Τα αποτελέσματα της ολοκλήρωσης των Προγραμμάτων Ψυχολογικής Υποστήριξης με τη συμμετοχή 90 ψυχολόγων σε 106 δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων σε όλη την Ελλάδα κατά την περίοδο 2010-2013 παρουσίασαν σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο ΑΠΘ, η επιστημονικά υπεύθυνη του έργου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ Ιωάννα Μπίμπου και η αναπληρώτρια επιστημονικά υπεύθυνη του έργου Σουζάνα Παντελιάδου.
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου δεν υπάρχει
καθιερωμένος θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Η συστηματική παρουσία
ψυχολόγου σε σχολεία της χώρας επιτεύχθηκε για πρώτη φορά χάρη στα
Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΠΨΥ) με βασικό άξονα την πρόληψη
των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον σε δημόσια σχολεία
στα οποία φοιτά σημαντικός αριθμός μεταναστών μαθητών. Στόχος, να
δημιουργηθεί και να εδραιωθεί μια αποτελεσματική κουλτούρα συνεργασίας
μεταξύ σχολείων, γονιών και ψυχολόγων για την αντιμετώπιση των
ψυχοκοινωνικών προβλημάτων όλων των μαθητών και η προαγωγή της ψυχικής
υγείας στο σχολείο - από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, καθώς και η
προώθηση της αρμονικής συνύπαρξης όλων των μαθητών και των οικογενειών
τους, Ελλήνων και μεταναστών. Για το σκοπό αυτό συμπεριλήφθηκε στο
πρόγραμμα μεγάλος αριθμός σχολείων με υψηλό ποσοστό οικογενειών
μεταναστών που δήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής.
Οι ψυχοκοινωνικές δυσκολίες που καταγράφηκαν αφορούσαν τόσο
οικογένειες γηγενών όσο και μεταναστών μαθητών, καθώς και την
ενδοσχολική βία, τις διεθνικές οικογένειες, την αναγνώριση της
πολιτισμικής διαφοράς στο σχολικό περιβάλλον και τα αυξημένα περιστατικά
παραμέλησης/κακοποίησης, τα οποία αφορούν τόσο τις οικογένειες Ελλήνων
όσο και των μεταναστών και συνδέονται με την οικονομική κρίση.
Το σύνολο των σχολείων που συμμετείχαν στα ΠΨΥ ζήτησαν και εγγράφως από το υπουργείο Παιδείας να παραταθούν τα προγράμματα και την επόμενη σχολική χρονιά. Η δυνατότητα συνέχισής τους διερευνάται, ωστόσο αυτό είναι θέμα πολιτικής απόφασης που θα ληφθεί από το υπουργείο Παιδείας, επισήμαναν οι υπεύθυνες του έργου.
Τα Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΠΨΥ), Δράση 6, Πράξη «Εκπαίδευση Αλλοδαπών & Παλιννοστούντων Μαθητών», Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη συγχρηματοδότηση του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου