Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ





ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Με την τροπολογία ζητούμε την έγκριση της Βουλής, για να αντιμετωπίσουμε με χρήματα τα οποία είχαν εγγραφεί στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κενά, που υπάρχουν, εκπαιδευτικού προσωπικού.
Φέτος υπάρχει μία ιδιομορφία. Το ΕΣΠΑ, που κάλυπτε μεγάλο μέρος της δαπάνης για τους αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί για μεγάλες περιφέρειες, όπως είναι η Αττική, το νότιο Αιγαίο και η Δυτική Μακεδονία
Συνεπώς, είμαστε αναγκασμένοι να βρούμε χρήματα από εθνικούς πόρους για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα.
Σας ζητούμε, λοιπόν, να μας δώσετε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε χρήματα, προκειμένου σε σύντομο χρονικό διάστημα να προχωρήσουμε στις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών ιδιαίτερα στην Αττική. Έχουμε πει αυτό να γίνει κατά προτεραιότητα σε σχολεία ειδικής εκπαίδευσης, σε δημοτικά όπου υπάρχουν προβλήματα με τους δασκάλους, αλλά βεβαίως και στα ολοήμερα σχολεία.
Θέλω να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συνταξιοδοτηθεί είκοσι πέντε χιλιάδες εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί περίπου χίλιοι. Πρόκειται δηλαδή για μια μεγάλη εκροή εκπαιδευτικού δυναμικού και η οικονομική, δημοσιονομική κατάσταση, αλλά και οι επιλογές που έγιναν στο παρελθόν δεν επέτρεψαν την αναπλήρωσή του με μόνιμο προσωπικό.
Χωρίς μόνιμο προσωπικό το σχολείο λειτουργεί με μεγάλες παθογένειες, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η έλλειψη μιας σταθερής σχέσης ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή. Αυτή η αναγκαία σταθερή σχέση που δημιουργεί και εμπιστοσύνη γύρω από το εκπαιδευτικό έργο αντικαθίσταται από μια ευκαιριακή, σήμερα ο ένας, αύριο ο άλλος, τώρα ο ένας, μετά ο άλλος.
Αυτό το εκπαιδευτικό πρόβλημα που προκύπτει από την έλλειψη του ικανού αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών είναι ακόμα πιο ορατό στα σχολεία της ειδικής αγωγής, εκεί όπου ο δάσκαλος είναι δεύτερος πατέρας για το παιδί και η δασκάλα δεύτερη μάνα, εκεί που είναι αναγκαία η διαμόρφωση μιας ισχυρής σχέσης εμπιστοσύνης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από τις προσωπικές καταστάσεις αυτών των παιδιών.
Σας ζητούμε, λοιπόν, να μας δώσετε αυτή τη δυνατότητα, η οποία καλύπτεται εν μέρει από τον Προϋπολογισμό του 2015 και από το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2016. Δίνουμε στη Βουλή την υπόσχεση ότι θα εργαστούμε ώστε να σταματήσει αυτό που ζούμε τα τελευταία χρόνια. Θα εργαστούμε ώστε τα σχολειά να ανοίξουν με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους.
Αυτό έχει να κάνει και με την προετοιμασία του διοικητικού μηχανισμού του Υπουργείου, αλλά και με έγκαιρες πολιτικές επιλογές, όπως και με την ανάγκη η πολιτεία –και εδώ μιλώ και ως Κυβέρνηση- αναλόγως της προόδου των δημοσιονομικών να αντιμετωπίσει την εκπαίδευση ως προτεραιότητα στο θέμα των μόνιμων προσλήψεων. Βεβαίως έχει να κάνει και με τη δέσμευσή μας να έχει λυθεί μέχρι 31 Μαΐου το πρόβλημα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης, όπου όπως ξέρετε περίπου τέσσερις χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν υπηρετούν στις οργανικές τους θέσεις μέσα στην Αίθουσα, αλλά σε άλλες θέσεις, είτε αυτές έχουν έμμεση σχέση με την εκπαίδευση είτε είναι αμιγώς διοικητικές. Πρόθεσή μας είναι αν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που υπηρετούν για πολλά ή για αρκετά χρόνια εκτός αιθούσης, να τους δοθεί η δυνατότητα να μεταταγούν από το εκπαιδευτικό στο διοικητικό έργο της δημόσιας διοίκησης.
Πάντως –και μ’ αυτό τελειώνω- η υπόσχεση που δίνουμε ενώπιον της ελληνικής Βουλής -για την οποία θα εργαστούμε και ελπίζουμε να πετύχουμε- είναι του χρόνου τα σχολειά να λειτουργήσουν χωρίς τα προβλήματα της τελευταίας δεκαετίας.
Σας ευχαριστώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ  (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όπως είπαμε και στις προγραμματικές δηλώσεις, κύριε Λοβέρδο, θα επιδιώξουμε φέτος να διοριστούν στα σχολεία με κάθε τρόπο -εννοώ με το πρόγραμμα των αναπληρωτών είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων- δεκαεννιάμισι χιλιάδες αναπληρωτές. Σ’ αυτούς είναι και οι ωρομίσθιοι και οι μειωμένου προσωπικού.
Με την πρόταση που κάνουμε σήμερα μπορεί να αυξηθεί αυτός ο αριθμός ελπίζουμε κατά χίλιες έως δύο χιλιάδες. Το λέω αυτό διότι τα κενά, τα οποία έχουν δημιουργηθεί λόγω του ΕΣΠΑ, ειδικά στις τρεις Περιφέρειες που ανέφερα και στην Αττική, βεβαίως, που είναι το μεγαλύτερο μερίδιο των κενών, θα αναγκαστούμε να τα καλύψουμε κατά προτεραιότητα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Έχουμε συνείδηση ότι στη διάρκεια της χρονιάς θα προκύψουν και άλλα κενά, όπως προκύπτουν. Είναι γνωστή αυτή η πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Γι’ αυτό κρατούμε και ένα απόθεμα και προβλέπουμε για προσλήψεις.
Έχετε δίκιο, τουλάχιστον στη διαπίστωση, όπως και άλλοι ομιλητές και το ΚΚΕ που μίλησε νωρίτερα, ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης χρειάζεται μία αντιμετώπιση όχι ευκαιριακή αλλά με διορισμούς μονίμων. Η συζήτηση που θα κάνουμε και στο πλαίσιο του εθνικού κοινωνικού διαλόγου θα αφορά και αυτό το ζήτημα, δηλαδή πώς μπορούμε να καλύψουμε με μόνιμες προσλήψεις σταδιακά την επόμενη τετραετία, αρχής γενομένης με μία γενναία, αν μπορούμε, δόση προσλήψεων από την ερχόμενη χρονιά, αυτό το μεγάλο κενό, το οποίο έχει –το τονίσαμε και νωρίτερα- μια σοβαρή εκπαιδευτική επίπτωση.
Στο πλαίσιο των προσλήψεων έχουμε κάνει μία ιεράρχηση. Θέλουμε να δώσουμε μία μεγαλύτερη έμφαση στην ειδική αγωγή, για λόγους που έχουμε αναφέρει διεξοδικά. Θέλουμε να ενισχύσουμε τα σχολεία τα καλλιτεχνικά και τα μουσικά, όπου αυτήν τη στιγμή είναι χαμηλός ο αριθμός των προσλήψεων. Θέλουμε να καλύψουμε τα κενά που υπάρχουν στα δημοτικά σχολεία, με όλες τις ειδικότητες. Επίσης, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι τρεις κλάδοι που θα χρειαστούν κάποια ενίσχυση περαιτέρω είναι οι τρεις βασικοί, δηλαδή φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί. Αυτός είναι ο προγραμματισμός μας.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2015/10/blog-post_406.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου