Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

"ΣΥΝΑΦΕΙΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π."




 Λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή υποψήφιας αναπληρώτριας Ε.Ε.Π. με τίτλο: "Συνάφειες ακαδημαϊκών τίτλων και άλλες ιστορίες εμπαιγμού των αναπληρωτών Ε.Ε.Π.".
Υπενθυμίζουμε πως ο Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ, έδωσε, δίνει και θα δίνει βήμα για να δημοσιοποιούνται απόψεις επί θεμάτων Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π., αλλά και γενικότερα επί θεμάτων εκπαίδευσης, στα πλαίσια της Δημοκρατίας που απολαμβάνουμε.

Β.Β

 Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΣΥΝΑΦΕΙΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π.

Τις τελευταίες ημέρες, εμείς οι 3000 υποψήφιοι αναπληρωτές ΕΕΠ, που στελεχώνουμε τα ειδικά σχολεία και τα Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης  και Υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕΔΔΥ) της χώρας
 ( ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές), γινόμαστε μάρτυρες ενός πρωτοφανούς εμπαιγμού εις βάρος μας και μάλιστα με την συμμετοχή, καθώς φαίνεται, διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας:
Φέτος, σε αντίθεση με τα προηγούμενα δέκα χρόνια, όπου αρμόδια για την έκδοση αποφάσεων συνάφειας των ακαδημαϊκών μας προσόντων ήταν τα κατά τόπους υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Δ 1/2003), ορίστηκε,  με ψήφιση σχετικής τροπολογίας , ως  αρμόδιο όργανο εξέτασης της συνάφειας των μεταπτυχιακών -διδακτορικών τίτλων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  (ΙΕΠ) και δη επιτροπή, που συγκροτήθηκε για τον εν λόγω σκοπό..
«Παρά το γεγονός ότι στην επιτροπή για τις συνάφειες συμμετείχαν αρκετοί συνάδελφοι και εκπρόσωποι της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, εν τούτοις  διαπιστώθηκε ότι προέκυψαν πολλά προβλήματα και λάθη, για τα οποία οι συμμετέχοντες στην επιτροπή  συνάδελφοι θα πρέπει να μας ενημερώσουν, όπως επίσης και για τις αλλαγές που προέκυψαν στις συνάφειες τις τελευταίες μέρες και αν αυτές ήταν αποτέλεσμα συλλογικών αποφάσεων της επιτροπής ή αλλαγές που οφείλονται σε προσωπικές παρεμβάσεις  μελών της», όπως σε δημόσια ανακοίνωση τους αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αιρετοί συνάδελφοι του ΠΥΣΕΕΠ Ν. Αιγαίου.
Έτσι, ενώ η απόφαση της Πολιτείας σχετικά με την  μεταφορά σε έναν κεντρικό φορέα έγινε αρχικά δεκτή ως μια θετική εξέλιξη, η πραγματικότητα ήταν αναπάντεχα διαφορετική, όπως όλοι διαπιστώσαμε πρόσφατα:
Η επιστημονική επιτροπή του Ι.Ε.Π., δεν προχώρησε ποτέ  σε επίσημη ανακοίνωση, σχετικά με τα κριτήρια συνάφειας των μεταπτυχιακών/διδακτορικών μας τίτλων.
Ενώ, σύμφωνα με ενημέρωση εκ μέρους των ΠΥΣΕΕΠ,  η επιτροπή του ΙΕΠ απέστειλε ονομαστικά τη μοριοδότηση του κάθε υποψήφιου, διαπιστώθηκε το ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ φαινόμενο, οι ΙΔΙΟΙ τίτλοι να μοριοδοτούνται διαφορετικά σε κάθε περιφέρεια ανά την Ελλάδα, από 0 εως 4 μόρια!!!
 Οι αλλεπάλληλες αναρτήσεις διορθωμένων προσωρινών πινάκων διαμόρφωσαν ένα σκηνικό ιλαροτραγωδίας, με πρωταγωνιστές όλους εμάς, τους κατόχους 1137  ακαδημαϊκών τίτλων,  που καθημερινά διαπιστώναμε την απουσία έκδοσης  ενός ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ πίνακα κριτηρίων, βάση του οποίου, με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ  θα αξιολογούνταν οι συνάφειες, κατάσταση ανεπίτρεπτη σε μια ευνομούμενη χώρα.
Από ανακοίνωση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. μαθαίνουμε ότι δεν έγινε δεκτή η πρόταση των εκπροσώπων της στην επιτροπή για επίσημη απόφαση θέσπισης κριτηρίων συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων.
Μαθαίνουμε επίσης ότι το αίτημα τους απορρίφθηκε, παρόλο που το ζητούμενο ήταν να ορισθούν κριτήρια βασισμένα στην κείμενη νομοθεσία και στις διατάξεις που αφορούν το καθηκοντολόγιο των επιμέρους ειδικοτήτων Ε.Ε.Π. και τη λειτουργία των δομών ειδικής αγωγής.
Η εικόνα που δίνεται εν τέλει είναι ότι η επιτροπή δεν ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά σε κανέναν από τους δύο ρόλους:
 Ούτε εξέδωσε ένα σαφές πλαίσιο θεσμοθετημένων κριτηρίων συνάφειας, ούτε μπόρεσε να επιτελέσει χωρίς προβλήματα και λάθη το δυσανάλογα μεγάλο έργο της έκδοσης αποφάσεων για τις συνάφειες.
Το ερωτήματα που προκύπτουν εύλογα είναι:
·         Για ποιο λόγο δεν τέθηκαν εξαρχής σαφή και γνωστά σε όλους κριτήρια;
·         Με ποια κριτήρια το Ι.Ε.Π. έδωσε τα 4 μόρια σε μεταπτυχιακούς τίτλους σχετικούς με το αντικείμενο απασχόλησης, παρότι άσχετους με την Ειδική Αγωγή;
·         Για ποιο λόγο απορρίφθηκαν κριτήρια που βασίζονται στην κοινή λογική και την υπάρχουσα νομοθεσία;
·         Πώς κινήθηκε η επιτροπή χωρίς ορισμένα εκ των προτέρων κριτήρια;
·         Πώς είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για “κριτήρια που θα έχουν μόνιμη ισχύ”, όταν αυτά δεν έχουν ορισθεί ή τουλάχιστον δεν έχουν κοινοποιηθεί, όπως είναι (ηθικά και νομικά) αναμενόμενο;
·         Γιατί άραγε να δοθεί αναδρομική ισχύς στα κριτήρια, όταν για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής δεν δόθηκε αναδρομική ισχύ, όντας και οι ίδιοι κάτοχοι  των ΙΔΙΩΝ τίτλων σπουδών?
·         Βάσει ποια συλλογιστικής προέκυψε φέτος η μειωμένη μοριοδότηση (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ) των τίτλων με συνάφεια στην ειδική αγωγή;
·         Πως εξηγεί η αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ το γεγονός ότι το ίδιο μεταπτυχιακό πήρε συνάφεια ΕΑΕ όταν το κατέθεσε εκπαιδευτικός και δεν πήρε όταν το κατέθεσε ΕΕΠ;
·         Επίσης πως εξηγείται  περίπτωση σχολικής νοσηλεύτριας, που κατέθεσε φέτος το μεταπτυχιακό της για συνάφεια ΕΑΕ και δεν πήρε συνάφεια, ενώ πέρσι το είχε καταθέσει στο ΙΕΠ ως εκπαιδευτικός και πήρε;
Όλοι εμείς έχουμε δικαίωμα να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη, όπως επίσης και την αντίληψη  που αποκόμισαν οι συνάδελφοι για την χρησιμότητα και αναγκαιότητα ύπαρξης αυτής της επιτροπής.
Άλλωστε, υπό αυτές τις συνθήκες, καλούμαστε πλέον όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, να διεκδικήσουμε δυστυχώς όχι μόνο το αυτονόητο, αλλά και το λογικό, νόμιμο, ηθικό και ανθρώπινο.
 Ήδη, πλήθος συναδέλφων υποψηφίων αναπληρωτών, έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, διά μέσου νομικών εκπροσώπων και του Συνηγόρου του Πολίτη, καταθέτοντας χιλιάδες ενστάσεις στον ΑΣΕΠ, έχοντες ΑΜΕΣΟ ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ αμέσως παθόντες καθ’ ότι θίγονται από τις παραλείψεις και τα  λάθη στη μοριοδότηση των συνυποψηφίων τους           
Θεωρείται πλέον αυτονόητο πως το υπουργείο οφείλει να επανεξετάσει τις αρμοδιότητες του ΙΕΠ ως προς τις συνάφειες και  να Τις περιορίσει  στην έκδοση ενός πίνακα κριτηρίων, βάση του οποίου θα κρίνουν τις συνάφειες τα ΠΥΣΕΕΠ  και καλείται κάθε αρμόδιο πρόσωπο και φορέας να υποστηρίξει την αγωνιώδη προσπάθεια των χιλιάδων επιστημόνων της Ειδικής Εκπαίδευσης για ουσιαστική, ΔΙΑΦΑΝΗ,ΙΣΟΤΙΜΗ, ΔΙΚΑΙΗ και ΈΝΝΟΜΗ αξιολόγηση των ακαδημαϊκών προσόντων τους!

Με τιμή, 


Ιωάννα Λιζάρδου

Υποψήφια αναπληρώτρια ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών,

 Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης στις

«Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών»

του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Υποσημείωση :
Το ανωτέρω κείμενο, αποτελεί προϊόν σταχυολόγησης των δημοσιευμένων στο διαδίκτυο απόψεων και θέσεων, τόσο των  αντιπροσώπων επίσημων συνδικαλιστικών φορέων και υπηρεσιακών συμβουλίων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, όσο και υποψηφίων αναπληρωτών, συμπεριλαμβανομένων και των απόψεων της υπογράφουσας, οι οποίοι λάβαμε  απερίφραστα και δημόσια θέση στην πρωτοφανή καταπάτηση των δικαιωμάτων  των επιστημόνων των κλάδων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου