Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



Σήμερα, Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014, υπήρξε προγραμματισμένη συνάντηση μας στο Υπουργείο Παιδείας,  με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Αναπληρωτή Πρόεδρο της Επιτροπής για την κατάρτιση του νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή κο Κωνσταντίνο Λολίτσα, με θέμα την πορεία των διαδικασιών και το περιεχόμενο του νέου νομοσχεδίου.


Κατά τη συνάντησή μας με τον Διευθυντή Ε.Α.Ε ενημερωθήκαμε για τα παρακάτω:


1ον) Η διαδικασία πρότασης της Επιτροπής για το νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής προχωρά με εντατικούς ρυθμούς,  με σκοπό το συντομότερο δυνατόν να βγει σε Διαβούλευση.

Υποβάλλονται συνεχώς προτάσεις - υπάρχει ακόμα περιθώριο κατάθεσης  - από φορείς, Ομοσπονδίες, Συλλόγους και ιδιώτες, οι οποίες υποχρεωτικά εξετάζονται από την Επιτροπή.

Καταβάλλεται προσπάθεια το εν λόγω νομοσχέδιο να απαιτεί , μετά την ψήφισή του, τον απολύτως αναγκαίο αριθμό Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων για να λειτουργήσει.(Ως γνωστόν ο 3699 ουσιαστικά εφαρμόσθηκε σε μικρή έκταση, καθότι χρειαζόταν για να λειτουργήσει πλείστα όσα Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις- τα "δεκανίκια" κάθε νόμου -τα οποία και οι οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν, με επακόλουθο την μη εφαρμογή πλήθους προβλέψεών του).

Τα προαναφερθέντα αποτελούν και τους βασικούς λόγους για τους οποίους καθυστερεί η περάτωση των εργασιών της επιτροπής, όσον αφορά στην πρότασή της επί του νέου νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή.


2ον) Σε σχέση με τα κυκλοφορούντα στο διαδίκτυο σχέδια και προσχέδια νόμου, αυτά αφορούν σε εισηγήσεις των πρώτων συνεδριάσεων της Επιτροπής, οι οποίες έχουν επανεξετασθεί πολλές φορές από τότε.


3ον) Ουδεμία πρόθεση κατάργησης οργανικών θέσεων υπάρχει και ειδικά για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60.50 & ΠΕ70.50 τροποποιείται ο ν.3699/2008 και ουσιαστικά κατοχυρώνονται οι οργανικές τους θέσεις.


4ον) Προβλέπεται μοριοδότηση του συνόλου των κριτηρίων: Ακαδημαϊκών, Κοινωνικών και Προϋπηρεσίας.


5ον) Υπάρχει πρόθεση, όπως προβλέπεται και στη γενική εκπαίδευση, το βασικό πτυχίο ή κατεύθυνση πτυχίου οποιασδήποτε ειδικότητας υπάρχει ή υπάρξει στο μέλλον, να προτάσσεται.


6ον) Τέλος υπάρχει πρόθεση εναρμόνισης των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π), με τα του Εκπαιδευτικού προσωπικού. Επίσης λαμβάνεται μέριμνα  να προσδιορισθούν ξεκάθαρα οι εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π).


Με ότι νεώτερο θα επανέλθουμε.


Βασίλης Βούγιας

28 Μαρτίου 2014




14 σχόλια:

  1. παρατήρηση 4η:να υποθέσουμε πως καταργούνται οι 2 πίνακες αναπήρων και μη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η απόφαση περί κατάργησης ή μη θα είναι πολιτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχετικά με την 5η παρατήρηση, προβλέπεται να ισχύσει και για το ΕΕΠ ή μόνο για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής (πρόταξη βασικού);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα και πλείστες των αλλαγών είναι ζήτημα πολιτικής ηγεσίας όπως και το πότε θα κατατεθεί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για την πρόταξη του βασικού πτυχίου η πρόθεση της επιτροπής είναι να ισχύει για όλους, άρα και για το ΕΕΠ. Όσον αφορά στα περί πολιτικών αποφάσεων, όντως όλες οι ενέργειες σε επίπεδο νομοσχεδίων έχουν την πολιτική τους διάσταση. Εν τω προκειμένω για τους πίνακες ΑΜΕΑ, για την κατάργησή τους ή για αντικατάστασή τους με πρόσθετη μοριοδότηση, με 2 ή 3 ή 5 μόρια, την απόφαση θα πάρει κατά τα φαινόμενα ο ίδιος ο Υπουργός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τι θα γίνει με τη μοριοδότηση των ετήσιων προγραμμάτων εξειδίκευσης άνω των 500 ωρών?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα μπουν προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή των σεμιναρίων 400 ωρών ετήσιας διάρκειας και θα μοριοδοτούνται λίγο παραπάνω από τα έως τώρα σεμινάρια των 400 ωρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπάρχει σκέψη ή πρόταση να μετρήσει στη μοριοδότηση και η επιτυχία σε ΑΣΕΠ Γενικής Αγωγής (δηλαδή, να μοριοδοτηθούν όσοι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κ.ά. με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. έχουν τουλάχιστο μία επιτυχία σε ΑΣΕΠ);
    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν έχει διαφανεί ως πρόθεση κάτι τέτοιο, αλλά ως πρόταση μπορεί να αποσταλλεί στη Δνση Ειδικής Αγωγής, υπόψη Επιτροπής ν/σ Ειδικής Αγωγής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ!
      Δηλαδή, εάν κατάλαβα καλά, υπάρχει η δυνατότητα για όποιον έχει έννομο συμφέρον να αποστείλει γραπτώς μία τέτοια πρόταση στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, για όσο διάστημα συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις της Επιτροπής σχετικά με την κατάρτιση του Νομοσχεδίου;

      Διαγραφή
  10. Ναι, μπορούν να καταθέσουν προτάσεις, πλην συλλόγων, φορέων κ.λ.π και ιδιώτες, για λίγες ημέρες ακόμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κύριε Βούγια καλησπέρα. Όταν λέμε για πρόταξη βασικού πτυχίου στο ΕΕΠ, τι σημαίνει αυτό, γιατί ομολογώ πως δεν το κατάλαβα.
    Κάποιο παράδειγμα θα βοηθούσε.

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό που υπάρχει αυτή τη στιγμή - 29/3/2014 - στο σχέδιο νόμου, προβλέπει για τις υπηρεσιακές μεταβολές(μεταθέσεις, αποσπάσεις) και για τις προσλήψεις αναπληρωτών, η κατάταξη να γίνεται με το σύνολο των μονάδων που θα συγκεντρώνουν μέσω της μοριοδότησης των ακαδημαϊκών κριτηρίων, των κοινωνικών κριτηρίων και της προϋπηρεσίας. Δεν θα προτάσσονται δηλαδή τα μεταπτυχιακά έναντι του βασικού πτυχίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό θα ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς και για το Ε.Ε.Π. Αυτό που δεν έχει διευκρινισθεί είναι το πόσο θα μοριοδοτούνται τα κριτήρια.


    ΑπάντησηΔιαγραφή