου από την εκπαίδευση και της ανεργίας και αρκετές χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί.  Εδώ ο βασιλιάς είναι γυμνός. Είναι απλά πρόσχημα και μέγιστη υποκρισία.Τον ενδιαφέρει μόνο η δημοσιονομική προσαρμογή της εκπαίδευσης , η μείωση των δαπανών για θέσεις εργασίας  και η εκπλήρωση των απαιτήσεων των δανειστών και της τρόικας.
Δεν έχουν κανένα παιδαγωγικό χαρακτήρα οι επιλογές του , απλώς στη συγκεκριμένη περίπτωση η αθλιότητα ντύνεται με παιδαγωγική μάσκα.
 Η πολιτική Φίλη δεν ξεκληρίζει μόνο τις ειδικότητες αλλά εντατικοποιεί και την εργασία των δασκάλων. Δεν είναι μόνο οι υπεραριθμίες και οι αναγκαστικές μετακινήσεις που θα προκύψουν, αλλά ανοίγει η κερκόπορτα για την αύξηση του ωραρίου, όπως έχει ήδη προταθεί από τον Ο.Ο.Σ.Α. Τότε η επιχειρηματολογία δεν θα είναι η "γυμνασιοποίηση''  αλλά άλλου "είδους'' επιχειρήματα που ήδη προαναγγέλλονται στη συνέντευξή του, επιχειρήματα που θα απαξιώνουν τους εκπαιδευτικούς συνολικά.
Η ''επιχειρηματολογία'' του στοχεύει το εκπαιδευτικό κίνημα και στην παράλυση των αντιστάσεων, αυτό δεν κρύβεται από την τοποθέτησή του. Είναι μια ιδεολογική παγίδα που δεν πρέπει κανείς να τσιμπήσει. Η κριτική που έκανε το εκπαιδευτικό κίνημα στο σχολείο της Διαμαντοπούλου , όσο κι αν ήταν και συνεχίζει να είναι σωστή , δεν μπορεί να γίνει το εξουσιαστικό πρόσχημα για απολύσεις και ανεργία. Σε συνθήκες απόλυτης επίθεσης στην εργασία μνημονιακής εξαθλίωσης και άύξησης της ανεργίας δεν μπορεί να υπάρχει η παραμικρή υποχώρηση από την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλειά.
                                                                                    
                                                                                         ΧΡ. ΡΕΠΠΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου