Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κου ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑ "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ" - 24/8/2013




Σε οργανικές καθηγητές και δάσκαλοι


Όλοι οι εκπαιδευτικοί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αποκτούν οργανική θέση στο σχολείο, χωρίς όρια ωρών.


Τη  δημιουργία δημόσιων σχολών και ινστιτούτων που θα παρέχουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα δωρεάν επαγγελματική κατάρτιση για όλους προαναγγέλλει, με συνέντευξη του στα Παραπολιτικά , ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.


Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά τον Σεπτέμβριο, παρά τις προειδοποιήσεις της ΟΛΜΕ για απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ παρέχει διαβεβαιώσεις ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει . Επίσης, ο κ. Αρβανιτόπουλος αποκαλύπτει και την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αποκτήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οργανική θέση στο σχολείο.


Η ΟΛΜΕ σάς κατηγορεί ότι κλείνετε τα σχολεία και απολύετε εκπαιδευτικούς. Γι αυτό προαναγγέλλει απεργιακές κινητοποιήσεις με το καλημέρα , στον αγιασμό.


Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ τον περασμένο Μάιο απειλούσε να "βάλει μπουρλότο" στα όνειρα και τις ελπίδες των διαγωνιζόμενων μαθητών στις Πανελλαδικές. Σήμερα, με περίσσεια ευκολία, απειλεί με απεργιακές κινητοποιήσεις. Να είστε σίγουροι ότι εκφράζει μια ισχνή μειοψηφία και όχι την κοινότητα των εκπαιδευτικών. Πιστεύω ότι, επειδή η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικογένεια καθημερινά απειλείται από τη δυσβάσταχτη οικονομική πραγματικότητα, δεν χρειάζεται, δεν αντέχει τεχνητές οξύνσεις και συνδικαλιστικές ασκήσεις. Ολα αυτά περισσεύουν . Δηλαδή, τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά Μέριμνα όλων και ιδιαίτερα ημών είναι η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία μας, τα πανεπιστήμια μας θα είναι ανοιχτά, οι εκπαιδευτικοί θα είναι στη θέση τους, τα βιβλία στη θέση τους . Παρά ταύτα, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πραγματικά λιγότεροι από πέρυσι Πράγματι, η φετινή χρονιά θα ξεκινήσει με 10.000 αναπληρωτές καθηγητές λιγότερους, ως αποτέλεσμα της αναπόφευκτης δημοσιονομικής προσαρμογής.
Όμως, το πρόβλημα και η κακοδαιμονία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν ήταν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, που έπρεπε να καλύψουν οι αναπληρωτές, αλλά η στρεβλή, πρόχειρη και πελατειακή κατανομή των διορισμών και των μεταθέσεων της τελευταίας εικοσαετίας. Αλλού κενά σε καίριες ειδικότητες, φιλολόγων και μαθηματικών ή φυσικών, και δίπλα πλεονάσματα. Άλλοι καθηγητές όχι μόνο να εξαντλούν το ωράριο τους, αλλά να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο με υπερωρίες, για να καλύψουν τις ανάγκες, και στον διπλανό νομό κάποιοι να κάθονται, με ελλιπές ωράριο. Πιστεύω ότι οι εκπαιδευτικοί επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών, αρκεί να διορθώσουμε στρεβλώσεις ετών και κατεστημένες νοοτροπίες . Επαρκούν ή περισσεύουν...

Δηλαδή, θα υπάρξουν άλλες απολύσεις εκπαιδευτικών;
  
Κατ' αρχάς, δεν έχει υπάρξει καμία απόλυση. Από τους 150.000 εκπαιδευτικούς τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2.100, όταν η δημοσιοποιημένη απειλή ξεπερνούσε τους 7.500, απειλή που εξουδετερώσαμε με επιχειρήματα μακριά από συντεχνιακή λογική, αλλά θεμελιωμένα με μεθοδολογική επάρκεια και αδιαμφισβήτητη εγκυρότητα. Θέλω να διαβεβαιώσω το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον πλέον ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει. Αυτή ήταν, άλλωστε, και η απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης την 23η Ιουλίου 2013.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί από τον Σεπτέμβριο του 2013 αποκτούν οργανική θέση στο σχολείο χωρίς όρια ωρών και γραφειοκρατικά τερτίπια τοποθέτησης που γεννούν   ανασφάλεια και αδιαφάνεια.
 Η φετινή χρονιά θα ξεκινήσει με 10.000 αναπληρωτές καθηγητές λιγότερους, ως αποτέλεσμα της αναπόφευκτης δημοσιονομικής προσαρμογής.

Και με τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα Υπάρχει ελπίδα να τοποθετηθούν ξανά στο Δημόσιο;
  
Υπάρχει πρόνοια και συμφωνία να απορροφηθούν στο υπουργείο Υγείας οι σχετικές ειδικότητες. Στους δήμους οι βρεφονηπιοκόμοι, όπου παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις, και οι υπόλοιποι σε δομές επαγγελματικής κατάρτισης, που ιδρύουμε με το προς συζήτηση νομοσχέδιο. Πιστεύω ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, στην πλειονότητά τους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, εντός του τρέχοντος τριμήνου θα έχουν αξιοποιηθεί σε άλλες θέσεις του Δημοσίου .

 Και μια που αναφέρεστε στο νομοσχέδιο που καταθέτετε, πείτε μας τι καινούργιο φέρνει...
 
Κατ' αρχήν είναι το καταστάλαγμα ενός πενταετούς εθνικού διαλόγου και μου δίνετε την ευκαιρία να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτόν τον διάλογο, συμπεριλαμβάνοντας τους προκατόχους μου.
Ένα πραγματικά νέο και αναβαθμισμένο Γενικό Λύκειο, ένα ισχυρό και καινοτόμο Επαγγελματικό Λύκειο, με καθολικό τον θεσμό της μαθητείας. Επίσης, και θα ήθελα εδώ να σταθώ, περιλαμβάνει την ίδρυση δύο δομών επαγγελματικής κατάρτισης, που θα παρέχουν δωρεάν δημόσια επαγγελματική κατάρτιση σε όλους για πρώτη φορά στη χώρα των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης καθώς και άλλες σημαντικές ρυθμίσεις, που θεραπεύουν παθογένειες και δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος .


Περιλαμβάνεται, όμως, και νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ποιες είναι οι σημαντικές αλλαγές σε αυτό;
  
Ενισχύεται το αδιάβλητο των πανελλαδικών εισαγωγικών εξετάσεων και αναβαθμίζονται ο ρόλος του σχολείου και η σημασία του καθηγητή με την εισαγωγή της Τράπεζας θεμάτων. Πέραν τούτου, με τον περιορισμό των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων από 6 σε 4 αλλά και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων στο σχολείο, από 14 ώρες εβδομαδιαίως σε 20, η προσφυγή στο φροντιστήριο παύει να είναι "απαραίτητη", παρά μόνον ως αποτέλεσμα νοοτροπίας ή ανησυχίας .


Και μια τελευταία ερώτηση: Φέρατε στη Βουλή το πρώτο νομοσχέδιο αυτής της κυβέρνησης. Κατά τη γνώμη σας, μήπως φέρνετε και το τελευταίο; Πάμε σε εκλογές ή θα αντέξει η κυβέρνηση Σαμαρά, κύριε Αρβανιτόπουλε;

  
Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση μέσα σε 14 μήνες έχουν υλοποιήσει ένα γιγάντιο έργο. Ανακόψαμε τον κατήφορο της χώρας προς την εθνική ήττα της εξόδου από την ευ ρωζώνη, αντιστρέψαμε το αρνητικό διεθνές κλίμα και υλοποιήσαμε διαρθρωτικές αλλαγές, που θεραπεύουν παθογένειες δεκαετιών.
Το γεγονός ότι κληθήκαμε να υλοποιήσουμε τόσο σημαντικές αλλαγές άμεσα, ενώ υπό άλλες συνθήκες θα απαιτούνταν τρία και τέσσερα χρόνια, γεννά δυσαρέσκεια δικαιολογημένη και ενίοτε δυσβάστακτο βάρος στους Ελληνες πολίτες. Ομως, το μείζον είναι αυτό το έργο να ολοκληρωθεί, να βαδίσουμε ξανά με βήματα σταθερά στην τροχιά της ανάπτυξης. Σας βεβαιώνω ότι εκλογικές αψιμαχίες δεν ωφελούν. Η χώρα χρειάζεται σταθερότητα και εγρήγορση στην κυβέρνηση, ασφάλεια και συνοχή στην κοινωνία

Πηγή: Παραπολιτικά

edu4u.gr


1 σχόλιο:

  1. Τι εννοει οτι δεν εχει γινει καμια απολυση; Οι 2000 και εκπαιδευτικοι των ΕΠΑΛ δηλαδη, θα γυρισουν στα σχολεια τον Σεπτεμβρη; Λεει ΨΕΜΑΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή