Παπαχρήστος
Κώστας Μαρούσι,
7-9-2015
Σχ. Σύµβουλος Δηµ. Εκπ/σης π. Προϊστάµενος /νσης Σπουδών
Α/θµιας Εκπ/σης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (2010-2015)
Τηλ.: 6946459606
Mail: papachristos.kostas@yahoo.gr
ΠΡΟΣ:
• Όλους τους Εκπ/κούς και τα Στελέχη της Πρωτοβάθµιας Εκπ/σης της Χώρας
• Εκπαιδευτικές
& Επιστηµονικές Ενώσεις
• Μ.Μ.Ε.
«ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ
ΜΑΘΗΣΗΣ,
ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ»
Με την
ευκαιρία της αποχώρησης από τη /νση Σπουδών, Προγραµµάτων & Οργάνωσης της
Α/θµιας Εκπ/σης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Αγαπητές Συναδέλφισσες, Αγαπητοί Συνάδελφοι
|
|
|
|
|||
Με την αποχώρησή µου από το Υπουργείο Πολιτισµού,
Παιδείας& Θρησκευµάτων
|
(Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.),
|
|||||
θέλω να
ευχαριστήσω θερµά:
|
|
|
|
|
||
1.
|
Όλους
τους
|
Συναδέλφους
|
Εκπαιδευτικούς
της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης
|
(Δηµοτικών&
|
||
|
Νηπιαγωγείων) της Χώρας µας για τη συνεργασία που είχαµ
|
ε τα τελευταία πέντε(5) έτη. Τα
|
||||
|
τελευταία5 έτη που ήταν από τα πιο δύσκολα στη νεότερη
ιστορίας µας
|
. Δύσκολα και για το
|
||||
|
ελληνικό
σχολείο αφού έπρεπε να πορευτεί σε καταστάσεις, που δεν είχαµε γνωρίσει τις
τελευταίες
|
|||||
|
δεκαετίες.
|
|
|
|
|
|
2.
|
Τους/ντές των σχολικών µο
|
νάδων,
που γνωρίζω ότι βίωσαν πρωτόγνωρες δυσκολίες και
|
προβλήµατα από τις συνεχείς, αλλεπάλληλες αλλαγές
και παλινωδίες στην εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Αλλαγές που
δεν µπορούσαν να κατανοηθούν και να εξηγηθούν, χωρίς επαρκή ενηµέρωση, τον
απαραίτητο χρόνο και χωρίς τη συµµετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των
/ντών των
σχ. µονάδων, που έπρεπε µόνο να τις υλοποιήσουν…
3.
Τους /ντές Α/θµιας Εκπ/σης για
την ειλικρινή και γόνιµη συνεργασία όποτε και όπου χρειάστηκε. Οι /ντές
Εκπ/σης, οι οποίοι µετά την κατάργηση των Γραφείων και παρά τη µη εξασφάλιση
µόνιµου και εξειδικευµένου προσωπικού, χωρίς τους αναγκαίους πόρους, προσπάθησαν
αντιµετωπίζοντας µεγάλες δυσκολίες να στελεχώνουν τις σχολικές µονάδες ώστε να
λειτουργούν χωρίς σοβαρά προβλήµατα.
4. Τους
Σχολικούς Συµβούλους Προσχολικής, Δηµοτικής, Ειδικής Αγωγής και τους Σχ.
Συµβούλους
Ειδικοτήτων. Η συνεργασία µας ήταν υποδειγµατική, παρά το ότι το
Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. δεν έδωσε και δε δίνει την αναγκαία στήριξη σε ένα θεσµό που
αποκλειστικά έχει ως στόχο τη στήριξη των εκπαιδευτικών και την ποιότητα του
παραγόµενου έργου.
1
*Να ευχαριστήσω επίσης τους Περιφερειακούς /ντές , µε τους οποίους η
συνεργασία από το 2010 ήταν εποικοδοµητική. Η /νση Σπουδών Α/θµιας Εκπ/σης του
Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. θα µπορούσε να βοηθ ήσει τις Περιφερειακές /νσεις, µε την
προϋπόθεση να ήταν στις συναντήσεις που πραγµατοποιούνταν στις οποίες το
περιεχόµενο, η ποιότητα και η παιδαγωγική λειτουργία των σχολικών µονάδων
δεν ενδιέφερε πολύ…!!.
• Να ευχαριστήσω τη .Ο.Ε. για τη συνεργασία και την
επικοινωνία, που ήταν παραγωγική, όποτε χρειάστηκε.
• Την Π.Ε.Σ.Σ. για τη συνεχή συνεργασία σε όλα τα θέµατα της εκπαίδευσης, την ανταλλαγή απόψεων, εµπειριών και ιδεών και για τη στήριξη που παρείχε όποτε
χρειάστηκε.
•
|
Την
Πανελλήνια Ένωση
|
/ντών Α/θµιας&/θµιας Εκπ/σηςγια τη γόνιµη και χρήσιµη
|
|
συνεργασία µε τη/νση Σπουδών Π.Ε.
|
|
•
|
Την
Πανελλήνια Ένωση
|
/ντών σχολικώνµονάδωνγια τις προτάσεις και τις ιδέες για τη
|
|
λειτουργία
της σχολικής µονάδα και για τα γενικότερα θέµατα της εκπαίδευσης.
|
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Θέλουµε να
γνωρίζετε ότι η /νση Σπουδών Α/θµιας Εκπ/σης του
Υπ. Παιδ είας κι
εγώ προσωπικά,
καταθέταµε συνεχώς ολοκληρωµένες Προτάσεις (µέχρι τις τελευταίες ηµέρες
του Αυγούστου 2015)
για όλα τα θέµατα που αφορούσαν
στην Πρωτοβάθµια Εκπ/ση, όπως
ενδεικτικά:
1.
Τα θέµατα Προγραµµατισµού και
λειτουργίας στις σχολικές µονάδες της Πρωτοβάθµιας Εκπ/σης (Δηµοτικά &
Νηπιαγωγεία).
2.
Την ενίσχυση της Αντισταθµιστικής
λειτουργίας για την άµβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και την καταπολέµηση
της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής. Την αύξηση των δυνατοτήτων
για την παροχή Ίσων ευκαιριών σε όλους τους µαθητές του ελληνικού
δηµόσιου σχολείου.
3. Την
αντιµετώπιση των φαινοµένων της σχολικής βίας και την εξασφάλιση ενός ασφαλούς εκπαιδευτικού
περιβάλλοντος, που ν α βοηθά στην ανάπτυξη της διαπροσωπικής επικοινωνίας,
των αλληλεπιδράσεων και της κατανόησης για την κοινωνικοποίηση και ένταξη όλων
των µαθητών.
4.
Την προώθηση των διαπολιτισµικών
αρχών της ειρηνικής συµβίωσης και της συνεργασίας όλων των µελών της
εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών – µαθητών – γονέων & τοπικής
κοινωνίας).
5.
Την ενδοσχολική επιµόρφωση για τη
ν προώθηση των ανωτέρω αρχών, τη βελτίωση των διδακτικών προσεγγίσεων και του
εκπαιδευτικού έργου.
6. Την
αναβάθµιση της Προσχολικής Εκπ/σης (εκσυγχρονισµός πλαισίου , πρόωρη
αποχώρηση –
κτιριακό – αριθµός
νηπίων ανά τµήµα - σχολικοί
βοηθοί - τµήµατα
ένταξης - ώρα γεύµατος,
οργανικότητα κτλ) (στην τελευταία πολιτική ηγεσία, έχει κατατεθεί από τη /νση
12/σέλιδο
Υπόµνηµα, αλλά
δεν ασχολήθηκε ποτέ…).
7. Την
αντιµετώπιση θεµάτων που αφορούσαν τα Ολοήµερα Δηµ. Σχολεία:
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ Ε.Α.Ε.Π.
7.1.Τα βασικά θέµατα που σηµείωσαν οι Διευθυντές των σχολικών µονάδων
και οι σχολικοί Σύµβουλοι στη σχετική έρευνα, εστιάζονται:
1.
Στην ανεπαρκή Μελέτη/Προετοιµασία
των µαθητών (σσ. 34 -36, 38). Προτείνεται η ένταξη ωρών στον πρωινό κύκλο των
µαθηµάτων.
2. Στην
έγκαιρη στελέχωση, κυρίως των ειδικοτήτων (σ.40)
2
4. Κούραση
των µαθητών (σ. 41)
5. Μη ύπαρξη
µόνιµου προσωπικού (σ. 40-41)
6. Διάσπαση
συνέχειας διδασκαλίας (Γλώσσας – Μαθηµατικών) (σ. 40-42)
7. Μείωση
διδακτέας ύλης (σ. 40-41).
7.2.
Ζητήσαµε να επανεξεταστούν από το Μάρτιο του 2015, οι Εγκύκλιοι του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
(2013 & 2014) και να καταρ γηθούν, οι οποίες αφορούσαν τη στελέχωση των Ολοήµερων Δηµοτικών όλης της Χώρας.
(Προέβλεπαν παρουσία εκπαιδευτικού στο Ολοήµερο Πρόγραµµα εφ΄ όσον υπάρχει
διαθέσιµος. Στα Ολοή µερα Δηµοτικά µε ΕΑΕΠ, προέβλεπαν λειτουργία του ολοήµερου
προγράµµατος µε τις διαθέσιµες ώρες των εκπαιδευτικών και µε τους
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, µε αποτέλεσµα να αλλοιώνεται ο παιδαγωγικός
χαρακτήρας του σχολείου αυτού αφού οι µαθητές δεν κάνουν τη µελέτη των µαθηµάτων
και δεν προετοιµάζουν τις κατ’ οίκον εργασίες).
7.3.Ζητήσαµε ν α εξεταστεί το θέµα της Ενοποίησης των τύπων των Ολοήµερων Δηµ. σχολείων
προκειµένου
να αντιµετωπιστούν οι ανισότητες και οι αδικίες που έχουν δηµιουργηθεί.
*ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ 3 Τύποι Δηµ.
σχολείων: α) Κλασικά Ολοήµερα δηµ. σχολεία (2600 περίπου, 40% του µαθητικού
πληθυσµού) β) ολοήµερα µε Ε.Α.Ε.Π. (1330, 53% του µαθητικού πληθυσµού) και γ)
Κλασικά, µη Ολοήµερα, Δηµ. σχολεία (500 περίπου, 7% του µαθητικού πληθυσµού).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ουδέποτε ασχολήθηκε η πολιτική ηγεσία
µε τα θέµατα αυτά!!
Να επισηµάνουµε και το εξής
Απίστευτο:
► Η
τελευταία πολιτική ηγεσία αρνήθηκε να υπογράψει την τροποποίηση των Υπουργικών αποφάσεων (Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011, ΦΕΚ
1327/16 -06-2011, τ. β΄) & (Φ.12/530/62626/Γ1/02 - 06-2011, ΦΕΚ 1345/16 -06-2011, τ. β΄), που η
/νση
Σπουδ ών Π.Ε. είχε καταθέσει από (27-05-2015)
ώστε τα
σχολεία να δέχονται τους
|
µαθητές
στο Ο
|
λοήµερο Πρόγραµµα,«χωρίς οιµαθητές να
|
|
προσκοµίζουν σχετική βεβαίωση εργασίας ή
σχετική δήλωση ανεργίας».
|
|||
Η/νση Σπουδών Π.Ε.,πήρε την
πολιτική ευθύνη
|
Και µε εγκύκλιοτο Μάιο2015 , έδινε τη
|
||
δυνατότητα φοίτησης τωνµαθητών
στο Ολοήµερο Πρόγραµµα
|
χωρίς βεβαιώσεις εργασίας ή
|
||
ανεργίας, αλλά η πολιτική ηγεσία αρνήθηκε να
αλλάξει τις Υ.Α. (λόγω του ότι προκαλείται κόστος για το δηµόσιο!!), όπως
ανέφερε…
8. Την ένταξη των καλών πρακτικών των σχολείων των
Ζωνών Εκπ/κής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)
για την
ένταξη όλων των µαθητών, χωρίς διακρίσεις και την ενίσχυση της διαπολιτισµικής
επικοινωνίας.
9. Την πρόσληψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών λειτουργών
για τη ψυχοκοινωνική στήριξη των
µελών της εκπαιδευτικής
κοινότητας στις σχολικές µονάδες όλης της Χώρας (Ήταν έτοιµη η πρόταση επί Ειδ. Γραµµατείας κ. Δραγώνα Θ. – (2010 -11)…
3
10. Τη σύσταση και την κατανοµή οργανικών θέσεων κλάδων
|
(Γαλλικών
ΠΕ05, Γερµανικών
ΠΕ07,
|
||||||||
Καλλιτεχνικών
ΠΕ08, Θεατρικής Αγ
|
ωγής ΠΕ32, Δραµατικής Τέχνης
ΠΕ18.41, Πληροφορικής
|
||||||||
ΠΕ19-ΠΕ20, Αγγλικής ΠΕ06, Φυσικής ΑγωγήςΠΕ11, Μουσικών
|
ΠΕ16)ανά περιοχήµετάθεσης
|
||||||||
και
Διεύθυνση Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης (σε συνεργασία µε τη
|
/νση Π ροσωπικού Π.Ε.)και την
|
||||||||
καταθέσαµε στην πολιτική ηγεσία (15-05-15).
|
|
|
|
|
|
||||
Παραθέτουµε
συγκεντρωτικά και για ενηµέρωση σαςτα στοιχεία ωςεξής:
|
|
|
|||||||
ΣΥΝΟΛΟΑΡΙΘΜΟΥ
|
ΚΑΤΑΝΟΜΗΣΘΕΣΕΩΝ
|
ΣΕΣΧΟΛΙΚΕΣΜΟΝΑΔΕΣτηςχώρας(μεαναφοράσεομάδες
|
|||||||
σχολείων )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΦΥΣΙΚΗΣ
|
|
|
|
|
|
ΓΑΛΛΙΚΩΝ
|
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
|
ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ
|
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑΑΓΩΓΗΣ
|
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
|
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
|
ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
||
ΠΕ05
|
ΠΕ06
|
ΠΕ07
|
ΠΕ08
|
ΠΕ11
|
ΠΕ16
|
ΠΕ19/ΠΕ20
|
ΠΕ32/18.41
|
|
|
552
|
1260
|
471
|
1102
|
1252
|
747
|
|
1355
|
825
|
7564
|
• Η Πρόταση αυτή έδινε λύσεις στο υπαρκτό πρόβληµα των εκπαιδευτικών
ειδικοτήτων που υπάρχουν και εργάζονται στην Α/θµια Εκπαί δευση και είναι
αναγκαίοι για τη λειτουργία των σχολικών µονάδων µε ΕΑΕΠ και όχι µόνο.
• Θα µπορούσε
να γίνει ένας καταµερισµός σε δύο έτη όσον αφορά την κατανοµή και
την
τοποθέτηση
των εκπαιδευτικών.
Το
επόµενο διάστηµα θα δοθούν περισσότερες λεπτοµέρειες για το
θέµα αυτό καθώς και την
αντιµετώπισή του από την πολιτική
ηγεσία.
11. Καταθέσαµε ολοκληρωµένη Πρόταση για την
Ενδοσχολική Επιµό ρφωση όλων των
Εκπαιδευτικών (130.000) για το σχολικό έτος 2015
-16 (Μάιος 2015). Η Πρόταση αφορούσε την προαιρετική συµµετοχή των σχολικών
µονάδων µε χρηµατοδότηση ώστε µε βάση τις ανάγκες τους να κάνουν προγράµµατα
ενδοσχολικής επιµόρφωσης.
►
Προτείναµε Σύστηµα Επιµόρφωσης το οποίο να πραγµατοποιείται σύµφωνα µε το
µοντέλο
της Ενδοϋπηρεσιακής Επιµόρφωσης. Δηλαδή, να αποτελεί και να
θεωρείται ότι αποτελεί µέρος της εργασίας των εκπαιδευτικών
και ως εκ τούτου είτε να πραγµατοποιείται κατ ά τις ώρες εργασίας τους είτε τις
ώρες που οι ίδιοι θα επιλέξουν, µε βάση την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
«Σκοπός της
Πρότασης ήταν η ανάπτυξη προγραµµάτων
ενδοσχολικής επιµόρφωσης (ΕΝ.ΕΠ.) µε
βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολικής µονάδας
για τη βελτίωση της ποιότ ητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο. Παράλληλα
θα µπορούσε να συµβάλει στη διαµόρφωση ενός θεσµικού πλαισίου για την
ενδοσχολική επιµόρφωση στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης όλης της χώρας….
Η ενδοσχολική επιµόρφωση αποτελεί µία από τις πιο
σηµαντι κές µορφές επιµόρφωσης των εκπαιδευτικών καθώς συνδέεται άµεσα µε
όλες τις πτυχές του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική
µονάδα (οργάνωση και διοίκηση του σχολείου, σχέσεις µεταξύ εκπαιδευτικών
και µεταξύ εκπαιδευτικών – µαθητών, ποιότητα της διδασκαλίας και της µάθησης,
διδακτικές και παιδαγωγικές πρακτικές, προώθηση και εφαρµογή καινοτοµιών,
αντισταθµιστικές και υποστηρικτικές δράσεις, φοίτηση και επιδόσεις των µαθητών,
άνοιγµα του σχολείου στην τοπική κοινωνία).
12. Ενδεικτικά επίσης, αναφέρουµε
θέµατα για τα οποία κατατέθηκαν προτάσεις όπως:
4
σχολικές µονάδες της χώρας, προτάσεις
για την υλοποίηση δράσεων ένταξης των µαθητών
Ροµά
(Μάιος – Αύγουστος 2015)
• εισηγήσεις
για νοµοθ ετικές ρυθµίσεις, προτάσεις
για την καλύτερη αξιοποίηση των
κονδυλίων
του ΕΣΠΑ που αφορούν στην Α/θµια Εκπαίδευση (Μάιος – Αύγουστος 2015)
• προτάσεις για τη χρήση και ενσωµάτωση των Νέων Τεχνολογιών στην
εκπαιδευτική διαδικασία, προτάσεις
για την εξ αποστά σεως επιµόρφωση - υλοποίηση προγραµµάτων και
επιµορφωτικών δράσεων του eTwinning, κτλ (Μάιος – Αύγουστος 2015)
•
|
προτάσεις
για την αξιοποίηση των κατασκηνώσεων του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
|
(Φεβρουάριος
|
–
|
|
|
Αύγουστος
2015)
|
|
|
|
•
|
προτάσεις
για την Αλλαγή του Οργανογράµµατος του Υ
|
.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
|
(Φεβρουάριος
|
–
|
|
Αύγουστος
2015)
|
|
|
|
• προτάσεις
για τηναλλαγή του Προγράµµατος του ΕΣΠΑ (για τη σχολική βία). Το Πρόγραµµα
υλοποιείται σε κατεύθυνση διαχειριστική, χωρίς ουσιαστική συµµετοχή του εκπαιδευτικού κόσµου και των αρµόδιων
/νσεων του Υ.ΠΟ.Π ΑΙ.Θ. (Σπουδών Π.Ε. – Σπουδών .Ε. - Ειδικής Αγωγής). Το
αποτέλεσµα θα είναι να µην υπάρχουν οφέλη σηµαντικά για την εκπαιδευτική κοινότητα.
( 2013-2015)
• προτάσεις
για την αλλαγή και τη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίαςτων Σχολικών Συµβούλων.
Σαφής
προσδιο ρισµός της θέσης και των καθηκόντων των Σχ. Συµβούλων ως κορυφαίων
στελεχών της εκπαιδευτικής πυραµίδας. Αποσαφήνιση
σχέσεων και αρµοδιοτήτων ως στελεχών της Διοίκησης που έχουν την ευθύνη
για την παιδαγωγικής και επιστηµονική στήριξη των εκπαιδευτικών….
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
• Στο
Υπουργείο Παιδείαςχρειάζεταιµακροπρόθεσµοςσχεδιασµόςτης εκπαιδευτικής
πολιτικής,
|
εφαρµογή
της πολιτικής, αξιολόγηση των επιδράσεων από την εφαρµογή της εκπαιδευτικής
|
|
|
πολιτικής,συνεχής ανατροφοδότηση και προσαρµογή του π
|
λαισίου,
αλλά και ανάλυση των
|
|
αποτελεσµάτων…
|
|
•
|
ΣτοΥπουργείο Παιδείαςείναι αναγκαία η
συνέχεια και ησυµφωνία σε έναµίνιµουµ πολιτικών
|
|
|
που να είναι γνωστές, κάθε φοράαπό την αρχή του σχολικού
έτους στην εκπαιδευτική κοινότητα
|
|
|
ώστε να
µη βιώνει συνεχείς αλλαγές και παλινωδίες.
|
|
•
|
Το
Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται συνεχή αύξηση των πόρων
|
και
εξαίρεση από τις πολιτικές του
|
|
Μνηµονίου για ναµην ακυρώνονται στην πράξη οι όποιοι
αρχικοί σχεδιασµοί των εκπαιδευτικών
|
|
|
πολιτικών.
|
|
• Το Υπουργείο Παιδείας έχει ανάγκη τη συµµετοχή των εκπαιδευτικών φορέων
στο σχεδιασµό των εκπαιδευτικών πολιτικών και των όποιων αλλαγών . Η αγνόηση των εκπαιδευτικών της
πράξης και η χρησιµοποίησή τους αποκλειστικά
ως εκτελεστικά όργανα, θα ακυρώνει κάθε προσπάθεια αλλαγών στην πράξη.
• Το Υπο υργείο Παιδείας οφείλει να προωθήσει την αξιολόγηση των γενικότερων
εκπαιδευτικών πολιτικών, του εκπαιδευτικού συστήµατος στο σύνολό του και των
επιµέρους θεσµών και
παραγόντων διαµόρφωσης των εκπαιδευτικών αποτελεσµάτων, µε σκοπό την
ανατροφοδότηση των απαιτούµενων αλλαγών και τη βελτίωση της «ποιότητας» (Σαλτερής,
2006, 2014).
• Το
Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται άµεσηΑλλαγήτου
Οργανογράµµατος .Ένταξη εκπαιδευτικών
πολιτικών που να στοχεύουν στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Στελέχωση των
/νσεων που απευθύνονται στον εκπαιδευτικό κόσµο και την εκπαιδευτική διαδικασία
από δοκιµασµένα στελέχη της εκπαίδευσης
• Το
Υπουργείο Παιδείας χρειάζεταιΆµεσες αλλαγές στηνΟργάνωση και
Διοίκηση της εκπ/σης. Η
Διοίκηση δε λειτουργεί ερήµην της παιδαγωγικής διαδικασίας, αλλά την
υπηρετεί αποκλειστικά και τη στηρίζει.
• Το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται Διαµόρφωση
νέου Καθηκοντολόγιου όπου να αποτυπώνονται µε σαφήνεια οι Ρόλοι όλων
(εκπαιδευτικών, στελεχών, φορέων). Η επιλογή των στελεχών (Ν.4327, 50-
Α΄, 14/05/2015), αποσπασµατικ ό χαρακτήρα έχει. Χωρίς την αλλαγή του
πλαισίου προς το συλλογικότερο, αλλά και τη δυνατότητα αποφάσεων από το
/ντή
της σχολικής µονάδας δεν
µπορεί να
προσφέρει κάτι το ουσιαστικό..
• Το
Υπουργείο Παιδείας έχει ανάγκη να κάνει πράξη την Αποκέντρωση µε ενδυν άµωση Περιφερειακών /νσεων, /νσεων εκπ/σης και Σχολικών Συµβούλων. (Διασφάλιση
Συν έργειας & Συνεργασίας, εξασφάλιση µόνιµου εξειδικευµένου προσωπικού
τόσο διοικητικού όσο και
εκπαιδευτικού….). Αποκέντρωση
πολιτικών, πόρων , διαδικασιών και αυτοτέλειας των
περιφερειακών
οργάνων.
• Το
Υπουργείο Παιδείας πρέπει άµεσα να Θεσµοθετήσει
την αυτοτέλεια της σχολικής µονάδας και τη
δυνατότητα διαµόρφωσης του 20% και πλέον του Ωρολ ογίου Προγράµµατος από
αυτήν, µε βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες
(κοινωνικές και παιδαγωγικές) της τοπικής κοινωνίας και της σύνθεσης του
µαθητικού πληθυσµού.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Ως εκπαιδευτικοί, είναι αλήθεια, δεν µπορούµε να
περιµένουµε πάντα «λύσεις από τα πάνω», οι οποίες βέβαια δεν έρχονται. Χρειάζονται
«υπερβάσεις»
σε
όλ α τα επίπεδα . Στο επίπεδο της σχολικής µονάδας, του Συλλόγου
Διδασκόντων, του /ντή, του Σχολικού Συµβούλου, της /νσης Επ/σης και της
Περιφερειακής /νσης.
Χρειάζεται
καθηµερινά να
|
οικοδοµούµε
το σχολείο των«ίσων ευκαιριών», το σχολείο ως
|
||
κοινότηταµάθησης, συνεργασίας
|
& συλλογικότητας,µε την ενίσχυση των αντισταθµιστικών
|
||
παρεµβάσεων για τη στήριξη όλων
των
|
µαθητ
|
ών,στην
παροχή ίσωνευκαιριών προς όλους
|
|
ανεξαρτήτως
της πολιτισµικής, εθνικής,
|
θρησκευτικής ή κοινωνικής οµάδας από την οποία
προέρχονται
|
||
ή στην
οποία ανήκουν.
|
|
|
|
Χρειάζεται συνεχώς να δηµιουργούµε το σχολείο για όλα τα παιδιά . Το γενικό σχολείο οφείλει να εντάσσει ισότιµα τα
παιδιά µε αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στο πλαίσιο του
ολιστικού σχολείου, σύµφωνα µε το οποίο πρέπει να διασφαλίζονται τα ανθρώπινα
δικαιώµατα για τα παιδιά αυτά - είτε οι ανάγκες αυτές οφείλονται σε µειονεξίες,
στην κοινωνικοοικονοµική κατάσταση, στη φυλή ή αλλού. Η µετατροπή του σχολείου
για τους κοινούς µαθητές σε σχολείο για όλα τα παιδιά αποτελεί µια
πρόκληση σε πολλά επίπεδα.
6
1.
Αποτελεσµατική
Εκπαιδευτική ηγεσία.
2.
Υψηλές
προσδοκίες των εκπαιδευτικών για όλους τους µαθητές.
3.
Να δίνει
έµφαση στη διδασκαλία.
4.
Να φροντίζει για Σχολικό κλίµα ώστε να επικρατεί πνεύµα συναδελφικότητας και συνεργασίας µεταξύ του προσωπικού και µεταξύ του προσωπικού και του διευθυντή.
Οι αποφάσεις λαµβάνονται µε δηµοκρατικές µεθόδους.
5. Εποπτεία
της επίδοσης των µαθητών.
6.
Συνεργασία
και ενεργός συµµετοχή των γονιών και της κοινότητας στο έργο του σχολείου.
7. Σεβασµός στα Ανθρώπινα Δικαιώµατα και τα Δικαιώµατα
του παιδιού. Σεβασµός στη διαφορετικότητα. Προώθηση των αρχών της Διαπολιτισµικής
Εκπαίδευσης.
8. Πρόληψη
Συγκρούσεων, ανεπιθύµητων συµπεριφορών ,
φαινοµένων ρατσισµού -
προκαταλήψεων
διακρίσεων, φαινοµένων ενδοσχολικής βίας
& εκφοβισµού.
ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου