Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΤΟΥ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Α.Ε ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ Ε.Ε.Π & Ε.Β.Π


Εν αρχή παραθέτουμε μερικά σημεία του σχεδίου νόμου για την Ε.Α.Ε, τα οποία αφορούν στο Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π και αξίζει τον κόπο να σταθούμε σ αυτά.
Θα ακολουθήσει συνολική ενδελεχής ανάλυση επί του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:



ΤΑ ΚΕ.Δ.Δ.Υ ΑΝΑ ΤΡΙΜΗΝΟ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΕΚΘΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ Π.Δ.Ε  Η ΟΠΟΙΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Δ.Ε.Α
Άρθρο 4
η) Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ανά τρίμηνο υποβάλουν έκθεση λειτουργίας στις περιφερειακές δ/νσεις όπου ελέγχονται από την Ε.Δ.Ε.Α. οι γνωματεύσεις ανά κατηγορία αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης , σύμφωνα και με το προσωπικό που στελεχώνει τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., καθώς και το σύνολο των παρεμβάσεων που έχουν γίνει στις σχολικές μονάδες περιοχής ευθύνης του. Εν συνεχεία ο περιφερειακός δ/ντής με τις δικές του παρατηρήσεις αποστέλλει τις εκθέσεις στην Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την τελική αποτίμηση του έργου τους.
Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ Ε.Δ.Ε.Α ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ(ΠΕ30)
Άρθρο 5
4. Η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελείται από: 1) έναν σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ ως πρόεδρο, 2) έναν σχολικό σύμβουλο γενικής εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας, 3) έναν ψυχολόγο κλάδου ΠΕ23, 4) έναν κοινωνικό λειτουργό κλάδου ΠΕ30 και 5) έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ της αντίστοιχης βαθμίδας αυξημένων προσόντων. Οι αποφάσεις της μπορούν να λαμβάνονται και κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή μπορεί εφόσον το κρίνει αναγκαίο να καλεί και οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα πριν την λήψη της απόφασης.
ΤΟ Ε.Ε.Π ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ & ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΙΣ Σ.Μ.Ε.Α.Ε
Άρθρο 12
Για την κάλυψη θέσης διευθυντή και υποδιευθυντή σε ΣΜΕΑΕ όλων των τύπων και βαθμίδων επιλέγονται από τα αρμόδια συμβούλια επιλογής στελεχών και ΠΕ μέλη ΕΕΠ όλων των κλάδων τα οποία υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ με δεκαετή τουλάχιστον αναγνωρισμένη εκπαιδευτική υπηρεσία και οι οποίοι έχουν ασκήσει ειδικά εκπαιδευτικά καθήκοντα επί οκτώ τουλάχιστον έτη σε ΣΜΕΑΕ αντίστοιχη της υπό κάλυψης θέσης ή ΚΕΔΔΥ.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ-Ε.Ε.Π - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΕ.Δ.Δ.Υ
Άρθρο 13
3. Σε όλα τα ανωτέρω ΚΕΔΔΥ τοποθετείται και υπηρετεί το εξής Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΕΠ), ΕΕΠ και Διοικητικό Προσωπικό (ΔΠ):
ΠΕ60.50 ή ΠΕ61 – Νηπιαγωγών
ΠΕ70.50 ή ΠΕ71 – Δασκάλων
ΠΕ02.50 – Φιλολόγων
ΠΕ03.50 – Μαθηματικών
ΠΕ26 ή ΠΕ21 – Λογοθεραπευτών
ΠΕ24 – Παιδοψυχιάτρων ή ΠΕ35 – Παιδιάτρων με εξειδίκευση στην Παιδονευρολογία ή Νευρολόγων με εξειδίκευση στην Παιδονευρολογία
ΠΕ23 – Ψυχολόγων
ΠΕ30 – Κοινωνικών Λειτουργών

ΔΕ – Διοικητικών
Οι οργανικές θέσεις του ν. 2817/2000 άρθρο 2 παράγραφος 4, όπως ισχύει, μεταφέρονται στα ΚΕΔΔΥ του παρόντος άρθρου και το ΕΠ, το ΕΕΠ και το ΔΠ τοποθετείται στα αντίστοιχα ΚΕΔΔΥ.
Στα ΚΕΔΔΥ τοποθετούνται με απόσπαση, μετάθεση, πρόσληψη, διορισμό μόνο ειδικότητες που μετέχουν στις διαγνωστικές ομάδες. Παραμένουν στη θέση τους όσοι κλάδοι υπηρετούν ήδη στα ΚΕΔΔΥ με οργανική θέση.

ΣΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΘΕΣΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΚΕ.Δ.Δ.Υ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Άρθρο 13.4.
Δεν μπορεί να μετέχει στην διαδικασία πλήρωσης θέσεως προϊσταμένου του ΚΕ.Δ.Δ.Υ., κλάδος που δεν μετέχει στη διαγνωστική επιτροπή. Ως κριτήρια θα ορίζονται επιστημονικά-παιδαγωγικά, υπηρεσιακά (προϋπηρεσία, διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια) και η προσωπικότητα-γενική συγκρότηση του υποψηφίου.
ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Π ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Ε.Ε.Π
Άρθρο 14.
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, επιλέγονται με τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ είναι αρμόδιοι για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση του ΕΠ των ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ΚΕΔΔΥ. Οι σύμβουλοι ΕΕΠ είναι αρμόδιοι για την επιστημονική καθοδήγηση των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΠ που βρίσκονται σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ.
Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ και οι σύμβουλοι ΕΕΠ, για την περιοχή ευθύνης τους, συντάσσουν εξαμηνιαία έκθεση λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΑΕ και αποτίμησης του έργου τους, την οποία αποστέλλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
ΤΟ Ε.Β.Π ΑΣΚΕΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
Άρθρο 18.
2. Το ΕΒΠ ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της τάξης στις ΣΜΕΑΕ. Στο ΕΒΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό Προσωπικό κατηγορίας ΔΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.
ΣΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΕ28-29-30 ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ  "ΑΤΕΙ" ΒΛΕΠΟΥΜΕ "ΑΕΙ"
Άρθρο 23.
... Ειδικά για τους υποψηφίους των κλάδων ΠΕ26 Θεραπευτών λόγου, ΠΕ28 Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ29 Εργασιοθεραπευτών & ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, που έχουν πτυχίο ΑΕΙ, απαιτείται και πτυχίο της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε....


ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΩΣ ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ?
Άρθρο 24.
1.i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα

 
ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΕ 3 ΜΟΝΑΔΕΣ Η ΕΠ ΑΟΡΙΣΤΟΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Άρθρο 24.
1. iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.


ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ Ε.Ε.Π
Άρθρο 24.5.
 Η προϋπηρεσία του ΕΕΠ σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ή επαγγελματικά εργαστήρια ή εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης στο Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (πρώην Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος) και στο κέντρο Ψυχικής Υγιεινής ή στον Εθνικό Οργανισμό Πρόνοιας, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού ή ΕΕΠ των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Ε.Π Η 3ΕΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ/ΑΠΟΣΠΑΣΗ
Άρθρο 24.7.
Το τοποθετημένο οργανικά ΕΕΠ στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, μετατίθεται ή αποσπάται εφόσον έχει συμπληρώσει τριετή προϋπηρεσία στην οργανική τους θέση.
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π
Άρθρο 27.
2. Τα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ που υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα, που καταρτίζονται από τα Περιφερειακά Εκπαιδευτικά Κέντρα (ΠΕΚ) και άλλους φορείς. Για θέματα σχετικά με την οργάνωση και πραγματοποίηση των προγραμμάτων αυτών, την πρόσκληση, τη φοίτηση και τις υποχρεώσεις των επιμορφούμενων εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις που ισχύουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μέριμνα, όπου είναι δυνατόν, για τις ιδιαιτερότητες της θεματολογίας και τους διδάσκοντες για κάθε κλάδο.
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΚΕ.Δ.Δ.Υ/Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Ε.Δ.Ε.Α.Υ
Άρθρο 28.
3. Οι πιστώσεις για τις δαπάνες μετακίνησης του προσωπικού των ΚΕΔΔΥ, των ΣΜΕΑΕ, των ΕΔΕΑΥ καθώς και των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ όλων των βαθμίδων και των συμβούλων ΕΕΠ όλων των ειδικοτήτων, εγγράφονται στον προϋπολογισμό της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. Για την εγγραφή της δαπάνης μετακίνησης του προσωπικού των ΣΜΕΑΕ εισηγείται η αρμόδια διεύθυνση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την εγγραφή της δαπάνης μετακίνησης του προσωπικού των ΚΕΔΔΥ, καθώς και των σχολικών συμβούλων ΕΑΕ όλων των βαθμίδων και των συμβούλων ΕΕΠ όλων των ειδικοτήτων, εισηγείται ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης.

Θα επανέλθουμε

Βασίλης Βούγιας
17/4/2014

2 σχόλια:

  1. Κύριε Βούγια γεια σας και χρόνια πολλά. Πραγματικά το άρθρο 24 είναι πολύ ασαφές. Για να γίνω συγκεκριμένος και ξεκάθαρος, όσον αφορά τους ψυχολόγους, οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνονται με ενιαίο πίνακα ή όχι; Γιατί ομολογώ πως έχω μπερδευτεί αρκετά.
    Στις προσλήψεις αναπληρωτών υπάρχει π.χ. το κριτήριο του χρόνου κτήσης πτυχίου, που εδώ δεν το είδα. Συμφωνώ απόλυτα με την πρόβλεψη ύπαρξης Συμβούλων ΕΕΠ, καθώς και με τη δυνατότητα του ΕΕΠ να διεκδικεί (και να καταλαμβάνει επιτέλους) θέσεις ευθύνης.
    Αυτά σε μια πρώτη ανάγνωση.

    Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο άρθρο 24 υπάρχει πρόβλημα.
      Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

      Διαγραφή