Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ





Ο Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος παίρνει τον λόγο κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στη Βουλή για τον σχολικό εκφοβισμό και απευθύνει ερώτημα σχετικά με την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Ακολούθως ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης απαντά...

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Έχετε το λόγο για τρία λεπτά ο καθείς.
Κύριε Κωνσταντόπουλε, έχετε τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ:

...Έχουμε συνηθίσει να ακούμε για το νομοσχέδιο «κουρελού», όπως εσείς έχετε δηλώσει, αλλά μάλλον πρόκειται για τραπεζομάντηλο, το οποίο στρώνετε ανάλογα με την όρεξη των συνομιλητών σας και των στενών συντεχνιακών αντιλήψεων που εκφράζουν.
Πώς αλλιώς θα μπορούσε να δικαιολογηθεί η ακατανόητη εμμονή σας να φέρετε και να νομοθετήσετε, με τη διαδικασία στου κατεπείγοντος, την αλλαγή στελεχών με μια νομοθεσία εντελώς πρόχειρη και διαλυτική για πολλά σχόλια της χώρας μας;
Ακόμα και χθες –και σήμερα ίσως- αναγκάζεστε να υπογράφετε διευκρινιστικές εγκυκλίους για τη διαδικασία των εκλογών διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων. Πολύ φοβάμαι ότι το ίδιο θα κάνετε και μετά το τέλος των διαδικασιών.
Σας είχαμε προειδοποιήσει, κύριε Υπουργέ, για τη διαδικασία αυτή, ότι μπορεί να ακούγεται δημοκρατική, απαιτεί όμως προετοιμασία και διαμόρφωση κουλτούρας μέσα στα σχολεία, για να μην δημιουργηθούν προβλήματα και παρενέργειες. Επιμένατε, για δήθεν ενδοεπιλογές του 2011, με το ν.3848/2010 και τη διαδικασία των συνεντεύξεων, που όπως αναφέρατε στη σχετική σας έκθεση του ν.4327/2015 ήταν αναξιοκρατικές και τα συμβούλια επιλογής επέλεξαν τους ημετέρους. Επιβεβαιώσατε, όμως, ωστόσο με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το αντίθετο.
Γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι οι επιλογές διευθυντών σχολείου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι σε ποσοστό 90% επικυρωτικές των επιλογών που έγιναν το 2011; Υπάρχει πιο δυνατή, πιο αναμφισβήτητη απόδειξη για τη δικαίωση του ν.3848/2011 και την προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ να επιλέγονται στελέχη της εκπαίδευσης αντικειμενικά και πέρα από τις κομματικές αναφορές και τις παθογένειες του παρελθόντος;
Οφείλατε να κάνετε τις αναγκαίες βελτιώσεις και να προχωρήσετε ήρεμα και στο σωστό χρόνο ως προς τις επιλογές. Γιατί τόση σπουδή; Το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι τα στελέχη της; Είναι τα εκλεκτορικά σώματα που συγκροτούνται για μια φορά και που αποφασίζουν;
Σε λίγο θα επιλεγούν οι νέοι διευθυντές εκπαίδευσης, για τους οποίους θα ψηφίζουν και οι υποδιευθυντές. Ενώ στην αρχή λέγατε μόνο διευθυντές στο 20% των προϊσταμένων και νηπιαγωγείων, κάτι μετρήσατε, βέβαια, στη συνέχεια και δεν σας έβγαινε. Είναι μια διαδικασία, η οποία γίνεται μέσα στις άδειες των εκπαιδευτικών και μάλλον με καμία δυνατότητα οι υποψήφιοι να συναντήσουν τους εκπαιδευτικούς που θα τους ψηφίσουν και ούτε καν να γνωρίζουν τι θα συμβεί. Αυτό δεν σας τρομάζει;
Τελικά αυτό που σας ενδιαφέρει είναι κάποιοι να φύγουν και να έλθουν κάποιοι άλλοι, αρκεί να υπηρετούν δημιουργική ασάφεια που επαγγέλλεστε με θεωρητικό περιτύλιγμα και να είναι κατ’ επίφαση δημοκράτες, γιατί δεν είναι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά υπέρ της σύνθετης αποτίμησης την οποία περιγράφετε λεκτικά, αλλά δεν αποτυπώνετε νομοθετικά;
Κύριε Υπουργέ, ο τρόπος με τον οποίο χειριστήκατε τις επιλογές των περιφερειακών, μας έδειξε το δρόμο και τη διαδικασία που θα ακολουθήσετε για την πολιτική ανεξιθρησκίας. Εσείς το ανακοινώσετε, για να σπεύσουν 450 και πλέον εκπαιδευτικοί να υποβάλουν αίτηση και τελικά να επιλεγούν αυτοί τους οποίους εσείς ήδη έχετε αποφασίσει, χωρίς καν να συστήσετε, έστω για τα μάτια του κόσμου, μια επιτροπή αξιολόγησης.
Αδικείτε βέβαια και τους εκπαιδευτικούς που θα επιλεγούν –και στους οποίους εμείς ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο τους για το καλό της εκπαίδευσης και των παιδιών μας– για να δικαιώσετε τις δεσμεύσεις σας και τις συντεχνιακές σας εξαρτήσεις.
Για το ΠΑΣΟΚ και για όλους εμάς, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο χώρος της εκπαίδευσης δεν προσφέρεται και πολύ περισσότερο δεν επιλέγεται για πεδίο συγκρούσεων και αντιπαραθέσεων. Δεν θα ακολουθήσουμε εμείς τη δική σας λογική, που ως Αντιπολίτευση υπονομεύσατε κάθε πρωτοβουλία της Κυβέρνησης. Το χειρότερο ήταν ότι δεν συμμετείχατε σε καμία θεσμοθετημένη διαδικασία διαλόγου, με προσχηματικές δικαιολογίες, τεχνικών εντάσεων και πολώσεων γύρω από την αξιολόγηση και τη διαθεσιμότητα.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, είμαστε εδώ, με προτάσεις και θέσεις, με διάθεση να συμβάλουμε ουσιαστικά στην ενίσχυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, ενισχύοντας δομές και καινοτομίες, τις οποίες με χαρά βλέπουμε ότι κι εσείς θέλετε να αξιοποιήσετε.
Ευχαριστώ.

 ***********************************************************************************************************


Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για δέκα λεπτά.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα μιλήσω πολύ λιγότερο. Νομίζω ότι έχουν τεθεί όλα τα ζητήματα.



...Στο νομοσχέδιο που φέρνουμε θα δείτε ότι το πρώτο άρθρο –και για λόγους συμβολικούς- στο κομμάτι που αφορά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι για την ενισχυτική διδασκαλία. Θα έχουμε τη δυνατότητα να τα συζητήσουμε όλα αυτά.
Και μια τελευταία αναφορά στο ζήτημα της εκλογής των σχολικών συμβούλων. Είχαμε κατηγορηθεί ότι βάλαμε τη διαδικασία της εκλογής για να την κομματικοποιήσουμε. Και ήδη αναφέρθηκε προηγουμένως ότι το 90% των διευθυντών που εκλέχθηκαν ήδη ήταν οι προηγούμενοι διευθυντές.
Έτσι αποφάσισε ο κλάδος, αυτό έκανε. Και αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό επιχείρημα στο φόβο πως θα βάζαμε τη διαδικασία της ψηφοφορίας κατά το 1/3 και τα άλλα 2/3 θα ήταν τα προσόντα που είχαν οι εκπαιδευτικοί, για να αλλάξουμε συσχετισμούς. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ούτε τέτοια πρόθεση είχαμε ούτε επιβεβαιώθηκαν.
Επομένως, θα έλεγα οτιδήποτε τείνει, κατά τη δική μας αντίληψη, στον εκδημοκρατισμό του σχολείου, σε κάθε επίπεδο και αφορά και το σημερινό θέμα, νομίζω ότι θα πρέπει να το ενισχύουμε.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου