Στο δημοσιευθέν από το Υπουργείο Παιδείας "Τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση: Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις", ανακαλύπτουμε νέες ονομασίες υπηρεσιών και δομών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν ως επί το πλείστον στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όπως "Τμήματα Ενσωμάτωσης", "Κέντρα Αξιολόγησης και Υποστήριξης για Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες", "Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης", αλλά και "Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης", "Διαφορική Διάγνωση" κ.λ.π.
Διαβάζουμε λοιπόν στο "Τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση: Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις", αυτά που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:
...Αναβάθμιση
της ειδικής αγωγής με τη θέσπιση εσωτερικών κανονιστικών διαδικασιών για τα
σχολεία Ειδικής Αγωγής, τα Τμήματα Ενσωμάτωσης, την Επιτροπή Διαγνωστικής
Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης, τη Διαφορική Διάγνωση, τα Κέντρα
Αξιολόγησης και Υποστήριξης για Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες κλπ., καθώς και
για τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών και άλλων εξειδικευμένων στελεχών που
εργάζονται σε δομές ειδικής αγωγής και για τα καθήκοντα των σχολικών συμβούλων,
με την προοπτική να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος των δύο (2) καθηγητών (ενός
γενικού και ενός ειδικού) στην τάξη και να αναπτυχθούν συνεργατικές πρακτικές.
Διεπιστημονική προσέγγιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σε συνεργατικό
πλαίσιο (συνεργασία ειδικών, Διαφορική Διάγνωση, Κέντρα Αξιολόγησης και Υποστήριξης,
Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης κλπ.)....
Αλλά και πιο κάτω στο Χρονοδιάγραμμα και στο σχέδιο νόμου που προγραμματίζεται βλέπουμε στο 8: "Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης" και πιο κάτω τη δημιουργία του "εποικοδομήματος" "Κέντρα
Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης."
...Σχέδιο νόμου: Νέες
αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και
αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού
και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση
Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των
σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω
αυτοαξιολόγησης.
Ο νέος νόμος αφορά:
1. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων
2. Διευθυντές Εκπαίδευσης
3. Περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης
4. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις
5. Σχολικούς Συμβούλους
6.
Προϊστάμενους Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών προγραμμάτων και
προγραμμάτων Εκπαίδευσης για την Υγεία, την Εκπαίδευση, και την
Επαγγελματική Σταδιοδρομία.
7. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές
8. Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης
9. Προϊστάμνους Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης
10. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
11. Προϊστάμενους Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών
12. Διευθυντές / Αναπληρωτές Διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων Κατάρτισης
Λαμβάνοντας
υπόψη τις απαιτήσεις που δημιουργεί ο υφιστάμενος συγκεντρωτικός τρόπος
διοίκησης, θα γίνουν αλλαγές προκειμένου να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες
που παίρνει η κάθε σχολική μονάδα. Δημιουργία εποικοδομήματος: Κέντρα
Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης που θα συγκεντρώσουν όλες τις
υπηρεσίες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (5-12 μέλη του προσωπικού)
Μεσοπρόθεσμα: υιοθέτηση του νόμου και των απαραίτητων υπουργικών διατάξεων: Ιούνιος 2017
Μεσοπρόθεσμα: Έναρξη της αυτοαξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας το σχολικό έτος 2017-2018
Ολοκλήρωση
της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης (λίστα
1-12 της πρώτης στήλης) μέχρι τον Αύγουστο του 2018...
Προφανώς θα υπάρξουν λεπτομέρειες από τους καθ ύλην αρμόδιους, ώστε να ενημερωθούμε για το τι μέλλει γενέσθαι.
Βασίλης Βούγιας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΤΡΙΕΤΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/05/blog-post_51.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου