Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

16 Σεπτεμβρίου: Η ημερομηνία της νέας "σφαγής" των εκπαιδευτικών



"Η ημερομηνία  της νέας "σφαγής" των εκπαιδευτικών - Το κόλπο έπιασε την πρώτη φορά. Η διαθεσιμότητα των 2.500 περίπου εκπαιδευτικών έγινε δυνατή με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων. Η δεύτερη  φάση που θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τέλος Σεπτεμβρίου θα γίνει με καταργήσεις σχολικών μονάδων…

Το Vukentra.gr έχει γίνει, δυστυχώς, προάγγελος πολλών δεινών για τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας Εκπ/σης και ειδικότερα της επαγγελματικής, δεινών που επιβεβαιώθηκαν από τη ροή των γεγονότων. Είχε μάλιστα προαναγγείλει από τον Απρίλιο, ακόμη, ότι έως το τέλος του 2013 θα οδηγηθούν, με τον ένα ή άλλο τρόπο εκτός του δημόσιου τομέα 13.000 περίπου εκπαιδευτικοί.

Σε πρώτη φάση όπως όλοι γνωρίζουν πλέον "σφαγιάσθηκαν" 2.500 περίπου, με τις συνδικαλιστικές ενώσεις τους να μιλούν για "αγώνες" από το Σεπτέμβριο και μετά

Κατά τα άλλα κλεισμένες οι ηγεσίες τους μέσα στα γραφεία τους, σκέπτονται και συσκέπτονται έχοντας να αντιμετωπίσουν το μεγάλο τους πρόβλημα που είναι η ουσιαστική απόλυση του Προέδρου της κορυφαίας εκπαιδευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης της ΟΛΜΕ, του κ. Κοτσυφάκη. Μερικοί μάλιστα από αυτούς του "αγωνιστές" κάνουν αγώνα υπέρ των εκπαιδευτικών στέλνοντας  sms στους εκπαιδευτικούς με το οποίο τους ζητούν να στείλουν με την σειρά τους sms στους πολιτικούς που γνωρίζουν εκφράζοντας την έντονη αγανάκτηση τους. Δημόσια βέβαια, κανείς μα κανείς δεν κάνει πραγματική αντιπολίτευση και δεν καταθέτει καμία σοβαρή πρόταση, πέρα από ολοκληρωτικές αρνήσεις και αφορισμούς, στο Υπουργείο Παιδείας για την τύχη χιλιάδων εκπαιδευτικών που αναμένεται να οδηγηθούν στην απόλυση, αν και γνωρίζουν πολύ καλά τι πρόκειται να συμβεί.

Για να είμαστε, όμως, δίκαιοι κανείς δεν μπορεί να έχει απαιτήσεις από την "αριστερή" ΟΛΜΕ, όπως ήθελαν και θέλουν να ονομάζουν το σημερινό προεδρείο οι ίδιοι οι συνδικαλιστές που κυριαρχούν αυτή την χρονική στιγμή στα συνδικαλιστικά εκπαιδευτικά δρώμενα. Αυτό τον λόγο έχουν μάθε να εκφέρουν και αυτόν συνεχίζουν, αφού λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων δεν μπορούν να αλλάξουν ρότα προς τις πραγματικές καταστάσεις που βιώνουν με δραματικό τρόπο όλοι οι εκπαιδευτικοί. Το χειρότερο δε όλων είναι ότι παρακολουθούν απλά 'το σώσον ευατό σωθήτω" που λόγω κοινωνικού αυτοματισμού συμβαίνει μεταξύ των διαφόρων κλαδικών ενώσεων, δηλαδή τις επιμέρους επιθέσεις που έχουν εξαπολύσει οι διάφοροι κλάδοι προκειμένου να υπερασπίσουν και διασώσουν μερικές θέσεις των μελών τους.

Σε καμία περίπτωση, μάλιστα, δεν μπορεί να έχει κανείς απαιτήσεις αντίδρασης από την πρώην ηγετική ομάδα της ΟΛΜΕ -
Παπαχρήστος, Πεππές, Νικηφόρος, Καρλαύτης, κλπ, καλά ο Γκίνης έφυγε νωρίς για Περιφερειάρχης…- αφού αυτοί παρότι μέλη των επιτροπών παιδείας του κυβερνώντος κόμματος "δεν πήραν είδηση" του τι επρόκειτο να γίνει, εκτός αν … Ας μην τους αδικεί, όμως, κανείς, έχουν και άλλα βάσαν να σκεφτούν, όπως π.χ. αν θα παραμείνει η σύζυγος στις Βρυξέλες ο ένας, αν τελικά θα διασωθεί ο αδελφός του άλλου, αν τα ιδιαίτερα του τρίτου θα συνεχίσουν να υπάρχουν, κλπ….κλπ…

Νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων ως εργαλείο "διαθεσιμότητας" εκπαιδευτικών

Το κόλπο έπιασε την πρώτη φορά, γιατί να μην πιάσει και την δεύτερη. Η διαθεσιμότητα των 2.500 περίπου εκπαιδευτικών έγινε δυνατή με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων, αφού καταργήθηκαν οι κλάδοι τους.
Υπάρχει, όμως και η επόμενη φάση διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών που θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τέλος Σεπτεμβρίου. Μπορεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λέει ότι θα μπουν στην "κινητικότητα" μόνο διοικητικοί υπάλληλοι (1.500 περίπου) των ΑΕΙ και ΤΕΙ και ότι δεν αφορά η δεύτερη φάση εκπαιδευτικούς της Β/θμιας, τα ίδια, όμως, έλεγε και τον Μάιο, όταν διατυμπάνιζε ο κ. Κώστας Αρβανιτόπουλος προς κάθε κατεύθυνση και μάλιστα από το Βήμα της Βουλής  ότι δεν πρόκειται κανένας εκπαιδευτικός της Β/θμιας να χάσει τη θέση του.

Στην προκείμενη περίπτωση, δεν θα καταργηθούν άλλοι κλάδοι εκπαιδευτικών, ότι έγινε -
έγινε. Θα καταργηθούν, όμως, οργανικές θέσεις με την μέθοδο της κατάργησης - συγχώνευσης σχολικών μονάδων. Αυτή την φορά θα καταργηθούν σχολεία τόσο της γενικής, όσο και της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Στο Υπουργείο Παιδείας, έχει ήδη "κλειδώσει" η σχετική απόφαση. Χρησιμοποιήθηκαν τα στοιχεία που με μεγάλη επιμέλεια συνέλεξαν και επεξεργάσθηκαν οι υπηρεσίες του μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής καταγραφής (survey) και ειδικότερα του μαθητικού δυναμικού, των αριθμητικών δεδομένων κάθε σχολικής μονάδας και των αποφοίτων της Α/θμιας που θα μεταπηδήσουν στο Γυμνάσιο. Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με την κατάργηση των ειδικοτήτων στην επαγγελματική, την κατάργηση των ΕΠΑΣ και την αυστηρή τήρηση του αριθμού των 25-
30 μαθητών ανά τάξη, έχουν προδιαγράψει την τύχη πολλών σχολικών μονάδων που πρέπει να ομολογήσουμε ότι είχαν ιδρυθεί και στελεχωθεί άκριτα κάτω από την πίεση τοπικών κυρίως παραγόντων και όχι λόγω πραγματικών αναγκών.

Κλείσιμο, όμως, σχολικών μονάδων σημαίνει και κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας οι συγχωνεύσεις -
καταργήσεις σχολικών μονάδων της Β/θμιας (Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), παρότι έχουν αποφασισθεί ήδη θα πάρουν την τελική μορφή τους  στο πρώτο 15/θημερο του Σεπτεμβρίου, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι εγγραφές και μεταγραφές μαθητών στις 9 του ίδιου μήνα.
Τα βασικά κριτήρια για τις συγχωνεύσεις -
καταργήσεις των σχολικών μονάδων είναι δύο. Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη και η "αποσχολησιμότητα" των εκπαιδευτικών του σχολείου, δηλαδή η δυνατότητα που θα προσφέρει το μαθητικό δυναμικό κάθε σχολείο στο να απασχολούνται οι υπηρετούντες σ' αυτό εκπαιδευτικοί χωρίς διδακτικά κενά. Στα πλαίσια αυτά και ειδικότερα σε απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές, όπως τα νησιά και οι ορεινές αποκλεισμένες περιοχές στις οποίες είναι δύσκολες οι μετακινήσεις των μαθητών, θα λειτουργήσουν "μεικτά" σχολεία, δηλαδή θα υπάρχουν σχολικές μονάδες με γυμνασιακές και λυκειακές τάξεις.
Σε ότι αφορά τα (νέα) ΕΠΑΛ, θα υπάρξει πραγματική "σφαγή" των ήδη υπαρχόντων, με την κατάργηση αρκετών από τα ήδη λειτουργούνται. Στις καταργήσεις ΕΠΑΛ πιθανόν να προστεθεί και η διοικητική ενσωμάτωση των καταργούμενων ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ που χρησιμοποιούν τις ίδιες σχολικές εγκαταστάσεις, με παράλληλη κατάργηση των διοικήσεων τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Αττική προβλέπεται η κατάργηση περισσότερων από 10 ΕΠΑΛ, στη Θεσσαλονίκη 5 και σε όλες τις άλλες εκπαιδευτικές περιφέρειες θα παραμείνει μόνο ένα κι' αυτό με προϋποθέσεις, δηλαδή με λειτουργία συγκεκριμένων και όχι όλων των θεσμοθετημένων ειδικοτήτων.
Στην Ανατολική Αττική, καταργούνται το ΕΠΑΛ Λαυρίου και πιθανόν το ΕΠΑΛ Κορωπίου, το ΕΠΑΛ που λειτουργεί στα Ανάβρυτα, της Αγίας Παρασκευής που συγχωνεύεται με το Χαλανδρίου (στο υπό παράδοση νέο ιδιόκτητο κτίριο), στην Δυτική Αθήνα θα παραμείνουν μόνο 4 ή 5 ημερήσια και δύο Εσπερινά, ενώ υπάρχει μεγάλη προσπάθεια να διασωθούν όλα του Πειραιά λόγω της εκπαιδευτικής καταγωγής του Περιφερειακού Διευθυντή Αττικής, αλλά και της πολιτικής έδρας του Υπουργού παιδείας.

16 Σεπτεμβρίου, η ημέρα των ανακοινώσεων

Η ανακοίνωση των καταργήσεων -
συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σης και της ταυτόχρονης κατάργησης των οργανικών θέσεων  των εκπαιδευτικών που θα πλεονάσουν, έχει καθορισθεί ότι θα γίνει στις 16 Σεπτεμβρίου. Κι αυτό για να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος έκδοσης των σχετικών κοινών αποφάσεων που θα θέσουν σε διαθεσιμότητα όσους κριθούν  σαν υπεράριθμοι.
Θα έχει προηγηθεί η κάλυψη, με αποφάσεις των ΠΥΣΔΕ, των λειτουργικών κενών που θα προκύψουν.

Η λύση αυτή προκρίθηκε προκειμένου το Υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί στις μνημονιακές του δεσμεύσεις για  έξοδο, μέσω της κινητικότητας, περίπου 4.800 εκπαιδευτικών στη Β΄φάση της διαθεσιμότητας κι αυτό γιατί  δεν υπάρχει ο χρόνος καθορισμού του αριθμού αυτού μέσω του "προγράμματος" επανελέγχου των υπηρεσιακών φακέλων για πλαστά πτυχία ή άλλα υπηρεσιακά παραστατικά.
Απ' ότι σε θέση να γνωρίζει το Vukentra.gr, ο επανέλεγχος των υπηρεσιακών φακέλων αναμένεται να δώσει θεαματικά αποτελέσματα, αφού αρκετοί "φιλόδοξοι" εκπαιδευτικοί, ακόμη και από αυτούς που κατέλαβαν υψηλές διοικητικές θέσεις, με τρανό παράδειγμα πρώην πρόεδρο ΚΥΣΔΕ,  έχουν χρησιμοποιήσει τέτοιας μορφής στοιχεία.   Π.χ. Σε εκπαιδευτικοί περιφέρεια υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που μάλιστα έγιναν και ελέω αυτών διευθυντές σχολικών μονάδων, που προσκόμισαν μεταπτυχιακούς τίτλους από χώρες των οποίων δεν γνωρίζουν τη γλώσσα και το κυριότερο τους απέκτησαν πηγαίνοντας στο πανεπιστήμιο της αλλοδαπής για μερικά σαββατοκύριακα, όπως ισχυρίστηκαν ενώπιον του οικείου ΠΥΣΔΕ. Όσο για τα πιστοποιητικά ξένης γλώσσας Α & Β΄επιπέδου, αναμένεται να γίνει σφαγή "γνησιότητας". Το δυσάρεστο γι' αυτούς είναι ότι τα σχετικά στοιχεία του survey βρίσκονται ήδη σε επεξεργασία και αναμένεται σύντομα να σταλούν προς επιβεβαίωση στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Αυτή η κατηγορία εκπαιδευτικών "φυλάσσεται" ως κόρη οφθαλμού για την τρίτη φάση της κινητικότητας λίγο πριν το τέλος του έτους…"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου