Αυτισμός: από την πάνα στο βρακάκι
Πολλά παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας και λόγου δυσκολεύονται στην ..
εκμάθηση της τουαλέτας. Γονείς και δάσκαλοι έχουν δοκιμάσει πολλούς τρόπους στην προσπάθειά τους να τα κάνουν να είναι ανεξάρτητα στον τομέα αυτό.
Και δεν αντιδρούν όλα τα παιδιά
με τον ίδιο τρόπο στις προσπάθειες αυτές. Μία μέθοδος που μπορεί να
είναι αποτελεσματική στην περίπτωση ενός παιδιού μπορεί να είναι άχρηστη
σε ένα άλλο παιδί. Στην προσπάθεια δημιουργίας ενός προγράμματος
εκπαίδευσης στην χρήση της τουαλέτας στα παιδιά αυτά, θα ήταν χρήσιμο
να δούμε το πρόβλημα από την πλευρά του παιδιού. Επίσης καλό είναι να
χρησιμοποιήσουμε πολλά οπτικά ερεθίσματα για να εξηγήσουμε στο παιδί τι
πρέπει να κάνει ακριβώς.
Η οπτική γωνία του παιδιού
Ακόμα και για φυσιολογικά
αναπτυσσόμενα παιδιά, η εκμάθηση χρήσης της τουαλέτας είναι μια δύσκολη
δεξιότητα. Παρότι το παιδί μπορεί να έχει καλή αίσθηση και έλεγχο του
σώματος του, υπάρχουν άλλοι παράγοντες… κοινωνικοί κτλ, που καθορίζουν
πόσο γρήγορα θα μάθει το παιδί. Τα μικρά παιδιά δεν νιώθουν την
εσωτερική ανάγκη για να μάθουν κάτι τέτοιο. Περισσότερο το κάνουν για να
αποκτήσουν την κοινωνική αποδοχή και την ικανοποίηση των γονιών τους:
«τώρα είσαι μεγάλο αγόρι/μεγάλο κορίτσι!»
Πώς λοιπόν επιδρούν τα χαρακτηριστικά του αυτισμού στην παραπάνω διαδικασία; ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://ergotherapianews.blogspot.gr/2013/04/blog-post_5104.html?spref=fb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου