Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟ Ν/Σ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝ. ΑΝΑΠΤ. & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ Ν.Δ, ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΝΤΡΩΩΝ





ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ(Ν.Δ.):
Θέλω όμως, κύριε Πρόεδρε, κι απ’ αυτό το Βήμα να καυτηριάσω τον τρόπο που νομοθετεί το Υπουργείο Παιδείας, γεγονός που μας οδήγησε στην αποχώρηση από τον καλούμενο «εθνικό διάλογο για την παιδεία». Και η σημερινή εκπρόθεσμη τροπολογία με άσχετες ρυθμίσεις είναι ενδεικτική της προχειρότητας και της έλλειψης προγραμματισμού και στόχευσης.
Φέρνετε για μια ακόμα φορά παράταση στη θητεία των σχολικών συμβούλων. Προφανώς η παράταση είναι επιβεβλημένη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα υπήρχαν σχολικοί σύμβουλοι. Αναδεικνύεται όμως έτσι η έλλειψη προγραμματισμού στο ζήτημα των επιλογών στελεχών εκπαίδευσης.
Η δικαιολογία που ψελλίζετε στην εισηγητική έκθεση ότι δήθεν δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο επιλογής των σχολικών συμβούλων, είναι κραυγαλέο ψέμα. Υπάρχει ο ν.3848/2010, που εξακολουθεί να είναι σε ισχύ για το πλαίσιο επιλογής των σχολικών συμβούλων. Απλά ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνεται, καθώς μια μερίδα του έχει αρνητική άποψη για τον θεσμό των σχολικών συμβούλων. Ίσως γιατί οι σχολικοί σύμβουλοι είναι από εκείνους που έχουν αξιολογηθεί. Και ως γνωστόν ο ΣΥΡΙΖΑ απεχθάνεται την αξιολόγηση. Άλλωστε η υποτίμηση του θεσμού από πλευράς Κυβέρνησης αποτυπώθηκε στον ν.4354/2015, που προβλέπει επίδομα θέσης σχολικού συμβούλου χαμηλότερο και από εκείνο του διευθυντή λυκείου. Η υποβάθμιση δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά κυρίως ηθική και πάντως παντελώς άδικη.
Στην εισηγητική έκθεση του παρόντος νομοσχεδίου οι θέσεις των συμβούλων χαρακτηρίζονται νευραλγικές. Πώς συμβιβάζεται με τη νευραλγική θέση η μείωση του επιδόματος ευθύνης και μάλιστα μόνο για τους σχολικούς συμβούλους ανάμεσα σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης; Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ως Νέα Δημοκρατία πιστεύουμε στην αξιοκρατία και στην αριστεία. Στηρίζουμε τον θεσμό των σχολικών συμβούλων και το μόνο που συζητάμε είναι η αναβάθμιση του θεσμού.
Όσον αφορά στην επαναφορά της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων προς διδασκαλία σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είχε καταργηθεί επί Νέας Δημοκρατίας, προφανώς εντάσσεται στην αγωνιώδη προσπάθειά σας εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού. Οι κατά καιρούς εξαγγελίες σας για προσλήψεις είκοσι χιλιάδων εκπαιδευτικών από το ερχόμενο έτος αποδεικνύονται λόγια του αέρα.
Μετά τις δηλώσεις του Υφυπουργού, κ. Πελεγρίνη, για τον κίνδυνο να μην ανοίξουν σχολεία το νέο έτος, όλες οι κινήσεις σας, από την υποβάθμιση των ολοήμερων σχολείων και τον διπλασιασμό των μαθητών για την ίδρυση νηπιαγωγείων, μέχρι την επαναφορά της τρίτης ανάθεσης, αυτόν τον στόχο υπηρετούν: την εξοικονόμηση προσωπικού.
Έρχομαι τώρα στην περιβόητη ρύθμιση του άρθρου 41 που έχει οσμή σκανδάλου. Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται ότι «επέρχονται τροποποιήσεις στα προσόντα του Γενικού Διευθυντή της Σιβιτανιδείου Σχολής, προκειμένου να εναρμονιστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Αλήθεια, κύριε Υπουργέ, ποια ευρωπαϊκά πρότυπα επιβάλλουν μπαλτά στην προϋπόθεση γνώσης ξένης γλώσσας για την ανάληψη μιας τέτοιας θέσης ευθύνης;

Γιατί η φωτογραφική αυτή ρύθμιση δεν κάνει τίποτα άλλο από το να εξαφανίζει με μπαλτά από τα προσόντα την υποχρέωση να έχει ο Γενικός Διευθυντής επαρκή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας από τις ομιλούμενες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που αξιώνει η ως τώρα ισχύουσα νομοθεσία.
Εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βρίσκεται και το μυστικό της φωτογραφικής διάταξης. Επιχειρείτε να νομιμοποιήσετε εκ των υστέρων τις επιλογές σας; Αν όχι, προς τι η ρύθμιση; Ράβετε τον νόμο με βάση τα μέτρα του διευθυντή, του πρώην Υπουργού, του κ. Μπαλτά, που τοποθετήσατε ως διευθυντή στη Σιβιτανίδειο; Αυτή λοιπόν είναι η ηθική της Aριστεράς; Αν αδυνατεί ο εκλεκτός μας να περάσει τον πήχη για την κατάληψη μιας θέσης, απλά κατεβάζουμε τον πήχη των προσόντων.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου
Βουλευτή)
Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι δεν συμφωνούμε επίσης με τη ρύθμιση που δίνει το δικαίωμα σε εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να γίνει διευθυντής σε ΙΕΚ, δηλαδή σε δομή μεταλυκειακού επιπέδου. Άλλωστε, η ρύθμιση έρχεται σε αντίθεση με το αμέσως προηγούμενο άρθρο που αναφέρει ότι ο Γενικός Διευθυντής στη Σιβιτανίδειο Σχολή που έχει ΕΠΑΛ και ΙΕΚ πρέπει να είναι εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας ή και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τέλος ως προς τη νομιμοποίηση των παλαιότερων αποφάσεων χρηματοδότησης από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, θα πρέπει ο κύριος Υπουργός να μας γνωστοποιήσει ποιες αποφάσεις επιχορήγησης νομιμοποιούνται εκ των υστέρων, σε ποιες ΜΚΟ δόθηκαν αυτά τα χρήματα και με ποια αιτιολογία, διαφορετικά η Βουλή θα λειτουργήσει ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ.
Σας ευχαριστώ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ(ΠΟΤΑΜΙ)
Παρείσφρησαν και κάποια ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Παιδεία και την Έρευνα ως επείγουσες τροπολογίες που ενσωματώθηκαν ως άρθρα. Το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στην παράδοση, φέρνει σε κάθε νομοσχέδιο και από μία τροπολογία. Και με αυτήν θα ασχοληθώ εδώ πέρα.
Στο άρθρο 39 η θητεία των υπηρετούντων σχολικών συμβούλων παρατείνεται ως τις 28/2/2017. Τελικά τους θέλουμε τους σχολικούς συμβούλους ή η νέα παράταση κρύβει τη διάθεση για σταδιακή κατάργηση του θεσμού, όπως διαφάνηκε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων πριν μερικούς μήνες; Θα παίξουν οι σχολικοί σύμβουλοι κάποιο ρόλο στις διαδικασίες της αξιολόγησης; Αυτή η πολιτική παρατείνει την αβεβαιότητα χιλιάδων ανθρώπων και κλείνει τις πόρτες σε πιθανώς καινούργιους. Εδώ φαίνεται και η αδυναμία του Υπουργείου να καταρτίσει έγκαιρα ένα ολοκληρωμένο σύστημα επιλογής και τοποθέτησης σχολικών συμβούλων. Πηγαίνει από παράταση σε παράταση σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την εκλογή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην εξουσία.
Πάμε στην επαναφορά της τρίτης ανάθεσης των εκπαιδευτικών. Είναι προφανές πως γίνεται για την κάλυψη κενών ωρών διδασκαλίας και για τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών. Δεν έχει προηγηθεί όμως ούτε επιστημονική μελέτη από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και αυτό δεν έχει γίνει ούτε καν για τη δεύτερη ανάθεση. Το κακό είναι ότι η αλλαγή αυτή γίνεται χωρίς σχέδιο και χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, στα μουλωχτά.
Κατάργηση του άρθρου 71 του ν.4386/2016 που μόλις πριν λίγο καιρό ψηφίσαμε. Άλλο ένα δείγμα κακής νομοθέτησης: Ψηφίζουμε και ξεψηφίζουμε. Η Κυβέρνηση νομοθετεί στο πόδι και μετά αποσύρει τις διατάξεις ως μη εφαρμόσιμες.
Αποσύρετε, λοιπόν, το άρθρο 71 του ν. 4386/2016, σχεδόν ενάμιση μήνα από τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ. Κι όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, η εν λόγω διάταξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Δεν το ήξερε αυτό, όμως, ο κ. Φίλης;
Το άρθρο 41 αφορά τον καθορισμό προσόντων Γενικού Διευθυντή της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, ακούστηκε και από τον προηγούμενο ομιλητή. Ο Γενικός Διευθυντής πρέπει να είναι εκπαιδευτικός και να έχει, τουλάχιστον, δέκα έτη προϋπηρεσίας στη δημόσια Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και ρωτώ: Γιατί προϋπηρεσία μόνο στον δημόσιο τομέα; Δηλαδή, ένας καταξιωμένος εκπαιδευτικός με προϋπηρεσία σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια απορρίπτεται; Και ακόμα περισσότερο, ένας που προέρχεται από ιδιωτικό τεχνικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού δεν μπορεί να επιλεγεί ως Γενικός Διευθυντής; Ως πότε η παιδεία θα είναι αιχμάλωτη των ιδεοληψιών; Είναι εκπληκτικό πως παντού βρίσκετε αφορμή να εκφράσετε αυτή τη δυσανεξία που έχετε σε οτιδήποτε ιδιωτικό.
Στο άρθρο 42, προστίθενται και οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ως υποψήφιοι για Διευθυντές σε ΙΕΚ, σε ΣΕΠ και σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης. Για ποιον λόγο; Περισσεύουν οι δάσκαλοι της Πρωτοβάθμιας και δίνει ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμα ένα παράθυρο για απόσπαση σε άλλες υπηρεσίες;
Το άρθρο 43 αφορά τις ρυθμίσεις για την έρευνα. Εδώ έχουμε μετονομασίες, επαναδιατυπώσεις, παρατάσεις για κάτι που πριν από ένα μήνα ψηφίσαμε. Γιατί αυτή η προχειρότητα; Θα πηγαίνει κάποιος στο ΦΕΚ του νόμου για την έρευνα και θα έχουμε αλλάξει τα περιεχόμενα με νέο ΦΕΚ μόλις δύο μήνες αργότερα. Όχι, δηλαδή, ότι δοκιμάστηκε ο νόμος και άλλαξε μετά από κάποια χρόνια, όπως είναι το φυσιολογικό, αλλά επειδή δεν νομοθετήσατε καλά.
Επιτρέψτε μου να κλείσω, εφόσον βρισκόμαστε στα θέματα παιδείας και έρευνας, με το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας. Δεν υπάρχει στο παρόν νομοσχέδιο, αλλά σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών το οποίο ανέβηκε στη διαβούλευση. Θα το αναφέρω, όμως, μήπως και αφυπνίσω το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, γιατί το αφορά άμεσα.
Το Ινστιτούτο της Βενετίας αποτελεί ένα υψηλού επιστημονικού και ερευνητικού επιπέδου και κύρους ίδρυμα, με διεθνή αναγνώριση. Το Υπουργείο Εξωτερικών με το σχέδιο νόμου που ανάρτησε προς διαβούλευση το διάστημα 27/5/2016 έως 3/6/2016 επιχειρεί να αφαιρέσει τον επιστημονικό και ερευνητικό χαρακτήρα του Ινστιτούτου και να το καταστήσει ένα απλό πολιτιστικό κέντρο.
Το ερώτημα είναι: Υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις επιχειρούμενες αλλαγές και τον αποκλεισμό του συναρμόδιου Υπουργείου με την υπαγωγή του Ινστιτούτου Βενετίας στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Εξωτερικών; Και πώς διασφαλίζεται ο ερευνητικός και επιστημονικός χαρακτήρας του Ινστιτούτου χωρίς λειτουργική και οργανική σύνδεση με το Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας; Προς απάντηση, λοιπόν, αυτά τα ερωτήματα και γι’ αυτό κάναμε και κοινοβουλευτική ερώτηση στις 8 Ιουνίου. 
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ(ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ)
Αναφορικά με την τροπολογία για την παιδεία θα σας θυμίσω ότι μόλις πριν από δύο μήνες περίπου ψηφίσαμε αναλυτικό νομοσχέδιο για την παιδεία και την έρευνα και σήμερα έχουμε πάλι μπροστά μας άλλη μία τροπολογία με διάταξη για την έρευνα. Όλα αυτά φυσικά τι μας δείχνουν; Μια απόλυτη προχειρότητα του κυβερνητικού έργου και την πλήρη απαξίωση του Κοινοβουλίου. Σε αυτή, λοιπόν, την τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα τρίτης ανάθεσης σε εκπαιδευτικούς μας.
Σας ερωτώ: Τι σημαίνει αυτό; Για παράδειγμα ένα καθηγητής αγγλικής φιλολογίας διδάσκει σήμερα, εκτός από το μάθημά του, δηλαδή τα αγγλικά, και ιστορία όταν υπάρχει το σχετικό κενό. Πλέον θα μπορεί να διδάξει –άγνωστο ποιο ακόμη φιλολογικό μάθημα- ίσως έκθεση, ίσως και αρχαία ελληνικά. Θαυμάστε τι κατόρθωμα κάνει το Υπουργείο Παιδείας!
Η συγκεκριμένη τροπολογία δημιουργεί πολύ μεγάλη ανησυχία γιατί όσο καλή διάθεση και αν έχουν οι καθηγητές, βασικά και ουσιώδη μαθήματα δεν πρέπει να διδάσκονται από άλλες ειδικότητες. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία είναι οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί, οι φυσικοί και οι χημικοί. Έτσι, στην πραγματικότητα, η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας γίνεται μόνο και μόνο για την κάλυψη των κενών θέσεων με λιγότερους αναπληρωτές και τελικά με λιγότερο κόστος για την Κυβέρνηση.
Θα ήθελα κάτι άλλο να ρωτήσω. Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Θα σας δώσω την απάντηση. Δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από την υποβάθμιση της παιδείας με λύσεις μπαλώματα σε ουσιαστικά και σοβαρά προβλήματα.
 ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΘΕΙΣΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου