Άλλο ένα δημοσίευμα για τις μελλούμενες εκπαιδευτικές εξελίξεις, για "να θυμούνται οι παλιοί και να γνωρίζουν οι νέοι"
Β.Β
Πως θα γίνει η ανακατανομή των εκπαιδευτικών.
Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ (Πηγή:http://www.ethnos.gr/)
Στα πλάνα μετατάξεις και μεταθέσεις. Δεν αποκλείεται και η αύξηση του ωραρίου για τους μόνιμους
Σε αγώνα ταχύτητας πρέπει να αποδοθεί τους επόμενους μήνες το
υπουργείο Παιδείας, προκειμένου την ερχόμενη σχολική χρονιά τα σχολεία
της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να λειτουργήσουν
κανονικά και να μην υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού
οι μόνιμοι διορισμοί θα είναι σχεδόν μηδενικοί και οι προσλήψεις
αναπληρωτών εξαιρετικά μειωμένες.Οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας στοχεύουν σε ένα γενικό συμμάζεμα και καταγραφή από τώρα κιόλας όλων των δεδομένων που αφορούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να κατανεμηθεί ορθολογικά στη συνέχεια στα σχολεία.
Ήδη υπάρχει στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ηλεκτρονικός κόμβος, ο οποίος θα καταγράψει όλα τα κενά των σχολικών μονάδων, τους μόνιμους εκπαιδευτικούς καθώς και αυτούς που περισσεύουν, ώστε ο αριθμός των αναπληρωτών που θα χρειαστούν να είναι πολύ μικρός και τέλος να καταγραφεί κάθε λεπτομέρεια ως προς τα σχολεία και τις ανάγκες σε προσωπικό ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για τα πραγματικά κενά.
Για τον λόγο αυτόν υπάρχει και συγκεκριμένο σχέδιο που αφορά σε μετατάξεις (ακόμη και υποχρεωτικές), μεταθέσεις αλλά και αύξηση του ωραρίου των μόνιμων δασκάλων και καθηγητών, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο , εάν δηλαδή τα υπόλοιπα μέτρα δεν είναι αρκετά ώστε να εξοικονομηθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα.
«Επειδή η νέα χρονιά θα έχει τις δυσκολίες και της φετινής, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο κατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες», δήλωσε χαρακτηριστικά στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου.
Κρήτη
Ο ίδιος τόνισε ακόμη ότι «θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ή εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να καταβληθεί μία προσπάθεια να γίνει κατανοητό πλέον ότι στο πλαίσιο στο οποίο ζούμε δεν μπορούμε να έχουμε περιοχές οι οποίες είναι υπερπλεονασματικές αυτήν τη στιγμή εντός της ίδιας περιφέρειας και περιοχές οι οποίες είναι υπερβολικά ελλειμματικές. Θα πάρω το παράδειγμα του Ηρακλείου.
Εάν συγκρίνεται το εκπαιδευτικό προσωπικό με τον εκπαιδευτικό πληθυσμό της Κρήτης, θα δούμε ότι η Κρήτη είναι μία περιοχή η οποία σε ορισμένες ειδικότητες έχει πλεονάσματα, ενώ στο Ηράκλειο έχουμε μεγάλα ελλείμματα.
Αυτό καταλαβαίνουμε όλοι ότι οδηγεί στην ανάγκη ενός εξορθολογισμού του συστήματος και νομίζω ότι οι πρωτοβουλίες οι οποίες θα πρέπει να αναληφθούν με υποστήριξη, θεωρώ, όλων των πτερύγων είναι να ξαναδούμε τον τρόπο που θα κατανεμηθεί στα σχολεία το εκπαιδευτικό προσωπικό, έτσι ώστε να μην καταφεύγουμε κάθε φορά στην εύκολη λύση των αναπληρωτών.
Κι όταν λέω στην εύκολη λύση των αναπληρωτών, εννοώ ότι τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τους τριπλάσιους, τετραπλάσιους, πενταπλάσιους αναπληρωτές απ' αυτούς που είχαμε φέτος».
Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο μελετά:
- Μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αντίστροφα
- Εθελούσιες μεταθέσεις (ή και υποχρεωτικές )
- Αυξηση ωραρίου κατά μία έως δύο ώρες εβδομαδιαίως μόνον εάν δεν αποδώσουν οι μετατάξεις και οι μεταθέσεις , ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αλλάζει και το καθεστώς για τις άδειες
Πρόγραμμα για την αλλαγή απονομής των αδειών σε εκπαιδευτικούς εκπονεί το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμιση, το οποίο επίσης θα οδηγήσει και στην αλλαγή των υγειονομικών επιτροπών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του συστήματος. Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος παράλληλα υπογράμμισε τα εξής:
-
Από τις πρωτοβουλίες οι οποίες θα ανακοινωθούν, ίσως, για τις
Υγειονομικές Επιτροπές θα δοθεί μία λύση η οποία θα έχει να κάνει με
ουσιαστικότερο έλεγχο, όχι εντεινόμενο, για τις άδειες τις οποίες
δίνονται και από την άλλη πλευρά, βεβαίως, και υποστήριξη των αδειών ή
των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν άδεια κύησης ή επαπειλούμενης κύησης.
- Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μία άδεια κύησης είναι ένα γεγονός το οποίο η νομοθεσία μας όχι μόνο καλύπτει, αλλά και υποστηρίζει. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να δούμε ποιες από τις υπόλοιπες άδειες οι οποίες έχουν δοθεί δίνονται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
-
Πράγματι, υπάρχει πρόβλημα όχι μόνο με τις άδειες -κάποιες από τις
οποίες θεωρούμε ότι στο Δημόσιο δίνονται αδίκως-, αλλά είναι βαθιά μου
πεποίθηση -και δεν χαϊδεύω τα αυτιά κανενός αυτήν τη στιγμή- ότι οι
εκπαιδευτικοί δεν είναι σαν τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους.
- Το βρίσκουμε καθημερινά αυτό μπροστά μας, διότι έχουμε ένα δίκτυο σχολείων το οποίο είναι πάρα πολύ εκτεταμένο, έχουμε αυτήν τη στιγμή πάνω από 14.500 σχολικές μονάδες και 150.000 εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν κατανεμηθεί στα σχολεία, βάσει των ειδικοτήτων. Θεωρώ, λοιπόν, ότι είναι αυτή η βάση της συζήτησης, δηλαδή ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερο κι όχι ιδιόμορφο σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης, το οποίο και θα πρέπει να στηρίξουμε.
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ70 & ΠΕ60 ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2012-13 (έως 17-2-2013) | |||
ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
|
ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ
|
ΚΛΑΔΟΣ
| |
ΠΕ70
|
ΠΕ60
| ||
ΔΑΣΚΑΛΩΝ
|
ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
| ||
Γ.Λ.Κ. | Α' Φάση (τακτικός) |
2.253
|
1.292
|
Γ.Λ.Κ. | Β' Φάση (τακτικός) |
421
|
235
|
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) | Α' φάση (παράλληλη στήριξη) |
91
|
-
|
Ε.Σ.Π.Α. (Ζ.Ε.Π.) | Α' φάση (ΖΕΠ) |
17
|
5
|
Ε.Σ.Π.Α. (Ζ.Ε.Π.) | Β' φάση (ΖΕΠ) |
3
|
-
|
Γ.Λ.Κ. | Γ' Φάση (τακτικός) |
52
|
38
|
Ε.Σ.Π.Α | Α' φάση (τάξεις υποδοχής ΖΕΠ) |
404
|
(Τ.Υ. Ζ.Ε.Π.)
|
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) | Β' φάση (παράλληλη στήριξη) |
26
|
-
|
Ε.Σ.Π.Α | Β' φάση (τάξεις υποδοχής ΖΕΠ) |
12
|
(Τ.Υ. Ζ.Ε.Π.)
|
Γ.Λ.Κ. | Δ' Φάση (τακτικός) |
36
|
21
|
Γ.Λ.Κ. | Ε' Φάση (τακτικός) |
2
|
5
|
Γ.Λ.Κ. | ΣΤ' Φάση (τακτικός) |
2
|
1
|
Γ.Λ.Κ. | Ζ' Φάση (τακτικός) |
15
|
7
|
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) | Γ' φάση (παράλληλη στήριξη) |
252
|
-
|
ΣΥΝΟΛΟ |
3.586
|
1.604
| |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ |
5.190
|
ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
| ||||||
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, Δημόσια και Ιδιωτική
| ||||||
Εκπαίδευση: σχολικές μονάδες και διδακτικό προσωπικό των σχολικών ετών 2010/11 και 2011/12
| ||||||
Σχολικές μονάδες
|
Διδακτικό προσωπικό
| |||||
2010/11
|
2011/12
|
Μεταβολή
|
2010/11
|
2011/12
|
Μεταβολή
| |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
11.444
|
10.696
|
-6,50%
|
79.281
|
76.994
|
-2,90%
|
Δημόσια |
10.626
|
9.867
|
-7,10%
|
74.518
|
72.490
|
-2,70%
|
Ιδιωτική |
818
|
829
|
1,30%
|
4.763
|
4.504
|
-5,40%
|
Νηπιαγωγεία |
6.067
|
5.921
|
-2,40%
|
13.496
|
13.411
|
-0,60%
|
Δημόσια |
5.618
|
5.447
|
-3,00%
|
12.753
|
12.708
|
-0,40%
|
Ιδιωτικά |
449
|
474
|
5,60%
|
743
|
703
|
-5,40%
|
% ιδιωτικών |
7,4
|
8
|
5,5
|
5,2
| ||
Δημοτικά σχολεία |
5.377
|
4.775
|
-11,20%
|
65.785
|
63.583
|
-3,30%
|
Δημόσια |
5.008
|
4.420
|
-11,70%
|
61.765
|
59.782
|
-3,20%
|
Ιδιωτικά |
369
|
355
|
-3,80%
|
4.020
|
3.801
|
-5,40%
|
% ιδιωτικών |
6,9
|
7,4
|
6,1
|
6
| ||
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
3.978
|
3.902
|
-1,90%
|
86.795
|
84.411
|
-2,70%
|
Γυμνάσια |
1.970
|
1.914
|
-2,80%
|
40.788
|
39.796
|
-2,40%
|
Δημόσια |
1.864
|
1.811
|
-2,80%
|
38.553
|
37.643
|
-2,40%
|
Ιδιωτικά |
106
|
103
|
-2,80%
|
2.235
|
2.153
|
-3,70%
|
% ιδιωτικών |
5,4
|
5,4
|
5,5
|
5,4
| ||
Εκκλησιαστικά Γυμνάσια |
8
|
8
|
0%
|
85
|
69
|
-18,80%
|
Δημόσια |
8
|
8
|
0%
|
85
|
69
|
-18,80%
|
Γενικά Λύκεια |
1.375
|
1.360
|
-1,10%
|
26.568
|
26.275
|
-1,10%
|
Δημόσια |
1.270
|
1.264
|
-0,50%
|
24.692
|
24.555
|
-0,60%
|
Ιδιωτικά |
105
|
96
|
-8,60%
|
1.876
|
1.720
|
-8,30%
|
% ιδιωτικών |
7,6
|
7,1
|
7,1
|
6,5
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου