Προς:
ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αφορά: “ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ
ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΕΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ
ΑμεΑ & ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ”
Αξιότιμε
Κύριε Πρόεδρε,
Οι παρακάτω υπογραφόμενοι γονείς
παιδιών που πάσχουν από αυτισμό & λοιπές αναπηρίες, εκπροσωπώντας
πολυάριθμη ένωση φυσικών προσώπων, συσπειρωμένων σε επί τούτου ομάδες Μέσων
Κοινωνικής Δικτύωσης, διατελώντας σε αγαστή συνεννόηση με επαγγελματίες που
έχουν θεραπευτικό & υποστηρικτικό ρόλο στις παθήσεις των παιδιών μας αλλά
και θεσμικό ρόλο σε σχετικές επαγγελματικές ενώσεις, επιθυμούμε την επισήμανση
ενώπιόν σας ορισμένων αδιεξόδων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον των ΑμεΑ παιδιών
μας, όπως αυτά προκαλούνται από την αρμόδια πολιτική ηγεσία εντός της χώρας μας,
με λάθη χειρισμών ή παραλείψεις. Επειδή το όλο θέμα άπτεται των Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων, άρα ο χειρισμός του είναι πέραν οιωνδήποτε πολιτικών ή κομματικών
τοποθετήσεων, λαμβάνουμε το θάρρος να
αιτηθούμε την ευγενική διαμεσολάβηση/έκκλησή σας προς διαφύλαξη των
παρακάτω ευεργετημάτων από την Πολιτεία, προκειμένου να έχουν τα παιδιά μας τις
ίσες ευκαιρίες για ευζωϊα, κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση, όπως αντλούν το
σχετικό δικαίωμα από το Ελληνικό Σύνταγμα και τον Χάρτη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
της Ε.Ε. Ως εκ τούτου, αιτούμαστε την αρμόδια υπόδειξή σας προς τα αρμόδια
Υπουργικά στελέχη, έτσι ώστε:
1. Να λειτουργούν κανονικά και είναι
εξασφαλισμένη θεσμικά η έγκαιρη πρόσβαση για τα παιδιά ΑμεΑ στις υπηρεσίες διάγνωσης και αξιολόγησης αναπηρίας πριν την είσοδό τους στο
νηπιαγωγείο & το Α’βάθμιο σχολικό περιβάλλον. Οι δε ως άνω υπηρεσίες να
είναι άρτια στελεχωμένες από το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό και να είναι
ικανές να παράγουν γνωματεύσεις ή αξιολογήσεις που θα κατοχυρώνουν επαρκώς στην
Δημόσια Διοίκηση τα δικαιώματα των ΑμεΑ.
2. Να είναι έγκαιρα τοποθετημένος στο σχολικό περιβάλλον των Ειδικών Σχολείων σχολικός νοσηλευτής για όλα τα ΑμεΑ παιδιά που θα έχουν αρμόδια διαγνωστεί με
σοβαρή πάθηση ή αναπηρία από την έναρξη έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
3. Να υφίστανται και να λειτουργούν
άρτια ολιγομελή τμήματα ένταξης τουλάχιστον σε ποσοστό 50% των λειτουργούντων κανονικών
σχολείων για παιδιά με έντονες ή μη μαθησιακές δυσκολίες & ήπιες
αναπτυξιακές διαταραχές. Τα δε ως άνω τμήματα πρέπει να είναι στελεχωμένα με το
κατάλληλο επιστημονικό & παιδαγωγικό προσωπικό.
4. Να παρέχεται από την κάθε αρμόδια αυτοδιοικητική Περιφέρεια
της Ελληνικής Επικράτειας Σχολική μετακίνηση με κατάλληλα σχολικά van & συνοδούς για όλα
τα ΑμεΑ παιδιά, όλων των περιοχών της χώρας, από την πόρτα του σπιτιού τους ως
το σχολείο κι αντίστροφα. Σε περιπτώσεις κωλυμάτων ανάθεσης του εν λόγω έργου μέσω
διαγωνισμού, το καθήκον αυτό θα πρέπει να το αναλαμβάνει η ίδια η Πολιτεία δια
των υπηρεσιών της εκάστοτε Περιφέρειας, είτε με προσωρινές επιτάξεις
υπηρεσιακών λεωφορείων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή του στρατού,
είτε με ιδιόκτητα/ιδιοχρησιμοποιούμενα λεωφορεία της κάθε Περιφέρειας, ειδικά
επανδρωμένα για το σκοπό αυτό.
5. Να είναι εξασφαλισμένη από την
έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς ως το τέλος αυτής η επαρκής Στελέχωση των
Ειδικών Σχολείων με τον κατάλληλο αριθμό των Ειδικών Εκπαιδευτικών, των βοηθών
αυτών και με τις προβλεπόμενες τοποθετήσεις Ειδικών Επιστημόνων.
6. Να λειτουργεί
ως Ολοήμερο κάθε Ειδικό Σχολείο σε όλη της χώρα,
με δομή Κέντρου Ημέρας, ώστε τα ΑμεΑ παιδιά να έχουν τον απαραίτητο χρόνο
προκειμένου να αποκτούν τις επιθυμητές δεξιότητες & να κοινωνικοποιούνται
επαρκώς.
7. Να συστήνονται και να λειτουργούν
Ολιγομελείς σχολικές τάξεις 3 ατόμων στα Ειδικά Σχολεία, ώστε να
είναι αποτελεσματικότερες οι παρεμβάσεις παιδαγωγών & ειδικών επιστημόνων για
απόκτηση δεξιοτήτων και αφομοίωση γνωστικού αντικειμένου στα ΑμεΑ
παιδιά-μαθητές.
8. Να εξασφαλίζεται πλήρης παράλληλη
στήριξη για όλα τα παιδιά που την δικαιούνται και φοιτούν σε
σχολεία τυπικής ανάπτυξης, από την έναρξη έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς, για
όλες τις σχολικές ώρες & τα διαλείμματα, παρεχόμενη αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς
ή ειδικούς επιστήμονες με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή.
9. Να μην περικοπεί επουδενεί το επίδομα αναπηρίας των παιδιών ΑμεΑ,
τουλάχιστον μέχρι την χρονική στιγμή που η Πολιτεία θα είναι σε θέση να
καλύπτει πλήρως τις εκπαιδευτικές, κοινωνικές & θεραπευτικές ανάγκες των
παιδιών ΑμεΑ, χωρίς ελλείψεις και ανεπάρκειες.
Ευχαριστώντας σας για τον πολύτιμο χρόνο που μας
διαθέσατε, παραμένουμε στη διάθεσή σας, ελπίζοντας σε διάβημά σας υπέρ των
παραπάνω με μορφή έκκλησης προς την εκλεγμένη πολιτική ηγεσία!
Με τιμή
Οι γονείς Οι
επιστήμονες Ειδικής Αγωγής
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ευχαριστούμε για την επιστολή. Θα έπρεπε ίσως να θεσμοθετηθεί και να καθιερωθεί ο προέλεγχος στην ηλικία στην οποία εμφανίζονται οι διαταραχές
ΑπάντησηΔιαγραφή