Κυριακή 11 Αυγούστου 2013

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ Ε.Ε.Π & Ε.Β.Π ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ






Παρουσιάσαμε την εικόνα, έν έτη 2013, των  δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, όσον αφορά στο κομμάτι της στελέχωσής τους με μόνιμα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικό(Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π)-βλέπε: http://seepea-stella.blogspot.gr/2013/08/blog-post_4813.html.


Οι αμείλικτοι αριθμοί μίλησαν:


Τραγική υποστελέχωση.

 Μία(1) Λογοθεραπεύτρια, μία(1) Εργοθεραπεύτρια, ένα(1) μέλος του Ε.Β.Π, σε όλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, των 5 Νομών.


Απίστευτη ένδεια σε προσωπικό.

 Μία(1) Κοινωνική Λειτουργός μόνιμη υπάλληλος στα ΚΕΔΔΥ Ευρυτανίας, μία(1) Κοινωνική Λειτουργός στο ΚΕΔΔΥ Βοιωτίας και τίποτε άλλο.

Κανένας μόνιμος υπάλληλος στο ΚΕΔΔΥ Φωκίδας…


Μια παρόμοια εικόνα, πάνω-κάτω, έχουμε και στις υπόλοιπες Περιφέρειες της Χώρας.

Πάνω από τετρακόσια(400) τα οργανικά κενά σε Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π, σύμφωνα με το Υ.ΠΑΙ.Θ, σε όλη τη χώρα.


Αναλογικά στην Αττική, με το μισό πληθυσμό της χώρας συγκεντρωμένο εκεί, το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π είναι ελάχιστο σε σχέση με τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν.


Γονείς με τα μικρά παιδιά τους διανύουν μεγάλες αποστάσεις από το τόπο κατοικίας τους για αξιολογηθεί ο/η μαθητής/τρια από τις διεπιστημονικές ομάδες των ολίγων  ΚΕ.Δ.ΔΥ της Αττικής στα οποία, κατά περίπτωση, ανήκουν. Αξιολόγηση, η οποία λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού μπορεί και να γίνει και μετά δύο χρόνια από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης…


Αλλά την κατάσταση τη γνωρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Τη γνώριζαν και τις ημέρες των παχέων αγελάδων, αλλά μέριμνα δεν έλαβαν.


Και εδώ τίθενται τα ερωτήματα:


Μπορεί να απαντήσει κάποιος γιατί φερ ειπείν τα περασμένα χρόνια που και «λεφτά υπήρχαν» και γινόντουσαν διορισμοί , το Υ.ΠΑΙ.Θ δεν μερίμνησε να καλύψει τουλάχιστον τα οργανικά κενά του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π;


Γιατί δεν αξιοποίησε την τεράστια συσσωρευμένη εμπειρία και το αξιοσημείωτο δυναμικό των επί πολλά χρόνια εργαζομένων σκληρά, απανταχού της χώρας, «σκαπανέων» της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, των Αναπληρωτών;


Γιατί δεν μονιμοποιήθηκαν αυτοί οι επαγγελματίες για να προσδώσουν υπεραξία στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση της χώρας;


Γιατί αφέθηκε η Ειδική Αγωγή ορφανή και  αυτή την κρισιμότατη περίοδο, που οι Αναπληρωτές της τεχνικά-ουσιαστικά απολύθηκαν, κινδυνεύει με διάλυση;


Μπορεί να απαντήσει κανείς, χωρίς να ντραπεί, γιατί φτάσαμε στο σημείο σήμερα, να ομιλούμε για στελέχωση των τόσο ευαίσθητων δομών Ε.Α.Ε από Προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας του Ο.Α.Ε.Δ, ως έσχατη λύση, για να συνεχίσουν αυτές να λειτουργούν-υποτυπωδώς;


Μπορεί να απαντήσει κανείς γιατί το μνημόνιο επιβλήθηκε στην Ειδική Αγωγή πολλά χρόνια πριν αυτό επιβληθεί στη χώρα;


 Βασίλης Βούγιας
11/8/2013




3 σχόλια:

  1. Ίσως επειδή είχαμε διάφορους πολύ ικανούς διευθυντές ειδικής αγωγής. Ίσως το υπουργείο παιδείας (όπως κι αν λέγεται σήμερα) ήθελε να μοιραστεί μαζί μας τα μυστικά επιλογής τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά καίριας σημασίας το σχόλιό σου φίλτατε Ανάργυρε. Σε προέκταση, τεράστιες οι ευθύνες των κυβερνώντων για την ανορθολογική και ρουσφετολογική πολιτική που εξήσκησαν τα παρελθόντα έτη της ευδαιμονίας. Εδιόριζαν βοσκούς στη θάλασσα και βατραχανθρώπους στα βουνά, με κριτήριο την ψήφο. Και δυστυχώς η πλειονότης του Ελληνικού λαού απεδέχετο αυτές τις καταστάσεις ως "φυσιολογικές" από τη στιγμή που αυτή η "φυσιολογικότης" εξυπηρετούσε κι αυτούς. Αλλά η "κοινωνία των πολιτών" με την φιλοσοφική έννοια της, θα πράξει τα δέοντα κάποια στιγμή...

    Β.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Tο μορφωτικό επίπεδο του κόσμου στη χώρα μας είναι που ορίζει την πορεία μας, τις επιλογές και προτεραιότητές μας. Έτσι πάντα ήταν. Σήμερα μας φαίνεται δυσβάσταχτο το βάρος των επιλογών που κάνουν κάποιοι αλλά για όλους εμάς που ζούμε από πολύ κοντά τον κόσμο αυτό που πάσχει, πληγωνόμαστε πολύ από τις επιλογές αυτές, προφανώς γιατί οι δικές μας προτεραιότητες είναι παντελώς προς άλλη κατεύθυνση, ιδιαίτερα για τις ανθρώπινες αξίες. Σήμερα φτάσαμε, δυστυχώς να κινδυνεύουμε από πειθαρχικό επειδή έχουμε άποψη για τα δρώμενα σ αυτή τη χώρα, πόσο μάλλον και να προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε κάτι απ αυτές τις τις σκέψεις.

    Όλοι όμως εμείς που βάψαμε τον τοίχο του σχολείου μας το θεωρούμε ακόμα χώρο που αξίζει ιδιαίτερης τιμής και το κύριο σύνθημα είναι αυτό που δεν φαίνεται! " ΘΕΛΩ Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΡΩΜΑ" γιατι δεν θέλω:"Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ"
    Φοβάμαι οτι οταν φτάσει ο καιρός να αναλάβει τις ευθύνες του ο καθένας μας σ αυτή τη χώρα, θα έχουμε μετακομίσει όλοι μας, από ΝΤΡΟΠΗ.

    Δημήτρης Χουλιαρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή