Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Η αγωνία του Υπουργού Παιδείας και η ιστορία της Υ.Α. 111967/Δ2/13-08-2013 «Καθορισμός αριθμού θέσεων για μετάταξη εκπαιδευτικών Δ.Ε. στην Π.Ε. και σε Διοικητικές θέσεις φορέων του Υ.ΠΑΙ.Θ.».





Στα ηγετικά κλιμάκια του Υπουργείου Παιδείας επικρατεί έντονη ανησυχία για το "τι μέλει γενέσθαι" από το Σεπτέμβριο και μετά. Περισσότερο ενδιαφέρει τον κ. Υπουργό το πολιτικό του μέλλον, παρά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιχειρεί στη Β/θμια Εκπαίδευση, αφού  η αντίστοιχη στην Τριτοβάθμια έληξε με νίκη των καθηγητάδων.Γνωρίζει πολύ καλά, ότι σε περίπτωση κοινωνικής αναταραχής και κλεισίματος των σχολείων από την έναρξη του σχολικού έτους θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα μόνο γεγονός, "την αποπομπή του, με τιμές και δόξα, από την καρέκλα του Υπουργού", αφού αυτό αποτελεί νομοτέλεια, όπως έχει διδάξει η πρόσφατη πολιτική ιστορία. Με άλλα λόγια φοβάται ότι θα έχει τη τύχη των κ.κ. Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου.

Για τον λόγο αυτό προσπαθεί να ακολουθήσει  την πολιτική πρακτική των προκατόχων του στην καρέκλα του Υπουργού Παιδείας κ.κ. Στυλιαννίδη και Σπηλιωτόπουλου, ειδικότερα δε του τελευταίου, πρακτική που συνοψίζεται στη φράση "μειωμένες τριβές" με τους  εκπαιδευτικούς.
Ατύχησε, όμως, να κουβαλάει  την απόφασή του για συμβολή του Υπουργείου Παιδείας  στην "κινητικότητα" των 25.000 δημοσίων υπαλλήλων, έως το τέλος του 2013 με 12.500 εκπαιδευτικούς, απόφαση που δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετική, αφού υπήρχε και ο ανασχηματισμός.

Ανασφαλής πολιτικά, άλλαξε όλη την ομάδα του Γραφείου του και παρέδωσε την ηγεσία της στον επικοινωνιολόγο Α.Λ. που κουβάλησε στο Υπουργείο αμέσως μετά την ορκωμοσία της Κυβέρνησης Σαμαρά. Κι ενώ  σε πρώτη φάση αυτός είχε αρμοδιότητα το "επικοινωνιακό" του Υπουργού, από τον Ιούνιο και μετά είναι και ο μοναδικός υπεύθυνος για την σύνταξη όλων των υπουργικών αποφάσεων που αφορούν τη Β/θμια και Α/θμια Εκπαίδευση.

Η ιστορία της Υ.Α. 111967/Δ2/13-08-2013 «Καθορισμός αριθμού θέσεων για μετάταξη εκπαιδευτικών Δ.Ε. στην Π.Ε. και σε Διοικητικές θέσεις φορέων του  Υ.ΠΑΙ.Θ».

Η πρώτη απόπειρα, να καθορισθούν οι 2.500 υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της πρώτης φάσης της Κινητικότητας, αριθμός που είχε συμφωνήσει ο Υπουργός Παιδείας, μέσα από τις τυπικές διαδικασίες των ΠΥΣΔΕ, δεν ευδοκίμησε, αφού αυτά πιεζόμενα από τους συνδικαλιστές και  τους  "αιρετούς", και ταυτόχρονα ακολουθώντας με ακρίβεια τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας (Π.Δ. 50 & 100), "έστειλαν" στους πίνακες υπεραρίθμων ένα πολύ μικρό αριθμό εκπαιδευτικών που αντιπροσώπευε το 10% περίπου του αριθμού που ανέμενε το Υπουργείο με βάση τα στοιχεία του Survey.

Ακολούθησε η απόφαση για την κατάργηση των 52 ειδικοτήτων, προκειμένου να βρεθεί ο μαγικός αριθμός των 2.500 εκπαιδευτικών, απόφαση πολύ πρόχειρη και χωρίς καμία μελέτη, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματά της. Οι ίδιες ειδικότητες δεν καταργήθηκαν από την Σιβιτανίδειο Σχολή, παρότι τόσο οι διορισμοί τους, όσο και η μισθοδοσία τους γίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, όπως δεν έγινε και κατάργησή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα του ΟΑΕΔ, που σύμφωνα με την μέχρι τώρα ισχύουσα νομοθεσία θεωρείται ισότιμο με αυτό του ΥΠΑΙ.Θ. Το ποιος είναι ο εισηγητής αυτής της απόφασης δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστό. Το βέβαιο είναι ότι δεν περιλαμβάνονταν στο αρχικό κείμενο του νόμου και ότι αυτό "βγήκε" μετά το τέλος κλειστής σύσκεψης στο Γραφείο Υπουργού, στην οποία πέραν των άλλων συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σωτήρης Γκλαβάς, ο Διευθυντής Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης κ. Σ. Μερκούρης, ο αντίστοιχος της Α/θμιας, ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας και ο επικοινωνιολόγος του Υπουργού κ. Α. Λ.

Λίγο πριν την κατάθεση του "Σχεδίου Νόμου για το (νέο) ΓΕΛ και το (νέο) ΕΠΑΛ", ξεκίνησαν οι ενέργειες, από την κλειστή ομάδα του κ. Υπουργού Παιδείας, που είχε γνώση τι αυτό περιλάμβανε, να βρεθούν οι 4.800 εκπαιδευτικοί που σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του  κ. Αρβανιτόπουλου, απέναντι στον Πρωθυπουργό. πρέπει να προστεθούν τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους στη δεύτερη φάση της "κινητικότητας".
Η έλλειψη πραγματικών στοιχείων, η αμφισβήτηση  των όσων έχουν καταγραφεί στο Survey (οι διευθυντές σχολικών μονάδων συνήθως "φουσκώνουν" τους αριθμούς μαθητικού δυναμικού) και η ουσιαστική άρνηση των Διευθυντών εκπαίδευσης να πάρουν σκληρές αποφάσεις, προκάλεσε ανησυχίες στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα παρέμειναν, αν αυτό επέλεγε τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών (4.800 άτομα) με βάση όσα ορίζει ο νόμος (μόρια και έως 12 χρόνια προϋπηρεσίας), δηλαδή υπήρξε ο φόβος ότι θα ξέμενε το "σύστημα" από εκπαιδευτικούς και θα υπήρχε η ανάγκη πρόσληψης πολύ μεγάλου αριθμού αναπληρωτών το Σεπτέμβριο, γεγονός που θα σηματοδοτούσε την μειωμένη αξιοπιστία της ηγεσίας του Υπουργείου και προσωπικά του κ. Κώστα Αρβανιτόπουλου.

Ακολούθησαν δύο συσκέψεις.
Η πρώτη στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι Περιφερειακοί Διευθυντές Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης.  Εκεί τους δόθηκε η εντολή να καταρτήσουν πίνακες υπεραρίθμων εκπαιδευτικών για όλες τις Διευθύνσεις αρμοδιότητας τους, στους οποίους πίνακες θα γινόταν η κατάταξη όσων εκπαιδευτικών δεν είχαν οργανικές θέσεις ως εξής:
α) Όσοι μπορούσαν να καλύψουν έως και 6 διδακτικές ώρες κατ' ελάχιστον θα έπρεπε να καταταγούν σε πίνακα "οργανικών θέσεων" στη Διεύθυνση εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούσαν (όχι όμως σε οργανικές θέσεις σχολικής μονάδας).
β) Όσοι δεν μπορούσαν να καλύψουν κατ' ελάχιστο 6 διδακτικές ώρες θα έπρεπε να καταταγούν σε πίνακα υπεραρίθμων ανά ειδικότητα και κλάδο.
γ). Οι κενές οργανικές θέσεις ή μάλλον οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς (αυτό αφορούσε τις σχολικές μονάδες Α/θμιας)

Η δεύτερη σύσκεψη έγινε ανά Περιφέρεια υπό την Προεδρεία του Περιφερειακού Διευθυντή και σ' αυτή συμμετείχαν οι Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, στους οποίους δόθηκε η εντολή για την κατάρτιση των πινάκων οργανικών θέσεων, υπεραρίθμων και αναγκών.
Οι αναφερόμενοι πίνακες, δεν συντάχθηκαν από τα οικεία ΠΥΣΔΕ, αλλά από τις διοικητικές υπηρεσίες της κάθε Διεύθυνσης, στάλθηκαν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ανυπόγραφοι έως τις 11/8/2013 και αυτοί με δικό τους έγγραφο  τους έστειλαν  στο Γραφείο Υπουργού στις 12.12.2013.

Η υπουργική απόφαση 111967/Δ2/13-08-2013

Το σχέδιο αυτής της απόφασης, που ουσιαστικά καθορίζει τη μοίρα χιλιάδων εκπαιδευτικών αφού εκτός από όσους περιλαμβάνει, έρχονται και άλλοι αριθμοί στα επόμενα στάδια κινητικότητας, συντάχθηκε στο Γραφείο Υπουργού,  από τον επικοινωνιολόγο Α.Λ., σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου, και στάλθηκε στη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης προκειμένου να "πάρει" την κατά νόμο υπογραφή του αρμόδιου Διευθυντή.
Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας που ζήτησαν να μην αποκαλυφθούν, ο αρμόδιος Διευθυντής αρνήθηκε να προσυπογράψει το σχέδιο της απόφασης, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να την άρνηση του, πάνω σ' αυτό, όταν πιέστηκε χρονικά (δόθηκε στη συγκεκριμένη Δ/νση χρόνος 60 περίπου λεπτών, για τυχόν λεκτικές διορθώσεις, μετά την αντίδραση του Δ/ντή).  

Παρά, όμως, τις επιφυλάξεις του αρμόδιου Δ/ντή και την ουσιαστική άρνησή του να υπογράψει το σχέδιο της, ο Υπουργός Παιδείας  την υπέγραψε  οριοθετώντας με αυτήν τις διαδικασίες της β΄ φάσης κινητικότητας  των εκπαιδευτικών.
Το ότι η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση δεν στοχεύει στην προετοιμασία του εκπαιδευτικού συστήματος για ορθή ανακατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά μόνο στην εξεύρεση του αναγκαίου αριθμού των 4.800 εκπαιδευτικών που "πρέπει" να φύγουν από την Β/θμια, φαίνεται και από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων που είναι η 23 Αυγούστου.
Κατά την κοινή λογική, θα έπρεπε πρώτα να διαμορφωθούν οι ανάγκες σε θέσεις εκπαιδευτικών, μετά την ψήφιση του νόμου για το (νέο) ΓΕΛ και το (νέο) ΕΠΑΛ, να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν και στη συνέχεια να ακολουθήσει η συγκεκριμένη διαδικασία.

Γιατί ορίσθηκε η 23.8.2013 ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων μετάταξης


Ο λόγος είναι προφανής. Ποντάροντας στον "πανικό" και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών που για τον ένα ή άλλο λόγο θεωρούνται υπεράριθμοι και με το προηγούμενο της κατάργησης των οργανικών θέσεων 52 κλάδων της Επαγγελματικής, όλοι θα προστρέξουν (οι περισσότεροι το έχουν ήδη κάνει) να κάνουν την αίτηση μετάταξης, είτε στην Α/θμια, είτε σε διοικητική θέση.
Το πρόβλημα, όμως, που υπάρχει είναι ότι με την Υπουργική Απόφαση  111967/Δ2/13-08-2013 που τους υποχρεώνει ουσιαστικά να ζητήσουν μετάταξη, δεν ορίζονται και τα κριτήρια που θα ισχύσουν αλλά αναφέρονται μόνο οι διατάξεις των νόμων 4172/2013 & 4174/2013 καθορίζουν την διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων και την απόλυσή τους.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να "γίνει" η εκκαθάριση στις ειδικότητες  αυτές (είναι το τίμημα της Γενικής Εκπαίδευσης στο "βωμό" της κινητικότητας), πριν την θεσμοθέτηση των διοικητικών δομών των ΣΕΚ και ΙΕΚ, ώστε να μην υπάρχει κοινωνική και συνδικαλιστική πίεση για τοποθέτηση των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών σε αυτές.

Οι εκπαιδευτικοί

Το ποιοι εκπαιδευτικοί θα μεταταγούν και σε ποιες θέσεις (Α/θμια ή διοικητικές υπηρεσίες) επαφίεται στην αρετή των Ελλήνων, συγνώμη στις υπηρεσίες του Υπουργείου. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά, ένας αριθμός από αυτούς που έχουν ήδη κριθεί υπεράριθμοι, θα τοποθετηθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, όπου αυτά λειτουργούν. Οι υπόλοιποι μάλλον θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, αφού ο μεν διοικητικός τομέας του Υπουργείου συρικνώθηκε με το νέο οργανόγραμμά του (40% λιγότερες διοικητικές θέσεις), δεν υπάρχει δε καμία αναφορά στις γραμματείες των σχολικών μονάδων που θα μπορούσαν να απορροφήσουν διπλάσιο αριθμό εκπαιδευτικών.
Εκτιμάται ότι ένας ικανός αριθμός εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ 19 & 20 (Πληροφορικής) θα μεταταγούν υποχρεωτικά σε φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (Υπουργεία, Οργανισμοί και ΝΠΔΔ), οι δε εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 11 (Γυμναστές) που δεν θα τοποθετηθούν σε σχολεία της Α/θμιας θα οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα και τελικά στην απόλυση.
Το σημαντικότερο, όμως, όλων είναι ότι οδηγούνται σαν πρόβατα στη "σφαγή", αφού δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση ποιοι εκπαιδευτικοί ανά Διεύθυνση θεωρούνται ότι εμπίπτουν στην κατηγορία των αναγκαστικών μετατάξεων και στις προϋποθέσεις της υπουργικής απόφασης 111967/Δ2/13-08-2013. Αναγκάζονται να ζητούν πληροφόρηση από τις διοικητικές υπηρεσίες των διευθύνσεων εκπαίδευσης στις οποίες υπάγονται, χωρίς μάλιστα να έχουν το δικαίωμα της πλήρους πληροφόρησης ή της ένστασης. Η απάντηση που παίρνουν είναι ένα απλό ναι ή ένα όχι.

Όσο για τους "μαχητικούς" και επαναστάτες συνδικαλιστές (ΕΛΜΕ & ΟΛΜΕ), ετοιμάζονται για την επανάσταση του Σεπτεμβρίου, αφού στην σύγχρονη μεταπολιτευτική ιστορία οι αγώνες γίνονται μετά τα γεγονότα. Προς το παρόν προέχουν οι θαλασσοθεραπείες τους, μηδέν του με την καταργημένη εκπαιδευτική και οργανική θέση Προέδρου της ΟΛΜΕ.

Παρεπιμπόντως θέτουμε και το ερώτημα: Στους υπεράριθμους που πρέπει να υποβάλλουν αίτηση μετάταξης, περιλαμβάνεται ή όχι και το ηγετικό στέλεχος της ΔΑΚΕ και μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κ. Πεππές;.. Εκτός βέβαια εάν πρόκαμε να κάνει πάλι μεταξύ στον παλιό του κλάδο του (ΠΕ 4) από τον οποίο την εποχή της απόσπασης του στο Δήμο Αθηναίων και με βάση αυτή μετατάχθηκε στο κλάδο ΠΕ 19.


vukentra.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου