Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Εισήγηση ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για τη χρήση συστημάτων FM και ειδικού μικροφώνου στην τάξη


Αγαπητοί συνάδελφοι,
 θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους συναδέλφους μας που εργάζονται στα ΚΕΔΔΥ, ότι έχει συνταχθεί μια νέα εισήγηση βάσει νόμου ειδικής Αγωγής για
 τους μαθητές με βαρηκοΐα που φέρουν ακουστικά βαρηκοΐας ή κοχλιακό εμφύτευμα. Η εισήγηση συντάχθηκε στο Ά ΚΕΔΔΥ Αθηνών από μέλος μας, την Λαμπριάνα Τσιακπίνη , με την έγκριση του Προϊσταμένου του ΚΕΔΔΥ και του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Υλικοτεχνικής Υποδομής του Υπουργείου Παιδείας. Την συγκεκριμένη εισήγηση μπορείτε να προσθέτετε στο τέλος της γνωμάτευσης βαρήκοου/ κωφού μαθητή.
Αξίζει να αναφερθεί ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, γι' αυτό μπορείτε να επικοινωνήσετε για διευκρινίσεις και πληροφορίες με την κα Λαμπριάνα Τσιακπίνη, ΠΕ 21, Μέλος και εκπρόσωπος του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Β.Π. Α.Μ.Θ. στη ΠΟΣΕΠΕΕΑ.

Εισήγηση του ΚΕΔΔΥ για τη χρήση συστημάτων FM και ειδικού μικροφώνου στην τάξη

Σύμφωνα με Ν.3699, αρθ.4, παράγραφος ε, εισηγούμαστε τη χορηγία συστήματος FM ή ειδικού μικροφώνου, συμβατά με τα ακουστικά βαρηκοίας ή κοχλιακό εμφύτευμα του μαθητή, που αποτελεί εκπαιδευτικό βοήθημα και τεχνικό όργανο που θα διευκολύνει το μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία. Δεν απαιτείται ιατρική γνωμάτευση και συνταγή για το σύστημα FM ή το ειδικό μικρόφωνο. 

Ακολουθούν προτάσεις για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών με στόχο την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή των μαθητών με βαρηκοΐα στους χώρους της εκπαίδευσης: 

Τα συστήματα FM ή τα ειδικά μικρόφωνα εφαρμόζονται μόνο σε μαθητές που φέρουν είτε ακουστικά βαρηκοΐας είτε κοχλιακό εμφύτευμα και χρειάζεται να είναι συμβατά με το ακουστικό βοήθημα που ήδη φορούν. Χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία μέσα στην τάξη καθώς και σε άλλα θορυβώδη περιβάλλοντα στο σχολείο, για παράδειγμα στις γιορτές και στις παρουσιάσεις.
Η χρήση των συστημάτων FM ή των μικροφώνων διασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με βαρηκοΐα στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού βοηθούν στην εξάλειψη βασικών προβλημάτων όπως είναι ο θόρυβος και η απόσταση που μπορεί να καθιστούν πάνω από το 50% της ομιλίας των εκπαιδευτικών δυσκατάληπτη για τον μαθητή.
Τα FM συστήματα/ μικρόφωνα προσλαμβάνουν τον ήχο απευθείας από την πηγή (εκπαιδευτικό) και μεταδίδουν την ομιλία με σήμα στο ακουστικό ή κοχλιακό εμφύτευμα του παιδιού. Ο εκπαιδευτικός φορά ένα μικρόφωνο, το οποίο προσλαμβάνει τον ήχο κοντά στο στόμα του και τον μεταδίδει στον δέκτη, ο οποίος είναι συνδεδεμένος στο ακουστικό/επεξεργαστή του παιδιού.

Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Β.Π. Α.Μ.Θ. θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά την κα Λαμπριάνα Τσιακπίνη και να τη συγχαρεί γι'  αυτήν την αξιόλογη εισήγηση, η οποία σίγουρα θα αποτελέσει μια σημαντική συνεισφορά για την ομαλότερη πρόσβαση των βαρήκοων μαθητών στην εκπαίδευση.

Με εκτίμηση 
το Δ.Σ. του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Β.Π. Α.Μ.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου