Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Σ.Α.Τ.Ε.Α:«Αίτημα κήρυξης 24ωρης Απεργιακής Κινητοποίησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στις 19 Απρίλη 2013 για τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»



Σ.Α.Τ.Ε.Α:«Αίτημα κήρυξης 24ωρης Απεργιακής Κινητοποίησης  στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση  στις 19 Απρίλη 2013 για τα προβλήματα της  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ -- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μαρίας Χατζηκυριακού 72,

ΤΚ 185 38
 Πειραιάς
Πληροφορίες: Κακαζιάνη Μαρίνα


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ                                   ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ                            ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Μακεδονίας 49, ΤΚ 54644
Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες:  Αρβανίτη Ευμορφία
                                                                               





Αρ. Πρωτ.: 53
Ημερ.: 12/3/2013
                                                                                                                       

Προς
Δ.Ο.Ε

Κοινοποίηση:
ΟΛΜΕ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ
ΕΣΑΜΕΑ
                                                  
                                                                                                                              
               


ΘΕΜΑ:
«Αίτημα κήρυξης 24ωρης Απεργιακής Κινητοποίησης
στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
στις 19 Απρίλη 2013 για τα προβλήματα της
Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»
Μετά από αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων μας που συζήτησαν την κρίσιμη κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση το 2013,
αιτούμαστε την κήρυξη εκ μέρους της Ομοσπονδίας μας 24ωρης Απεργίας σε όλη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (έτσι ώστε να συμμετέχουν και μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί)
την Παρασκευή 19 Απριλίου 2013 σε συντονισμό αν γίνεται με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες που σχετίζονται με το υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΟΛΜΕ) καθώς και με τις ομοσπονδίες των γονέων (ΕΣΑΜΕΑ-ΠΟΣΚΓΚΑΜΕΑ) με στόχο μια μαζική συντονισμένη κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας κατά αναλογία με την πετυχημένη παράσταση διαμαρτυρίας που έγινε στις 11/12/2012 διότι:
Α) μετά από συνάντηση μας με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ.Λολίτσα επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τον τακτικό προϋπολογισμό σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι του χρόνου 2.000 άτομα. Αυτό σημαίνει ότι θα προσληφθούν για τα Ειδικά Σχολεία και τα Τμήματα Ένταξης 100-200 άτομα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με αποτέλεσμα να μη μπορεί να λειτουργήσει το υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που στελεχώνεται κατά 60-70% από αναπληρωτές (λεγόμενα του ίδιου του κ.Λολίτσα).
Β) αν αυτό το μέτρο της απόλυσης των περισσότερων αναπληρωτών συνδυαστεί με το πρόσφατο ψηφισθέν άρθρο 39 για την ΕΑΕ όπου έχουμε το πέρασμα της διάγνωσης και της υποστήριξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στα Γενικά Σχολεία, αντιλαμβανόμαστε ότι μια τεράστια αναδιάρθρωση λαμβάνει φέτος χώρα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: είναι βέβαιο ότι το Υπουργείο (που προωθεί και νέο νόμο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση) θα «στείλει» από του χρόνου όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Γενικά Σχολεία στο όνομα της «ένταξης» και της «συμπερίληψης» χωρίς όμως εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής. Οι συνάδελφοι της Γενικής Αγωγής θα πιεστούν αφάνταστα  να «εντάξουν» τα παιδιά αλλά η «ένταξη» μ’ αυτούς τους δυσμενείς όρους (χωρίς εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, χωρίς επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής, χωρίς κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών κτλ.) θα οδηγήσει σε αποτυχία και σε στιγματισμό των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως επιστημονικοί Σύλλογοι των ανθρώπων που δουλεύουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση εδώ και 11 χρόνια, που γνωρίζουμε τον χώρο «από τα μέσα»,  κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου.  Πρέπει να κινητοποιηθούμε φέτος, μαζικά. Ήδη η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μετράει πληγές, με δεκάδες Τμήματα Ένταξης κλειστά και πολλά Ειδικά Σχολεία υποστελεχωμένα.

Σας καταθέτουμε τα αιτήματα μας, αιτήματα που τα περισσότερα υιοθετήθηκαν από την 80η  Γενική Συνέλευση του Κλάδου στο συνέδριο της Ομοσπονδίας το 2011 (σε ψήφισμα που είναι δημοσιευμένο και στο Διδασκαλικό Βήμα, τεύχος 1158, Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2011, σελ.2).  

Εκτός από την κήρυξη της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης, και ως συνέχεια των δεσμεύσεων των περισσότερων μελών του Δ.Σ. της ΔΟΕ στην άτυπη συνάντηση που είχαμε στις 6 Μαρτίου 2013, αιτούμαστε στην Ομοσπονδία και τα εξής:
α) την έκδοση αφίσας για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που θα κυκλοφορήσει σε όλα τα σχολεία της χώρας με υπογραφή της Ομοσπονδίας και θα καλεί στην απεργία στις 19 Απρίλη
β) την έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου καλέσματος στην απεργία και στην παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας (προτείνουμε στις 12.00 το πρωί) σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Θα στείλουμε γι’ αυτό το σκοπό πολύ σύντομα προσχέδιο που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει η Ομοσπονδία αν θέλει.
γ) τη μίσθωση λεωφορείων από την Ομοσπονδία για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών που θα θέλουν να έρθουν στην κινητοποίηση της Αθήνας από τη Β.Ελλάδα, την Πελοπόννησο και άλλες ηπειρωτικές περιοχές της χώρας. Η καταγραφή των συμμετοχών και η μίσθωση μπορεί να γίνει μέσω των τοπικών συλλόγων εκπαιδευτικών.
δ) τη διοργάνωση τοπικών εκδηλώσεων για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε συντονισμό με τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών. Ήδη έχουμε προχωρήσει σε τέτοιες κινήσεις π.χ. εκδήλωση στο Κιλκίς των Συλλόγων μας σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών Κιλκίς και Παιονίας ενώ παράλληλα συμμετέχουμε σε ενημερωτικές εκδηλώσεις με τους γονείς π.χ. με τη Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ειδικής Αγωγής Ν.Εύβοιας.  Θα πρέπει ν’ αναφέρουμε ότι βρισκόμαστε σ’ επαφή με πολλούς συλλόγους γονέων (π.χ. Δίκτυο Ειδικών Σχολείων) και είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε και μεγάλη συμμετοχή γονέων στην κινητοποίηση.
Στόχος μας είναι μια μεγάλη καμπάνια για τον «Απρίλη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» που θα οδηγήσει στη μαζικότερη ίσως κινητοποίηση που γνώρισε η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Προτείνουμε την Παρασκευή 19 Απρίλη α) για να έχουμε επαρκή χρόνο προετοιμασίας και προπαγάνδισης της κινητοποίησης β) για να εκμεταλλευτούμε για ενημέρωση το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Εκπαίδευσης που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 11-14 Απρίλη  και γ) για να εξασφαλίσουμε τη μεγαλύτερη συμμετοχή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής απ’ όλη τη χώρα οι οποίοι πλήττονται βάναυσα από τις πολιτικές που ακολουθούνται. Η κινητοποίηση μεσοβδόμαδα είναι κάτι που δυσκολεύει πολύ τους αναπληρωτές στη μετακίνηση τους προς και από την Αθήνα.

Αναμένουμε τις απόφασεις της Ομοσπονδίας.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
  1. Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης. Να καλυφθούν όλα τα κενά, όλες οι ανάγκες.
Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν αντέχει περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δε λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν καθότι ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Πολλά Ειδικά Σχολεία είναι υποστελεχωμένα (σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες) ενώ εκατοντάδες αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη μένουν ανικανοποίητες. Καλούμε το Υπουργείο ν’ αναλάβει την πολιτική και συνταγματική ευθύνη και να καλύψει τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο σχολικών δομών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών.

  1. Προώθηση της Συνεκπαίδευσης/Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις: δηλαδή να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Γενικό Σχολείο σε Τμήμα Ένταξης ή/και ως Παράλληλη Στήριξη, να υπάρχει Ειδικό Βοητικό Προσωπικό, αν αυτό χρειάζεται, να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα και οι απαιτούμενοι χώροι για την Ένταξη κ.α.
Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Το άρθρο 39 του Ν.4115/2013 που προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη διάγνωση (μέσω ΕΔΕΑΥ) φανερώνουν:
α) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και να προβεί σε μια άκριτη προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που χωρίς το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στις ΕΕΑ, ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ.
β) η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της γενικής τάξης θα δεχτεί μια εκ των ων ουκ άνευ πίεση και θ’ αξιολογηθεί γι’ αυτή. Οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής θα θεωρηθούν ως υπεύθυνοι για την αποτυχία της ένταξης. Από την άλλη μεριά, η ανεργία περιμένει τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Για την ορθή Ένταξη απαιτείται ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, σχολικός ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Ζητάμε τη δημιουργία και όχι το κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης. Την αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στο Γενικό Σχολείο.

  1. Όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – οι ΕΔΕΑΥ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού όσον αφορά στη διάγνωση και στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει να υποστηριχτούν και να στελεχωθούν περισσότερο.  
  2. Σταθερή και Αξιοπρεπής Εργασία όλων των εκπαιδευτικών.
Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Επιπλέον, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση των αναπληρωτών.  
Ζητάμε ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία – υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί: άμεση διεξαγωγή του ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60-40) και Μαζικοί Διορισμοί για το πλήθος των κενών στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση γενικά. Αυτή τη στιγμή οι διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 80 μήνες προϋπηρεσίας!
  1. Ενιαίο πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις-αποσπάσεις) για τη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση. Ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών.
  2. Πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία. ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
  3. Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι σύμφωνα με το ν.3699/2008 υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν. Η στελέχωση της πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με κονδύλια που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση.



Με τιμή
Οι πρόεδροι των Συλλόγων






Κακαζιάνη Μαρίνα                                                                             Αρβανίτη Ευμορφία

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου