Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ & ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ, ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ Ν.Δ. Χ. ΚΕΛΛΑ


 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο επίκεντρο της περιοδείας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Θεσσαλία

Το μέλλον των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και η διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, μέσα και από τις προτάσεις για συνέργειες όπως εκφράζονται στον ανοιχτό διάλογο μεταξύ των Ιδρυμάτων, βρίσκονται στο επίκεντρο της τριήμερης περιοδείας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Θεσσαλία και τη Λαμία.
Το μεσημέρι, ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του, καθηγητή Παντελή Κυπριανό, επισκέφθηκε τα Τρίκαλα όπου είχε μια εξαιρετικά γόνιμη συνάντηση με τις διοικήσεις και το προσωπικό του Τμήματος Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο κοσμήτορας του Τμήματος Φυσικής Αγωγής, κ. Αθανάσιος Παπαϊωάννου και ο αντιπρύτανης του ΤΕΙ Θεσσαλίας κ. Μιχάλης Βραχνάκης.
«Ο βασικός μας στόχος δεν είναι να δούμε μόνο πόσα καινούργια τμήματα θα φτιάξουμε ή δεν θα φτιάξουμε, αλλά να δούμε τις νέες μορφές που θα υλοποιηθούν μέσα από αυτή τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται στο τόπο μας για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης», υπογράμμισε ο κ. Γαβρόγλου και συμπλήρωσε: «Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι οι συναντήσεις με τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, και στη συνέχεια σε κάθε πόλη θα συναντήσουμε και τις τοπικές αρχές. Αλλά ο βασικός μας στόχος είναι να συζητήσουμε με τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ το μέλλον των ιδρυμάτων μας».
Με τη χαρακτηριστική φράση «συζητάμε το μέλλον και συζητάμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους το Πανεπιστήμιο ανοίγεται στην κοινωνία», ο Υπουργός αναφέρθηκε μετά τη  συνάντηση που έγινε στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας, στον διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη:
«Είχαμε μια πάρα πολύ δημιουργική κουβέντα. Η συζήτηση που έγινε ήταν και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΦΑΑ και με τους συναδέλφους μας του ΤΕΙ. Έγινε μια ενιαία συζήτηση και από αυτή την ενιαία συζήτηση αυτό που κρατάω είναι η αγωνία όλων αλλά και η μεγάλη αισιοδοξία για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας όχι μόνο ένα εγχείρημα που έχει αρχίσει, αλλά και τις νέες μορφές ανάπτυξης των Πανεπιστημίων μας, με τα Ινστιτούτα, με τα Κέντρα, με τα καλοκαιρινά σχολεία, σε συνεργασία και με άλλους φορείς. Αναπτύχθηκε ένας πλούσιος προβληματισμός για τη συνεργασία με τη Στρατιωτική Σχολή. Αυτά τα θεωρούμε καινούργια, σημαντικά βήματα και ελπίζουμε ότι θα υλοποιηθούν κιόλας».
Σε ερώτηση σχετικά με τον ρόλο των τοπικών κοινωνιών στη διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Το Υπουργείο Παιδείας, ανεξαρτήτως κυβέρνησης, πρέπει να έχει τη βασική πολιτική ευθύνη για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πώς την αποκτά; Με δύο τρόπους: Συζήτηση με τους καθηγητές και συζήτηση με την τοπική κοινωνία». Και κατέληξε: «Η συζήτηση για την Ανώτατη Εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετά -για να μην πηγαίνουμε πιο παλαιά- γίνεται αποκλειστικά με όρους ‘τι τμήμα κάνεις κάπου’. Εμείς λέμε ότι ήρθε η ώρα αυτό να το αλλάξουμε. Και ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε γιατί αποκλειστικά και μόνον ένα Τμήμα δεν είναι αναβάθμιση ενός Πανεπιστημίου. Για αυτό, λέω ότι συζητάμε το μέλλον και συζητάμε αυτούς τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους το Πανεπιστήμιο ανοίγεται στην κοινωνία».
Στη συνέχεια τον Υπουργό υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Τρικκαίων και ο Αντιπεριφερειάρχης, βουλευτές της περιοχές, πρόεδροι φορέων, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ακαδημαϊκοί. Στη συνάντηση ανέφεραν στον Υπουργό ότι εδώ και χρόνια η περιοχή έχει παραμεληθεί και σημείωσαν τη μεγάλη σημασία που έχει για τον νομό η λειτουργία των ΤΕΦΑΑ. Ο Υπουργός τόνισε την σημασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οικονομική και πολιτισμική ανάπτυξη της χώρας, αλλά και ταυτόχρονα την ανάγκη για μια συνεκτική στρατηγική ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προτείνοντας ο διάλογος για τα θέματα αυτά να συνεχιστεί.
Κατόπιν, αναχώρησε για την Καρδίτσα όπου συναντάται διαδοχικά με καθηγητές και το προσωπικό του Τμήματος Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των Τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, με τις δημοτικές αρχές και με φορείς.
Αύριο επισκέπτεται τη Λάρισα και τον Βόλο όπου θα συναντηθεί με εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ενώ την Παρασκευή αναχωρεί για τη Λαμία.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ, ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΛΛΑ



ΧΡΗΣΤΟΣ  ΚΕΛΛΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Κούμα 21, 41 223 Λάρισα, Τηλ:2410537257 – φαξ:2410537253
Μητροπόλεως 1, 105 57 Αθήνα, Τηλ:2103709645-6, Φαξ:2103709649
kellas.xristos@gmail.com    www.kellasxristos.gr

 



ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ

ΚΕΛΛΑΣ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑ


Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου στη Λάρισα και την περιοδεία του σε Θεσσαλία και Λαμία, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας με παρέμβασή του, σημειώνει:

«Για μια ακόμη φορά, στον απόηχο της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας, η κυβέρνηση καταφεύγει σε ένα επικοινωνιακό και χωρίς ουσία τέχνασμα, προκειμένου να συνεχίσει το ισοπεδωτικό της έργο και στην Παιδεία.

Ο κ. Γαβρόγλου έρχεται στη Λάρισα, για να “συζητήσει” εκ των υστέρων, χωρίς να έχει προηγηθεί επαρκής διαβούλευση, το Σχέδιο Νόμου για τη συνένωση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με  τα  ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, αδιαφορώντας για τις προτάσεις της Συγκλήτου του ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Επί της ουσίας το συγκεκριμένο σχέδιο είναι πρόχειρο, ακοστολόγητο και δεν περιλαμβάνει νομικά, θεσμικά και τεχνικά εχέγγυα για την αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν έχει γίνει γνωστό  το πόρισμα των επιτροπών του ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου, που έχει συστήσει το Υπουργείο.

Το ΤΕΙ Θεσσαλίας διαλύεται και μαζί του καταργούνται όλα όσα επετεύχθησαν με πολυετείς και εργώδεις προσπάθειες στον τομέα της ακαδημαϊκής έρευνας και της διασύνδεσής της με την αγορά εργασίας, ενώ απαξιώνεται η πληθυσμιακή βάση και οι παραγωγικές δυνατότητες του Νoμού μας και αγνοούνται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης μας, που αποτελεί την “καρδιά” της αγροτικής οικονομίας και της περιφέρειας.

Στο νέο Πανεπιστήμιο η Λάρισα δεν θα αποτελεί τη διοικητική του έδρα, αλλά ένα παράρτημα, έχοντας απωλέσει το σύνολο των υποδομών και των περιουσιακών στοιχείων του ΤΕΙ, που μεταβιβάζονται στο Πανεπιστήμιο.

Προσφάτως, δε, οι αρχές του ΤΕΙ επεσήμαναν ότι: «Το θεσμικό μέρος της πρότασης είναι αντισυνταγματικό και προσβλητικό για τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και το Διοικητικό Προσωπικό, διότι υιοθετείται άνιση μεταχείριση έναντι των αντίστοιχων κατηγοριών άλλων ΤΕΙ (ν. 4521/2018 - Πανεπ. Δυτικής Αττικής και ν. 4559/2018 - Πανεπ.  Ιωαννίνων), ενώ επιβάλλεται ως Πρυτανική Αρχή, αυτή του σημερινού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καταλύοντας κάθε δημοκρατικά νόμιμη εκλογή των Πρυτανικών Αρχών, καταργώντας και αφανίζοντας τις εκλεγμένες Πρυτανικές Αρχές των δύο ΤΕΙ».

Όσον αφορά το τεχνικό μέρος της πρότασης, ανέφεραν ότι: «Καταργείται αυθαίρετα και χωρίς καμία αιτιολογία το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων και όλη η Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Θεσσαλίας», υπογραμμίζοντας την αναντιστοιχία Τμημάτων και Σχολών, τη σημασία της ίδρυσης Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Λάρισα, το καθεστώς λειτουργίας του Ινστιτούτου Αγροτικής Ανάπτυξης μαζί με το Αβερώφειο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο καθώς και την ανάγκη λειτουργίας της Σχολής Γεωπονίας με έδρα τη Λάρισα.

Για αυτό και λέμε ξεκάθαρα προς τον κ. Υπουργό ότι δεν συναινούμε σε ένα σχέδιο, που, εκτός από ελλειμματικό νομικά και δυσλειτουργικό πρακτικά, είναι άδικο για τη Λάρισα και δεν δίδει καμία προοπτική για το μέλλον των παιδιών μας.

Ωστόσο, ο σχεδιασμός του Υπουργείου αποτελεί το αποκορύφωμα μιας σειράς από ατυχείς επιλογές, που μπαχαλοποιούν τη δημόσια εκπαίδευση, αρχής γενομένης από το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια έχουν μετατραπεί σε κέντρα ανομίας με ολοκληρωτική ευθύνη της κυβέρνησης.

Να υπενθυμίσω, δε, ότι μόλις προ ολίγων εβδομάδων έφεραν και ψήφισαν στη Βουλή τον νόμο για την “Αναδιοργάνωση των Δομών της Εκπαίδευσης”, - που δεν προάγει την αξιοκρατία, αλλά έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση του κομματικού κοινού του ΣΥΡΙΖΑ - μέσω του οποίου εγκατέστησαν μία υδροκέφαλη, δυσλειτουργική και απρόσωπη υπερδομή, απομακρυσμένη από τις σχολικές μονάδες, που παραπέμπει σε αναχρονιστικά συγκεντρωτικά οργανωτικά μοντέλα της δεκαετίας του ’80.

Δεν έχει δοθεί, ακόμη, καμία σαφής και σταθερή κατεύθυνση σχετικά με το νέο Λύκειο, που επαγγέλλεται ο Υπουργός και το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Γιατί άραγε;

Ανικανότητα και σύγχυση ή αναξιοκρατία και εξυπηρέτηση “ημετέρων”;

Μήπως όλα μαζί;».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου