Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

"Κόβει και ράβει ο Αρβανιτόπουλος"



Παρατείνει την καθυστέρηση της ανακοίνωσης του σχεδίου για το νέο Γενικό και Τεχνικό Λύκειο
 →Η συμμετοχή των ΑΕΙ στο σύστημα πρόσβασης με τον προσδιορισμό ειδικού συντελεστή σε μαθήματα βαρύτητας ανάλογα με τη σχολή εισαγωγής φαίνεται να προστίθεται στο τελικό σχέδιο

Της Αννας Ανδριτσάκη

Πολλές οι ωδίνες… του όρους για να βγει κάτι από καιρό συμφωνημένο και γνωστό με μόνες αλλαγές τις απαραίτητες προσθαφαιρέσεις για να αξιώσει χαρακτήρα νέου –και πιο οικονομικού- το σχέδιο για το Λύκειο.

Χωρίς να έχουν αλλάξει οι γενικές γραμμές, το αρμόδιο επιτελείο του υπουργείου Παιδείας παρατείνει την καθυστέρηση της ανακοίνωσης του σχεδίου για το νέο Λύκειο, Γενικό και Τεχνικό, αφήνοντας, παράλληλα, ανοιχτές τις πηγές διαρροής που διοχετεύουν πληροφορίες κυρίως για το σύστημα εισαγωγής και αφορούν είτε διορθώσεις σε σημεία που έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις –όπως η σύνδεσή του με τις απολυτήριες εξετάσεις και τη βαθμοθηρία καθ’ όλη τη διάρκεια του Λυκείου- είτε συμπληρωματικές ρυθμίσεις με τις οποίες, απλώς, υιοθετούνται ακόμη περισσότερες υποδείξεις του κυβερνητικού εταίρου, ΠΑΣΟΚ.

 Η συμμετοχή των ΑΕΙ στο σύστημα πρόσβασης με τον προσδιορισμό ειδικού συντελεστή σε μαθήματα βαρύτητας ανάλογα με τη σχολή εισαγωγής φαίνεται να προστίθεται στο τελικό σχέδιο, λίγες ημέρες πριν από την οριστική ανακοίνωση που αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα από τα πολλά σημεία του σχεδίου του ΠΑΣΟΚ που φέρει το -συμφωνημένο και διαμορφωμένο από κοινού άλλωστε- κείμενο του υπουργείου Παιδείας.

Μικρές διορθώσεις

Λίγο διαφορετικά διατυπωμένη και πιο… ελαφριά η αναφορά, αλλά στο ίδιο πνεύμα. Δεν γίνεται λόγος για προσδιορισμό κριτηρίων πρόσβασης από τα ΑΕΙ, αλλά για «δυνατότητα στα Πανεπιστήμια, εφόσον θεωρούν ότι ένα μάθημα για μια σχολή έχει ιδιαίτερη σημασία, να ορίζουν ειδικό συντελεστή».

Οι μικρές διορθώσεις στο σκέλος που αφορά την επίδραση των βαθμών στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, αποτελούν απόπειρα ελάφρυνσης της τεράστιας και συνεχούς προσπάθειας –από την αρχή έως το τέλος του Λυκείου- από τους μαθητές-υποψηφίους για τη διεκδίκηση μιας θέσης στην ανώτατη εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μια κλίμακα σε ό,τι αφορά τον συντελεστή βαρύτητας του βαθμού απολυτηρίου αυξανόμενου από τάξη σε τάξη, καθώς και την ύπαρξη ενός «διορθωτικού συντελεστή» στις περιπτώσεις που οι βαθμολογίες στις πανελλαδικές είναι καλύτερες από τις βαθμολογικές επιδόσεις του Λυκείου.

Τέλος, γίνεται μία ακόμη αναδιαμόρφωση των επιστημονικών πεδίων τα οποία, εν τέλει, θα είναι τέσσερα συν ένα αποκλειστικά για τις στρατιωτικές–αστυνομικές σχολές όπως έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας. Περισσότερες διευκρινίσεις αναμένεται να δοθούν με τη δημοσιοποίηση του τελικού και ολοκληρωμένου κειμένου τις επόμενες ημέρες καθώς είναι πολλά τα χρήζοντα εξηγήσεων σημεία.

Αφανίζουν μαθήματα για χάρη του Μνημονίου και απολύουν καθηγητές
 →Η βασική αλλαγή στο σχέδιο για το νέο λύκειο είναι ότι θα είναι φτωχό, άγονο, άνισο, περιορισμένων δυνατοτήτων

 Εντείνονται οι διαμαρτυρίες από καθηγητές κλάδων που συρρικνώνονται δραματικά ή καταργούνται στο νέο λύκειο.
 Οι καθηγητές Πληροφορικής, συνεχίζοντας τις προσπάθειες ανατροπής των σχεδίων υποβάθμισης του μαθήματος, επανέρχονται με καταγγελίες για «κατάργηση όλων αυτών για τα οποία επένδυσε τα τελευταία χρόνια το υπουργείο» από πολλές επιστημονικές ενώσεις ανά την επικράτεια.

 Μάταιη η προσπάθεια, αν ληφθεί υπόψη και η συμφωνία, μόλις χθες, υπουργού και αντιπροσωπείας ΠΑΣΟΚ –ως «αποδοχή πρότασης» του τελευταίου παρουσιάζεται- για την πιστοποίηση προσόντων στην Πληροφορική στη γ” γυμνασίου. Να ακόμη ένας λόγος να μη συνεχιστεί η διδασκαλία της στο λύκειο.

«Η διαφαινόμενη πρόταση του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τη θέση της Πληροφορικής στο Λύκειο, έρχεται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες περί “ψηφιακού σχολείου” και της αναγκαιότητας εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης μέσω των νέων τεχνολογιών» επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των ενώσεων για να τονίσουν ότι «ουσιαστικά καταργεί όλα αυτά για τα οποία τελευταία επενδύει μέσω του Β΄ επιπέδου επιμόρφωσης». Παρ’ όλα αυτά, η λογική της συρρίκνωσης, που σηματοδοτείται από τους μνημονιακούς περιοριστικούς όρους, φαίνεται να υποβαθμίζει την Πληροφορική σε ένα δίωρο μάθημα επιλογής στην Α” λυκείου.

Την ίδια ή ακόμη χειρότερη τύχη έχουν κι άλλα μαθήματα όπως η Μουσική ή τα μαθήματα τέχνης, τα οποία μέχρι τώρα διδάσκονταν σε όλο το φάσμα της β΄θμιας εκπαίδευσης (Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης στο ΓΕΛ, Εικαστικά σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και πλήθος καλλιτεχνικών μαθημάτων στα ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ), ενώ τώρα υποβαθμίζονται στην Α” γυμνασίου και σε ένα μεταλλαγμένο μάθημα τέχνης σε Β” και Γ” τάξη.

Η ίδια λογική συρρίκνωσης διατρέχει όλο το σχέδιο. Μαθήματα όπως η Ιστορία και η ξένη γλώσσα μετατρέπονται μαζί με τη Φυσική Αγωγή, την Ερευνητική Εργασία και τα Θρησκευτικά σε δίωρα μαθήματα επιλογής στην Α” λυκείου.

Πώς αλλιώς θα περισσέψουν εκπαιδευτικοί, πώς αλλιώς θα εξοικονομηθούν ώρες; Πρόκειται για μονόδρομο, χωρίς δυνατότητα επιστροφής. Προσωπικό, μαθήματα και συνεπώς διδασκαλία και όροι εκπαίδευσης μπαίνουν υποχρεωτικά στην προκρούστεια κλίνη του Μνημονίου. Αυτή, άλλωστε, είναι η βασική αλλαγή στο κατά τ” άλλα αναμενόμενο σχέδιο για το νέο λύκειο. Θα είναι ένα φτωχό, άγονο, άνισο, περιορισμένων δυνατοτήτων λύκειο. Οπως όλοι οι κρίσιμοι τομείς πλέον σε όλη τη χώρα. Μόνο που, εν προκειμένω, το κόστος είναι ανυπολόγιστο. Στις δυο συναντήσεις που είχε ο υπουργός Παιδείας με την αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ, προχθές και χθες, συζητήθηκε, φυσικά, όλο το σχέδιο για το νέο γενικό και τεχνικό λύκειο, τα πιστοποιητικά ξένων γλωσσών και Η/Υ, η προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς, οι μετατάξεις και οι (ελάχιστες) προσλήψεις αναπληρωτών.

Αννα Ανδριτσάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου