Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Το Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνει ετήσιο σεμινάριο στην Ειδική Εκπαίδευση 620 ωρών





ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
 


Επισπεύδον τμήμα:
¡Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, του ΑΠΘ
   και τα τμήματα
¡Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, του ΑΠΘ
¡Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου του Αιγαίου

Το Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών διοργανώνει ετήσιο σεμινάριο στην Ειδική Εκπαίδευση 620 ωρών. Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε δύο ανεξάρτητους θεματικούς άξονες με δυνατότητα παρακολούθησης του ενός εκ των δύο ή και των δύο. Ο κάθε θεματικός άξονας θα υλοποιηθεί εφόσον υπάρχει επαρκής αριθμός συμμετεχόντων. Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Ρόδο. Έναρξη περί τα μέσα Οκτωβρίου 2013.

1ος Θεματικός Άξονας

Μαθησιακές Δυσκολίες: διεπιστημονική αξιολόγηση, ψυχομετρική εκτίμηση, διαφοροδιάγνωση και σχεδιασμός Ειδικού Εξατομικευμένου Προγράμματος.

Α. Σύνολο ωρών 400
α) Διδασκαλία δια ζώσης: 100 ώρες (κατανεμημένη σε ένα εξάμηνο)
β) Χορήγηση κριτηρίων αξιολόγησης – διόρθωση – σχεδιασμός ΕΕΠ: 200 ώρες
γ) Εποπτεία εξ αποστάσεως (distance) προγράμματος και κριτηρίων: 100 ώρες

Β. Τα θέματα που θα καλυφθούν από τη δια ζώσης διδασκαλία θα αφορούν:
·         Θεωρητικές προσεγγίσεις και τα χαρακτηριστικά παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Μαθησιακές Δυσκολίες, Οριακή Νοημοσύνη, Ήπια Νοητική Ανεπάρκεια, Σχολική υποεπίδοση – διγλωσσία, κ.ά.)
·         Παιδιά μειονοτήτων με δυσκολίες μάθησης
·         Σχέση νοημοσύνης – μάθησης – επίδοσης
·         Η χρησιμότητα και τα προβλήματα των διαγνωστικών εργαλείων (ψυχομετρικά τεστ, ανταπόκριση στη διδασκαλία (RTI), δυναμική αξιολόγηση (Dynamic assessment), Portfolio)
·         Διαφοροποιημένη διδασκαλία
·         Σχεδιασμός και υλοποίηση ειδικών εξατομικευμένων προγραμμάτων – προγράμματα για δυσκολίες μάθησης
Γ. Τα κριτήρια(*) στα οποία θα διδαχθούν είναι:
  1. Ανιχνευτικό Κριτήριο LDDI
  2. Ανιχνευτικό Κριτήριο (MWM)
  3. DTLA-4, DTLA-P3 Μαθησιακής Επάρκειας
  4. Λ-α-Τ-ω Ι και ΙΙ Γλωσσικής Επάρκειας
  5. Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας Ι και ΙΙ

(*) Για όλα τα παραπάνω κριτήρια θα χορηγηθεί πιστοποιητικό επάρκειας χορήγησης από τους διδάσκοντες, οι οποίοι έχουν και τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα των κριτηρίων, τα οποία έχουν σταθμιστεί στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό (ΕΠΕΑΕΚ 2006-2008 «Ψυχομετρική - Διαφορική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες»). Επιπλέον τα τεστ Γλωσσικής και Μαθηματικής Επάρκειας είναι τα μόνα κατασκευασμένα και σταθμισμένα ελληνικά εργαλεία κατάλληλα για τη διαφοροδιάγνωση ΜΔ (δυσλεξία, ειδική διαταραχή του λόγου, δυσαριθμησία, ΔΕΠΠΥ) από άλλες αναπτυξιακές διαταραχές (ΝΑ) ή άλλες περιπτώσεις δυσκολιών μάθησης.

Δ. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, και γενικότερα σε κάθε επαγγελματία που ασχολείται με τη διάγνωση και το σχεδιασμό προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες μάθησης από την προσχολική ηλικία μέχρι και την εφηβεία, φοιτητές προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς ανάλογων τμημάτων, αποφοίτους ή φοιτητές ΙΕΚ ανάλογων τμημάτων.

Τα μαθήματα θα γίνονται Σαββατοκύριακα και οι ώρες της δια ζώσης διδασκαλίας θα κατανεμηθούν σε ένα εξάμηνο.

Εκπαιδευτικό Υλικό
Το υλικό των τεστ και τα επιπλέον δύο τεύχη εκπαιδευτικού υλικού θα δοθούν σε ηλεκτρονική μορφή.

Πιστοποίηση
Κάθε επιμορφούμενος θα αξιολογηθεί με την εκπόνηση μιας εργασίας που θα αναλάβει και την οποία θα παραδώσει σε έντυπη μορφή στο τέλος του σεμιναρίου. Με την παράδοση της τελικής εργασίας, καθώς και την εξόφληση των διδάκτρων, θα λάβει πιστοποιητικό εξειδίκευσης με 40 ECTS, καθώς και ειδικό πιστοποιητικό επάρκειας χορήγησης για κάθε ψυχομετρικό εργαλείο. Εάν δεν παραδώσει εργασία θα λάβει μία απλή βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου.

2ος Θεματικός Άξονας

Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια (220 ώρες)
Ι.  Θεωρητική επεξεργασία – διδασκαλία 160 ώρες δια ζώσης.
ΙΙ. Πρακτική άσκηση 60 ώρες σε ειδικές δομές δια ζώσης, ανατροφοδότηση καθώς και με σύστημα εποπτείας δια ζώσης.
Ι. Θεωρητική επεξεργασία – διδασκαλία 160 ώρες

Γενικά
  • Ερμηνευτικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
  • Ιστορική εξέλιξη της ειδικής εκπαίδευσης στον διεθνή χώρο και στην Ελλάδα
  • Παιδαγωγική της ένταξης
  • Διεπιστημονική αξιολόγηση –κριτήρια αξιολόγησης
  • Αναπηρία και οικογένεια - η προσέγγιση της «συντροφικότητας» στη σχέση των επαγγελματιών με την οικογένεια
Νοητική ανεπάρκεια
  • Νοημοσύνη – μάθηση – επίδοση / διαταραχές της νοημοσύνης
  • Έννοιες – ορισμοί – ερωτήματα και αντιφάσεις
  • Μέθοδοι επεξεργασίας και γνωστικό ύφος
  • Εκπαιδευτικό πλαίσιο – διαχείριση των ΕΕΑ μέσα στην τάξη – προσαρμογές προγραμμάτων στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στο γυμνάσιο
  • Έννοιες – ορισμοί
  • Κατηγοριοποιήσεις στη ΝΚ – σύνδρομα
  • Διαμόρφωση κινήτρων στους ανθρώπους με νοητική ανεπάρκεια
  • Η νοητική καθυστέρηση ως κοινωνικό πρόβλημα (κοινωνικές σχέσεις, στίγμα, κοινωνική ταυτότητα)
  • Αξιολόγηση λειτουργικών δεξιοτήτων στα παιδιά με ΝΑ
  • Ανασκόπηση της εκπαίδευσης των παιδιών με ΝΑ (διεθνώς και στην Ελλάδα) – εκπαιδευτική πολιτική, δομές, στόχοι
  • Σύγχρονες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των παιδιών με ΝΑ – στόχοι της εκπαίδευσης – δομές και περιεχόμενο
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα κοινωνικής μάθησης – λειτουργικών δεξιοτήτων, αρχές, περιεχόμενο, μέθοδοι διδασκαλίας
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα κοινωνικής μάθησης – ανάπτυξης δεξιοτήτων λόγου και επικοινωνίας
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα κοινωνικής μάθησης – ανεξάρτητες λειτουργίες - διαχείριση ποσοτήτων και οικονομικών συναλλαγών
  • Προγράμματα υποστήριξης για την κοινωνική ένταξη των παιδιών με ΝΑ στις ομάδες των συνομηλίκων στο σχολείο, στη γειτονιά και στο οικογενειακό περιβάλλον – παράλληλα με τη βελτίωση των ικανοτήτων διαχείρισης του στίγματος
Θεωρητική ανατροφοδότηση από την πρακτική άσκηση
  • Ενημέρωση – προγραμματισμός της πρακτικής άσκησης
  • Αξιολόγηση παιδιού με ΝΑ
  • Σχεδιασμός εξειδικευμένου προγράμματος για παιδί με ΝΑ
  • Αξιολόγηση κατά την εφαρμογή του προγράμματος σε παιδί με ΝΑ
  • Οι σχέσεις του επαγγελματία με την οικογένεια
           ·          Τελική αξιολόγηση του προγράμματος σε παιδί με ΝΑ
II. Πρακτική άσκηση (60 ώρες)
Α. Αρχική αξιολόγηση του παιδιού
  • Συλλογή πληροφοριών από τους γονείς και τους επαγγελματίες
  • Παρατήρηση του παιδιού
  • Συνεργασία με τον επόπτη για τη συλλογή των δεδομένων και την επεξεργασία τους
  • Σύνταξη της αρχικής αξιολόγησης του παιδιού
Β. Σχεδιασμός του προγράμματος παρέμβασης
  • Σχεδιασμός του προγράμματος
  • Συνεργασία με τον επόπτη για την οριστικοποίηση του προγράμματος
Γ. Εφαρμογή του προγράμματος
  • Εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος
  • Εποπτεία
Δ. Τελική αξιολόγηση του παιδιού και του προγράμματος
  • Τελική αξιολόγηση του παιδιού
  • Αξιολόγηση του προγράμματος
  • Συνεργασία με τον επόπτη

Τα μαθήματα θα γίνονται Σαββατοκύριακα και οι ώρες της δια ζώσης διδασκαλίας θα κατανεμηθούν σε ένα εξάμηνο.
Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι υποχρεωτική. Οι επιμορφούμενοι έχουν δικαίωμα απουσίας σε ποσοστό 20% μόνο στην παρακολούθηση του θεωρητικού μέρους.

Εκπαιδευτικό υλικό
Το εκπαιδευτικό υλικό θα δοθεί σε ηλεκτρονική μορφή.

Πιστοποίηση
Κάθε επιμορφούμενος θα αξιολογηθεί με την εκπόνηση μιας εργασίας που θα αναλάβει και την οποία θα παραδώσει σε έντυπη μορφή στο τέλος του σεμιναρίου. Με την παράδοση της τελικής εργασίας, καθώς και την εξόφληση των διδάκτρων, θα λάβει πιστοποιητικό εξειδίκευσης με 20 ECTS. Εφόσον δεν παραδώσει εργασία θα λάβει μια απλή βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Το κόστος του 1ου θεματικού άξονα είναι 1200 €, ποσό που θα καταβληθεί σε τέσσερις ισόποσες δόσεις. Όσοι πληρώσουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 10%. Οι φοιτητές, οι άνεργοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα έχουν έκπτωση 20%.
Το κόστος του 2ου θεματικού άξονα είναι 1000 €, ποσό που θα καταβληθεί σε τέσσερις ισόποσες δόσεις. Όσοι πληρώσουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 10%. Οι φοιτητές, οι άνεργοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα έχουν έκπτωση 20%.
Όσοι παρακολουθήσουν και τους δύο θεματικούς άξονες θα καταβάλουν το ποσό των 1500 €.

Α΄ δόση: Οκτώβριος 2013 με την εγγραφή
Β΄ δόση: Δεκέμβριος 2013
Γ΄ δόση: Φεβρουάριος 2014
Δ΄ δόση: Απρίλιος 2014

Πλαίσιο κειμένου: Επίσης θα προσφερθούν τρία 14ωρα σεμινάρια δωρεάν και για τους δύο θεματικούς άξονες με τα εξής θέματα, τα οποία διοργανώνονται στο πλαίσιο του ΔΔΠΜΣ:
•	Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός) - Προβλήματα επικοινωνίας – προγράμματα παρέμβασης 
•	Προβλήματα ακοής – προγράμματα παρέμβασης 
•	Διαχείριση της διαφοράς (αναπηρίας) στη γενική εκπαίδευση 
Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος:
Μαρία Τζουριάδου, διευθύντρια του ΔΔΠΜΣ, καθηγήτρια ειδικής αγωγής-μαθησιακών δυσκολιών του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος γίνεται μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Έρευνας Κονδυλίων (Επιτροπή Ερευνών) ΑΠΘ.
Τράπεζα Πειραιώς: 5202-002079933

Η αποστολή των αιτήσεων θα γίνει μόνο ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις:
alikos@nured.auth.gr και tzour@nured.auth.gr από 20 Αυγούστου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν την αίτηση από την ιστοσελίδα: http: sem-spedu.web.auth.gr       
Η τελική επιλογή θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 8/10/2013 και οι εγγραφές θα γίνουν από 10-20 Οκτωβρίου, καθημερινές Δευτέρα-Πέμπτη 5-8 το απόγευμα στο γραφείο 406 της Παιδαγωγικής Σχολής, ή ηλεκτρονικά εφόσον τα δικαιολογητικά είναι επικυρωμένα.
Εφόσον δεν συμπληρωθεί ικανοποιητικός αριθμός αιτήσεων σε κάθε πόλη διεξαγωγής (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ρόδο) και για κάθε θεματικό άξονα, το σεμινάριο δεν θα πραγματοποιηθεί στην αντίστοιχη πόλη.

Δικαιολογητικά
  • Φωτοτυπία του πτυχίου ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ ή βεβαίωση σπουδών από τη γραμματεία του Τμήματος που φοιτούν, για τους φοιτητές.
  • Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας
Με την εγγραφή θα πρέπει να καταβληθεί και η α΄ δόση της χρηματικής συμμετοχής στην Τράπεζα Πειραιώς και να προσκομιστεί η απόδειξη κατάθεσης στην οποία θα πρέπει να αναγράφεται και ο κωδικός έργου 84458.
Όλα τα δικαιολογητικά μπορούν να αποσταλούν και ηλεκτρονικά στη διεύθυνση alikos@nured.auth.gr ή και με φαξ στο 2310-995015 εφόσον είναι επικυρωμένα.

Πρόγραμμα μαθημάτων
Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων και των πρακτικών ασκήσεων θα ανακοινωθεί το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 2013. Ανάκληση της αίτησης συμμετοχής και επιστροφή των χρημάτων μπορεί να γίνει μέχρι 1/11/2013 πριν την έναρξη των μαθημάτων, ώστε να μπορεί να καλυφθεί η κενή θέση που θα προκύψει.
Έναρξη σεμιναρίου: Οκτώβριος 2013
Λήξη σεμιναρίου: Ιούνιος 2014

Πληροφορίες: (μετά τις 20/8/2013)
τηλ./φαξ: 2310-995015, e-mail: alikos@nured.auth.gr,
τηλ. 2310-991270, e-mail: tzour@nured.auth.gr


Θεσσαλονίκη, 15/7/2013

                                                                        Η υπεύθυνη του σεμιναρίου

                                                                        Μαρία Τζουριάδου
                                                                        Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ Α.Π.Θ.
                                                                        Δ/ντρια του Δ.Δ. Μεταπτυχιακού                                                                               Προγράμματος Σπουδών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου