Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28 ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ



  -Ειδική μνεία θα κάνω για τα θέματα της ειδικής αγωγής. Με αυτό το νομοσχέδιο, ερχόμαστε στο αρ. 28μ να διορθώσουμε στρεβλώσεις και αδικίες που παρατηρούνται στα θέματα της ειδικής αγωγής και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, ενώ καθίστανται ενεργείς διατάξεις, οι οποίες παρέμεναν ανενεργές και δυσλειτουργικές. 
 
- Συγκεκριμένα, εξομοιώνεται η Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. Προβαίνουμε σε πλήρη αντιστοίχηση της ειδικής με τη γενική εκπαίδευση ρυθμίζοντας θέματα ισοτιμίας τίτλων, εγγραφών και μετεγγραφών μαθητών καθώς και αντιστοίχισης βαθμίδων εκπαίδευσης. Εισάγουμε τη μαθητεία- πρακτική στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η φοίτηση κατανέμεται πλέον σε 6 τάξεις, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για τη φοίτηση των παιδιών σε αυτή τη σχολική δομή. 
 
-.Ορίζουμε τη φοίτηση στα 6 έτη, καθώς είχε παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας να φοιτούν για 8 έτη, παρόλο που είχαν ολοκληρώσει επιτυχώς νωρίτερα τις 5 τάξεις που υπήρχαν ως τώρα. Η όποια παράταση, ωστόσο, πέραν των 6 ετών εξακολουθεί να ισχύει αν έχουμε περιπτώσεις ανεπαρκούς φοίτησης ή αξιολόγησης. Συγκροτούνται νόμιμα τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, έτσι ώστε να μπορέσουν οι περιφέρειες να προβούν σε προσλήψεις αναπληρωτών και σε υπηρεσιακές μεταβολές. Ενεργοποιούμε και για την ειδική αγωγή τις ρυθμίσεις που ισχύουν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφορικά με τα ζητήματα διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων και προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς οι εξαιρετικές ρυθμίσεις που εισαγάγουν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση διατάξεις των άρθρων 20, 21 και 22, παραβιάζουν την αρχή της ισότητας.
 
-Προβλέπουμε, επίσης, τη διευκόλυνση της μεταφοράς των μαθητών ειδικής αγωγής διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης σε περίπτωση συστέγασης και κρίνεται απαραίτητο να εναρμονιστούν τα ωρολόγια προγράμματά τους. Είναι θέματα αυτονόητα, που όμως δεν συνέβαιναν στο ελληνικό σχολείο. Αίρουμε την αδικία που αφορά τους κλάδους του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού κατόχων πτυχίων παιδαγωγικού τμήματος, οι οποίοι δεν μπορούσαν να λάβουν παιδαγωγική επάρκεια. Προβαίνουμε σε διατάξεις που δημιουργούν θεσμική δυνατότητα αξιοκρατικής και ισότιμης υπηρεσιακής εξέλιξης και των μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
 
-.Ρυθμίζουμε θέματα πιστοποίησης και επάρκειας νοηματικής και Braille γλώσσας, κατά το δυνατόν σύμφωνα με προτάσεις των ομοσπονδιών κωφών και τυφλών και μεταβιβάζουμε αρμοδιότητες του Εθνικού Φορέα Πιστοποίησης της επαρκούς γνώσης της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και γραφής στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ρυθμίζουμε ένα αίτημα των σχολείων της γενικής εκπαίδευσης για να μπορούν να λειτουργούν καλύτερα όταν φοιτούν σε αυτά μαθητές με αναπηρία, σύμφωνα με το οποίο στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα πρέπει να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αναλογία το πολύ 1 προς 3. Θέματα αυτιστικών μαθητών ρυθμίζονται στην κατεύθυνση της ίσης αντιμετώπισης όλων των μαθητών με αναπηρία.
-- Ρυθμίζεται και νομοθετικά κάτι που έχει γίνει ήδη, η πρόσληψη από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής αναπληρωτών για 10 μήνες και όχι για 7. Τέλος, προβλέπονται ρυθμίσεις που διασαφηνίζουν θέματα ασαφή σχετικά με την παράλληλη στήριξη και τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ με τρόπο που μειώνει την ταλαιπωρία των γονέων, καθώς όλες οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ έχουν μόνιμη ισχύ, ενώ για αυτές που εξαιρούνται από τη ρύθμιση θα επανακαθορίζονται σε διάστημα που θα προκύπτει υποχρεωτικά με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ. Επίσης, διευκολύνουμε τη διαδικασία γνωματεύσεων προς όφελος των γονέων και των μαθητών, υποχρεώνοντας τα ΚΕΔΔΥ να γνωματεύουν εντός 45 ημερών. Σε περίπτωση που για αντικειμενικούς λόγους υπάρχει παράταση της προθεσμίας, αυτή θα πρέπει να είναι απολύτως δικαιολογημένη. Στέκομαι ιδιαίτερα στα θέματα ειδικής αγωγής, γιατί αυτά τα παιδιά έχουν περισσότερο ανάγκη τη στήριξή μας, γιατί στην Ελλάδα είμαστε σημαντικά πίσω σε αυτά τα θέματα και γι' αυτό στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της μέσης εκπαίδευσης ερχόμαστε να αποκαταστήσουμε αδικίες και να φέρουμε βελτιώσεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου