Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

"Επικίνδυνος πειραματισμός η πρόταση για οργανική τοποθέτηση σε ομάδα σχολείων"...Του Αιρετού στο Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. Δ. Πεππέ





Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή το συμβούλιο εξέτασε 12 αιτήσεις  παραίτησης εκπαιδευτικών για σοβαρούς λόγους υγείας και 1 αίτηση ανάκλησης παραίτησης (μη δημοσιευμένη σε ΦΕΚ) για τις οποίες και εισηγήθηκε θετικά ομόφωνα.
Αποδέσμευσε εκ νέου για ένα έτος, εκπαιδευτικό που υπηρετεί σε Ευρωπαϊκό Οργανισμό.
Ανακλήθηκαν επίσης οι αποδεσμεύσεις προς μετάταξη σε Διοικητικές θέσεις 3 συναδέλφων μετά από αίτηση των ιδίων.
Ομόφωνα εισηγήθηκε θετικά για 2 αιτήσεις ανάκλησης και απέρριψε 1 ένσταση επί των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ.
Για την ίδια κατηγορία αποσπάσεων απέρριψε κατά πλειοψηφία (μειοψηφούντων των αιρετών) 2 αιτήσεις απόσπασης συναδέλφων που επικαλούνταν σοβαρούς λόγους και έκανε δεκτή ομόφωνα την αίτηση απόσπασης συναδέλφου που είναι Αιρετός σε ΟΤΑ.
Το ΚΥΣΔΕ απέρριψε την αίτηση εκπαιδευτικού ΤΕ01 για κατάταξη σε κλάδο ΠΕ17 με βάση Γνωμοδότηση 17/2013 του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ .
Η εξέταση 48 νέων αιτήσεων μετάταξης σε Διοικητικές θέσεις, αναβλήθηκε απο το συμβούλιο για επόμενη συνεδρίαση.  Στις αιτήσεις αυτές έχουν προστεθεί και 10 αιτήσεις επανεξέτασης προκειμένου να τροποποιηθούν προγενέστερες  αποφάσεις του ΚΥΣΔΕ με τις οποίες αποδεσμεύτηκαν χωρίς μεταφορά της οργανικής τους θέσης και πίστωσης.
Το θέμα των μετατάξεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις απασχολεί μεγάλο αριθμό συναδέλφων για λόγους εκπαιδευτικούς, οικονομικούς και υγείας. Είναι επίσης γεγονός ότι στο παρελθόν το ΚΥΣΔΕ (με διαφορετικές συνθέσεις) είχε αποφάσισει με διαφορετικό τρόπο ως προς τις αποδεσμεύσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε κάποιους που αρχικά δεν τέθηκαν οι περιορισμοί της μη μεταφοράς οργανικής θέσης και πίστωσης να δίδεται η δυνατότητα της μετάταξης ενώ για τους υπόλοιπους η αποδέσμευση από το ΚΥΣΔΕ να αποτελεί «γράμμα κενό».
94.813 θεσμοθετημένες οργανικές θέσεις στη Δ/θμια Εκπαίδευση ενώ οι υπηρετούντες είναι 70.601
Με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχουν 94.813 θεσμοθετημένες οργανικές θέσεις στη Δ/θμια Εκπαίδευση ενώ οι υπηρετούντες είναι 70.601 (σύμφωνα με την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου), και του υφιστάμενου πολύ μικρότερου αριθμού αιτήσεων μετάταξης σε σχέση με τη διαφορά αυτή, θεωρώ ότι  το ΚΥΣΔΕ δύναται να αποδεσμεύσει όλους τους αιτούντες συναδέλφους, χωρίς να θέτει τους περιορισμούς της μη μεταφοράς οργανικής θέσης και πίστωσης.
Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα μετάταξης σε ένα μέρος από αυτούς, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και χωρίς εκ των προτέρων αποκλεισμούς. Η αναδρομική τροποποίηση των παλαιότερων πράξεων αποδέσμευσης ως προς την απαλοιφή των προαναφερθέντων περιοριστικών όρων, θα γλιτώσει από την ταλαιπωρία ενός μεγάλου αριθμού ενστάσεων τόσο τους αιτούντες όσο και τη Διοίκηση.
Το ζήτημα των προβλεπομένων από τον προϋπολογισμό πιστώσεων είναι θέμα πολιτικής βούλησης και αντίδρασης στις υπαγορευόμενες  «Μνημονιακές πολιτικές» που έχουν ως αποτέλεσμα να «χάνονται» οι πιστώσεις όσων συνταξιοδοτούνται τα τελευταία χρόνια και να μην χρησιμοποιούνται για αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Τέλος συνάδελφοι, εκφράζω τον προβληματισμό και την ανησυχία μου σε προτάσεις  αλλαγής του μέχρι σήμερα πλαισίου απόδοσης  της οργανικής τοποθέτησης σε ένα σχολείο. Οι οργανικές  θέσεις των εκπαιδευτικών της Δ/θμιας εκπ/σης είναι στην επικράτεια και πολύ περισσότερες (24.212) από τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.  Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συγχέονται με την «οργανική τοποθέτηση».
Η πρόταση για οργανική τοποθέτηση σε ομάδα σχολείων, με το πρόσχημα της απόδοσης οργανικής θέσης σε περισσότερους εκπαιδευτικούς, αποτελεί κατά τη γνώμη μου, επικίνδυνο πειραματισμό με δυσμενείς συνέπειες για τους περισσότερους συναδέλφους. Εάν συνδυασθεί με το γεγονός των υφιστάμενων Β αναθέσεων και 2ων ειδικοτήτων θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση, μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων σε περισσότερα σχολεία (ιδιαίτερα στην επαρχία) και μεγαλύτερη «ελαστικοποίηση» στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Το ζήτημα της αδυναμίας απόδοσης οργανικής τοποθέτησης  και της ανασφάλειας που αυτό δημιουργεί, δεν λύνεται  με επικοινωνιακούς πειραματισμούς. Ουσιαστική λύση μπορεί να υπάρξει μόνο με την εξάλειψη των πολυπληθών τμημάτων,  την κατάργηση της αύξησης του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου που τα μνημόνια επέβαλλαν και την αποτροπή των σχεδίων για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
  
Ο Αιρετός στο ΚΥΣΔΕ 
 Δ. Πεππές


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου