Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Η τοποθέτηση του προέδρου της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του σ/ν Ρυθμίσεις για την έρευνα, θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης, διάταξη για κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών





Από τα πρακτικά της Βουλής:

ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΩΤΗΣ ( Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής ΠΟΣΕΕΠΕΑ) :

Καλησπέρα, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Υπουργοί και Βουλευτές εκπροσωπούμε την πανελλήνια ομοσπονδία συλλόγων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής. Είμαστε εργαζόμενοι στον τομέα της Ειδικής εκπαίδευσης- στις σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης και στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Καταρχήν, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε που μας καλέσατε να καταθέσουμε τις απόψεις μας. Η ομοσπονδία μας εκπροσωπεί το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Να εξηγήσω ποιοι είμαστε, γιατί ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό ακούστηκε πριν από λίγο. Είμαστε οι ψυχολόγοι, οι κοινωνικοί λειτουργοί, οι φυσιοθεραπευτές, οι λογοθεραπευτές και μια σειρά ειδικότητες, που ασκούμε ένα έργο υποστηρικτικό- εκπαιδευτικό και θεραπευτικό, στα πλαίσια της ειδικής εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα στον τομέα της εκπαίδευσης.
Όπως γνωρίζετε, η σύγχρονη αντίληψη περί συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι η άποψη, η οποία κυριαρχεί πλέον και βαδίζουμε προς τα εκεί. Προς την συνεκπαίδευση και προς την συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία. Η σύγχρονη λοιπόν αυτή αντίληψη, προϋποθέτει πλέον μια διεπιστημονική προσέγγιση. Μία προσέγγιση που να αφορά μία ομάδα επιστημόνων, η οποία δουλεύει πάνω στο αντικείμενο παροχής του καλλίτερου δυνατού εκπαιδευτικού έργου για τους ωφελούμενους από την δημόσια ειδική εκπαίδευση.
Προκειμένου λοιπόν, να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες αυτών τω μαθητών στον αιώνα μας, έχουμε μετακινηθεί από τα παλιά μοντέλα, το δασκαλοκεντρικό και το ιατροκεντρικό, στην ολιστική διεπιστημονική προσέγγιση.
Η Ομοσπονδία μας λοιπόν και εκπροσωπώντας αυτό το προσωπικό, θεωρεί πολύ σημαντικό για να υπάρξει μία, όσο το δυνατό καλλίτερη εξέλιξη σε αυτόν τον κλάδο και σε αυτόν τον τομέα, καταρχήν, να υπάρξει στελέχωση με μόνιμο προσωπικό, των δομών της ειδικής εκπαίδευσης και γενικότερα της εκπαίδευσης, έτσι ώστε να μην έχουμε κάθε χρόνο τα φαινόμενα της υποστελέχωσης, στην αρχή της χρονιάς.
Διεκδικούμε επιπλέον, συνδικαλιστικά και την ισότιμη συμμετοχή μας στο κομμάτι της εκπαίδευσης. Εκτός αυτού όμως, θεωρούμε πολύ σημαντικό να καταθέσουμε και τον επιστημονικό μας λόγο για το κομμάτι της εκπαίδευσης.
Θα πω λίγο επιγραμματικά τις προτάσεις μας, για τις ρυθμίσεις για την έρευνα και τις άλλες διατάξεις.
Στο άρθρο 33, θεωρούμε πολύ σημαντικό να προστεθεί, εκεί που αναφέρεται η κατανομή των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού, να προστεθεί και το ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Στο άρθρο 7, να προστεθεί επίσης, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό που θα δείτε είναι ότι παντού είμαστε κάπως σαν παραμελημένοι, παρόλο που είμαστε ένα προσωπικό που είμαστε χρόνια στην εκπαίδευση, είμαστε λίγο σαν ξεχασμένοι.
Στη παράγραφο 8, επίσης να προστεθεί το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στο άρθρο 34, εδώ θα ήθελα να σταθώ για δύο λεπτά. Η πρότασή μας είναι, στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ένας φορέας που ως επί το πλείστον ασχολείται με την έρευνα και την τεχνολογία στον τομέα της εκπαίδευσης, έχει ένα σοβαρό και μεγάλο κενό. Δεν έχει τμήμα ειδικής εκπαίδευσης. Θεωρούμε πολύ σημαντικό και καταθέτουμε μία αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση, για την δημιουργία τμήματος ειδικής εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έτσι ώστε να δρομολογούνται, μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και δράσεις οι οποίες αφορούν την ειδική εκπαίδευση και σε αυτό το γραφείο και σε αυτό το τμήμα, να συμμετέχουν και άνθρωποι του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που είναι στην ειδική εκπαίδευση.
Στο άρθρο 36, επίσης θεωρούμε πολύ σημαντικό, να προβλεφθεί  η σύσταση οργανικών θέσεων. Για κάθε σχολείο που έχει 15 μαθητές, προβλέπεται η σύσταση οργανικών θέσεων. Θεωρούμε ότι, εάν θέλουμε να πάμε προς μία σύγχρονη αντίληψη της εκπαίδευσης με συνεκπαίδευση και συμπερίληψη, καλό θα είναι, η σύσταση οργανικών θέσεων να περιλαμβάνει όλη την διεπιστημονική ομάδα, η οποία θα μπορέσει να παρέχει τις υπηρεσίες της σε ένα σχολείο. Ως τώρα αυτό δεν προβλέπεται. Θεωρούμε πολύ σημαντικό να προβλεφθεί.

Τα έχουμε καταθέσει έτσι και αλλιώς αυτά. Απλά, δυο λόγια μόνο. Σε σχέση με το προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών. Συμφωνούμε και εμείς με τους συναδέλφους των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, σχετικά με τις δυσκολίες που έχει αυτό το άρθρο που κατατίθεται και θα θέλαμε να επισημάνουμε, από όλα αυτά που αναφέρθηκαν από τους συναδέλφους, δεν θέλω να τα επαναλάβω, ότι είναι ιδιαίτερα άδικο η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου