Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

ΚΑΛΕΣΜΑ Στη 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγων Κυριακή 7 Απρίλη, Μαράσλειος, Μαρασλή 4 μετρό Ευαγγελισμός



 


ΚΑΛΕΣΜΑ  Στη 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγων Κυριακή 7 Απρίλη,  Μαράσλειος, Μαρασλή 4    μετρό Ευαγγελισμός
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ www.nipiagogoi.gr



Οι Νηπιαγωγοί            

                            Συμμετέχουν
                                              Συζητούν       
                                                               Κινητοποιούνται

       Τα νηπιαγωγεία κλείνουν ή υπολειτουργούν: υποβιβασμοί, καταργήσεις, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, ολοήμερα που λειτουργούν ως κλασικά, ή άλλα  που παύουν  να λειτουργούν ακόμη και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς λόγω αδυναμίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Νήπια που μετακινούνται αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά, προκειμένου να φοιτήσουν στο «υποχρεωτικό» δημόσιο νηπιαγωγείο  και προνήπια που στέλνονται σπίτι τους στη μέση της σχολικής  χρονιάς.
·       Τα νηπιαγωγεία κάνουν κληρώσεις νηπίων και προνηπίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας 2.250 νήπια και 40.744 προνήπια δε φοίτησαν σε νηπιαγωγείο. 
·       Τα νηπιαγωγεία υποφέρουν γιατί έχουν τα περισσότερα προβλήματα κτιριακής υποδομής απ` όλη την εκπαίδευση. Περίπου το 70% των νηπιαγωγείων στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, ενώ είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η κατάλληλη  κτιριακή υποδομή του σχολικού χώρου αποτελεί απαραίτητο στοιχείο υγιούς ανάπτυξης για τα παιδιά αυτής της ηλικιακής ομάδας.
·        Τα νηπιαγωγεία αδυνατούν να στηρίξουν τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ δεν υπάρχει  επαρκές και εκπαιδευμένο  προσωπικό και  πρόβλεψη για τη στελέχωσή τους με άλλους αναγκαίους επιστήμονες (ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ.) .
·       Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν χωρίς να πληρούν πολλές φορές τα κριτήρια καταλληλότητας και υγιεινής ( πυρασφάλεια, ράμπες, και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς αυλή ή  με ακατάλληλες τουαλέτες που βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους  κλπ.).
·       Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με καθαρίστρια που έρχεται μετά τη λήξη της λειτουργίας τους, με πολύ χαμηλές αποδοχές (120€ για 2/θέσια) αναντίστοιχες με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις για τη σωστή υγιεινή του χώρου.
·       Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία λειτουργούν χωρίς κανένα σχεδιασμό για προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού για τη σίτιση των παιδιών, την υγιεινή και την καθαριότητά τους, με έναν εκπαιδευτικό στη β΄ βάρδια, ο οποίος επωμίζεται όλες τις ευθύνες για τη σωστή λειτουργία τους, εκθέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών και τη δική του.
·       Τα νηπιαγωγεία  έχουν ανάγκη δημόσιας χρηματοδότησης και όχι χορηγών, για να  καλύψουν τις  βασικές ανάγκες των νηπίων, ώστε να μην υποβαθμίζεται συνεχώς η παρεχόμενη εκπαίδευση
·        Τα νήπια με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  έχουν ανάγκη δημόσιας, ποιοτικής και δωρεάν εκπαίδευσης και όχι ιδιωτικής μέσα στο δημόσιο νηπιαγωγείο
·       Τα νηπιαγωγεία, ενώ έχουν ανάγκη από διορισμούς μόνιμων νηπιαγωγών και όχι ΕΣΠΑ για να λειτουργήσουν, «αναμορφώνονται», γίνονται ΝΕΑΕΠ με λειτουργία ως τις 2μ.μ.και με ότι αυτό ίσως να σημαίνει: απώλεια οργανικών θέσεων, αύξηση του ωραρίου του οποίου η κατοχύρωση δεν έχει γίνει ακόμη με Υπουργική Απόφαση, νηπιαγωγούς που πιθανόν να καλύπτουν το ωράριό τους σε 2 νηπιαγωγεία, πρόσληψη ωρομισθίων και ολοκληρωτική αλλαγή της σημερινής μορφής του νηπιαγωγείου
·       Οι Νηπιαγωγοί έχουν ανάγκη από δωρεάν ποιοτική και ουσιαστική επιμόρφωση, όπως αυτή που παρείχαν τα Διδασκαλεία κι όχι αποσπασματική, μονομερή, ανοργάνωτη και ελλειμματική, όπως αυτή που παρέχεται τώρα
·       Οι Νηπιαγωγοί έχουν ανάγκη  από Σχολικούς Συμβούλους  που θα παρέχουν  επιμόρφωση και στήριξη στο παιδαγωγικό τους έργο και όχι αξιολογητές-επιθεωρητές, που θα επιβάλουν τη μισθολογική τους καθήλωση και την απόλυσή τους
·        Τα νηπιαγωγεία, οι νηπιαγωγοί και τα νήπια έχουν ανάγκη ποιοτικής εκπαίδευσης που σημαίνει μικρότερος αριθμός παιδιών στο τμήμα
·       Τα νηπιαγωγεία, οι νηπιαγωγοί και τα νήπια έχουν ανάγκη συνεργασίας και δημοκρατίας στο πλαίσιο ενός κλίματος παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας  κι όχι ανταγωνισμού, φόβου και  υποταγής
·       Τα νήπια έχουν ανάγκη από φαγητό, ζεστασιά, ασφάλεια,  δημόσια και πραγματικά δωρεάν εκπαίδευση που θα μειώνει τις κοινωνικές  και ταξικές ανισότητες, γιατί
Κυριακή 7 Απρίλη,
Μαράσλειος, Μαρασλή 4   
μετρό Ευαγγελισμός
 
τα νήπια μας είναι το μέλλον και όχι το παρελθόν αυτού του τόπου

ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ


ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ

ΑΔΕΙΕΣ (1): ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/1.html
ΑΔΕΙΕΣ (2): ΑΔΕΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ-ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/2_22.html
ΑΔΕΙΕΣ (3): ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/3.html
ΑΔΕΙΕΣ (4): ΕΙΔΙΚΕΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/4_21.html
ΑΔΕΙΕΣ (5): ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/5.html
ΑΔΕΙΕΣ (6): ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/6_18.html
ΑΔΕΙΕΣ (7): ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/7_17.html
ΑΔΕΙΕΣ (8): ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/8_16.html
ΑΔΕΙΕΣ (9) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ-ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΕΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/9.html
ΑΔΕΙΕΣ (10): ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΕΣ (παραμεθορίου-ανυπαιτίου κωλύματος κλπ):http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/10.html
ΑΔΕΙΕΣ (11): ΑΙΜΟΔΟΤΙΚΕΣ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/11.html
ΑΔΕΙΕΣ (12): ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ: http://agonsysp.blogspot.gr/2013/02/12_14.html


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ Π.Δ.Ε ΗΠΕΙΡΟΥ


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ Π.Δ.Ε ΗΠΕΙΡΟΥ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://srv-ipeir.pde.sch.gr/educonf/1/12_.pdf

(Ενημέρωση: Μαρία Αγάθου)

ΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΟΥΜΕΝΗΣ ΘΕΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΚΕ.Δ.Δ.Υ ΑΡΤΑΣ

ΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΟΥΜΕΝΗΣ ΘΕΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΚΕ.Δ.Δ.Υ ΑΡΤΑΣ

Ο Σύλλογος για άτομα με γενετικά προβλήματα χρειάζεται λογοθεραπεύτρια για εθελοντική προσφορά σε παιδιά μελών του Συλλόγου

Ο Σύλλογος για άτομα με γενετικά προβλήματα χρειάζεται λογοθεραπεύτρια για εθελοντική προσφορά σε παιδιά μελών του Συλλόγου.

Όσοι/όσες ενδιαφέρεστε να προσφέρετε, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε με την κ. Έλενα Φρυσίρα - Πρόεδρο του Συλλόγου στα τηλέφωνα: 210 64 20 821 & 6946 796 779 ή να στείλετε mail στο info@tomellon .com.gr

(Ενημέρωση από Δ.Ε.Σ)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ-2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Το ΔΝΤ ζητά μειώσεις μισθών και απολύσεις εκπαιδευτικών στην Κύπρο

Το ΔΝΤ ζητά μειώσεις μισθών και απολύσεις εκπαιδευτικών στην Κύπρο
 
Στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή μνημονίου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πολίτης»



 (Αναδημοσίευση από το www.tovima.gr)

Σειρά σκληρών μέτρων ζητεί το ΔΝΤ από την κυπριακή κυβέρνηση, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή μνημονίου, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας «Πολίτης».
Συγκεκριμένα, κλιμάκιο του ΔΝΤ είχε συναντήσεις μεταξύ 26 Φεβρουαρίου και 11 Μαρτίου με τέσσερις γενικούς διευθυντές υπουργείων και τη Γενική Λογίστρια της Δημοκρατίας. Μετά τις συναντήσεις αυτές το ΔΝΤ συνέταξε μνημόνιο, που στάλθηκε σε όλα τα αρμόδια υπουργεία (Οικονομικών, Εργασίας, Παιδείας, και Υγείας) μία εβδομάδα, πριν η Κύπρος κλείσει τις τράπεζες της.
Με την ένδειξη «μόνο για επίσημη χρήση», το δεύτερο μνημόνιο, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα, «Πολίτης», προβλέπει μειώσεις 5% των μισθών στο Δημόσιο, από 3% που είχε συμφωνηθεί στο πρώτο μνημόνιο.
Με αυτό το μέτρο, σύμφωνα με το ΔΝΤ, εξοικονομείται 0,3% από το ΑΕΠ.
Στον αέρα ο 13ος μισθός
Το δεύτερο μνημόνιο, το οποίο υπογράφεται μόνο από το ΔΝΤ και όχι τα άλλα μέλη της τρόικας, προβλέπει ακόμα κατάργηση του 13ου μισθού και αντικατάστασή του με ενιαίο 13ο μισθό ύψους 500 ευρώ.
Με το μέτρο αυτό εξοικονομούνται συνολικά δαπάνες που αναλογούν στο 0,9% του ΑΕΠ.
Τα δύο αυτά μέτρα, τα οποία κρίνονται ως και τα σημαντικότερα, εξαρτώνται, σύμφωνα με το ΔΝΤ, από τις ανάγκες αναχρηματοδότησης του τραπεζικού τομέα της Κύπρου.
Δεδομένου του γεγονότος ότι το μνημόνιο γράφτηκε πριν η Βουλή καταψηφίσει την πρώτη συμφωνία με το Eurogroup της 15ης Μαρτίου, εξάγεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, «αβίαστα το συμπέρασμα ότι σήμερα τα μακροοικονομικά αυτά μέτρα είναι μάλλον υποχρεωτικά για την Κύπρο».
Στην εισαγωγή του μνημονίου (φωτοτυπία της πρώτης του σελίδας δημοσιεύεται στην εφημερίδα) του Μαρτίου 2013, το ΔΝΤ επισημαίνει: «Μεταξύ 2007 και 2012, η δημοσιονομική ισορροπία επιδεινώθηκε κατά 9% του ΑΕΠ. Αυτή η επιδείνωση προέκυψε από αποτυχημένα έσοδα και συνεχή αύξηση των δημόσιων δαπανών. Κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, το δημόσιο χρέος αυξήθηκε από λίγο κάτω του 60% στο 90% του ΑΕΠ. Ενδεχόμενες υποχρεώσεις από τον τραπεζικό τομέα μπορούν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα επίπεδα του εν λόγω χρέους».
Απολύσεις στην εκπαίδευση
Το σοβαρότερο μέτρο για την εκπαιδευτική κοινότητα, δηλαδή εκείνο που θα προκαλέσει τις μεγαλύτερες αντιδράσεις, δεν περιλαμβάνεται στο κεφάλαιο εκπαίδευσης, αλλά στο γενικότερο κεφάλαιο για το κόστος της δημόσιας υπηρεσίας, προβλέποντας την έξοδο από το υπουργείο Παιδείας 2.000 εργαζομένων μέχρι το 2016, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί, αν πρόκειται περί εκπαιδευτικών ή άλλου προσωπικού.
 Το ΔΝΤ αγγίζει και τους πανεπιστημιακούς, με διόλου κολακευτικές για τους ίδιους παρατηρήσεις όσον αφορά στους όρους εργοδοσίας τους. Χαρακτηριστική είναι η παρατήρηση στο δεύτερο μνημόνιο ότι οι πανεπιστημιακοί λαμβάνουν επίδομα για εξαιρετική επίδοση μεταξύ 7.000 και 12.000 ευρώ κάθε χρόνο, το οποίο όμως δίνεται χωρίς διακρίσεις σε όλους, μετατρέποντάς το, σύμφωνα με το ΔΝΤ, «σε επιπλέον μισθό αντί ως ανταπόδοση παραγωγικότητας».
Για να καταστεί αντιληπτό το κόστος του εν λόγω επιδόματος για τους πολίτες, το 2011 ανήλθε σε 2 εκατομμύρια ευρώ. Για να μειωθούν οι δαπάνες του κράτους, το ΔΝΤ προτείνει να καταργηθεί το εν λόγω επίδομα και να εισαχθούν δίδακτρα στα δύο κρατικά πανεπιστήμια, ενώ, για να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα φοιτητών από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, προτείνεται να εισαχθεί το αγγλικό σύστημα των προνομιακών δανείων σε άπορους φοιτητές.
Μείωση δαπανών στην υγεία
Για τις δαπάνες στην υγεία, το ΔΝΤ παρατηρεί ότι το σύστημα, όπως εφαρμόζεται στην Κύπρο, εγείρει ερωτηματικά περί ισονομίας των πολιτών, καθώς πολλά από τα έξοδα αναλαμβάνονται απευθείας «από την τσέπη» των πολιτών.
Με ένα υπουργείο Υγείας, που διεκδικεί συγχρόνως τους ρόλους του διαμορφωτή πολιτικής, του υπεύθυνου εφαρμογής της και της μονοπωλιακής παροχής υπηρεσιών υγείας, η όλη κυπριακή δομή υγείας, σύμφωνα με το δεύτερο μνημόνιο, πάσχει.
Ως εκ τούτου, το ΔΝΤ προτείνει στο υπουργείο Υγείας να διαχωρίσει θεσμικά αυτούς τους ρόλους.
Συγκεκριμένα, το ΔΝΤ παρατηρεί ότι το Υπουργείο Υγείας «δεν διαθέτει εργαλεία παρακολούθησης της απόδοσης των ιατρικών λειτουργών, ενώ ο ιδιωτικός τομέας λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό χωρίς κανόνες».
Μέχρι την εισαγωγή του Γενικού Σχεδίου Υγείας, για την οποία το ΔΝΤ δεν εμφανίζεται αισιόδοξο δεδομένων των διαχρονικών καθυστερήσεων, προτείνονται στο δεύτερο μνημόνιο σειρά μέτρων, όπως ο περιορισμός των κριτηρίων δωρεάν περίθαλψης, η αύξηση των τελών, που πληρώνονται κατά τις επισκέψεις στα δημόσια νοσηλευτήρια και η αγορά υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα.
«Οι άνεργοι δεν ήταν φτωχοί»
Το σύστημα κοινωνικής προστασίας της Κύπρου, το οποίο εισήχθη σε μια εποχή χαμηλής ανεργίας, οφείλει να συμβαδίσει με την εποχή της κρίσης,παρατηρεί το ΔΝΤ, τονίζοντας ότι οι άνεργοι στην Κύπρο πριν από την κρίση δεν ήταν απαραιτήτως και φτωχοί.
 «Σήμερα είναι και το κράτος οφείλει να τους συνδράμει», επισημαίνεται. Ωστόσο, πριν προχωρήσει στις προτάσεις του το ΔΝΤ σημειώνει ότι πολλές πολιτικές κοινωνικής προστασίας εφαρμόζονται από διάφορα υπουργεία και ανεξάρτητες αρχές, όπως για παράδειγμα η στεγαστική πολιτική του κράτους.
Ακόμα, το ΔΝΤ παρατηρεί ότι «υπό τις υφιστάμενες συνθήκες του κράτους, η βοήθεια σε εκτοπισθέντες δεύτερης και τρίτης γενιάς δεν μπορεί να αποτελεί προτεραιότητα, τη στιγμή που νεόπτωχοι θα απειλούνται με έξωση από τα σπίτια τους».
Ως εκ τούτου, προτείνεται να ψηφιστεί ως κατεπείγουσα νέα νομοθεσία για την κρατική βοήθεια, με εισαγωγή εισοδηματικών κριτηρίων, τα οποία θα πρέπει να ισχύσουν και στη φοιτητική βοήθεια, ενώ προτείνεται κατάργηση των διαφόρων βοηθημάτων για τουρισμό, καθώς και το επίδομα αγοράς ηλεκτρονικού υπολογιστή για μαθητές.
Ακόμα, το ΔΝΤ προτείνει όλα τα δημόσια βοηθήματα να φορολογούνται. Κυρίως, όμως, το ΔΝΤ προτείνει επέκταση του ανεργιακού επιδόματος στον έναν χρόνο (όπως ισχύει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ).
* «Διαψεύδω ότι το Υπουργείο Παιδείας ή ο υποφαινόμενος Υπουργός έχει δεχθεί κάτι τέτοιο», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Κενεβέζος, αναφερόμενος στο δημοσίευμα για ένα δεύτερο μνημόνιο και στα αυστηρά μέτρα που αυτό προβλέπει για τους εκπαιδευτικούς.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=231974&-V=articles

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ (Π.Ε.Ε.Π) - Ανακοίνωση για τις αντιδεοντολογικές πρακτικές εκπροσώπων των Σ.Α.Τ.Ε.Α. Κάλεσμα ενότητας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ (Π.Ε.Ε.Π) - Ανακοίνωση για τις αντιδεοντολογικές πρακτικές εκπροσώπων των Σ.Α.Τ.Ε.Α. Κάλεσμα ενότητας

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  εδώ.