Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ!!!





Η  ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ  ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ  ΤΟΝ  ΔΙΟΡΙΣΜΟ  ΤΩΝ  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ!!!

     Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας (δείτε ΕΔΩ ) η νομιμότητα επιβάλλει τον άμεσο μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών που έχουν συμπληρώσει 36 μήνες προϋπηρεσίας. Αυτό, κατ’ εφαρμογή της Εθνικής μας νομοθεσίας και νομολογίας του Α.Π.
Όπως είναι γνωστό, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΕ), με την απόφασή του Γ΄ Τμήματος του της 26ης Νοεμβρίου 2014 στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C22/13, C61/13 έως C63/13 και C418/13, με αντικείμενο αιτήσεις προδικαστικής αποφάσεως, δυνάμει του άρθρου 267 ΣΛΕΕ, υποβληθείσες, αφενός, από το Tribunale di Napoli (Ιταλία), αφετέρου, από το Corte costituzionale (Ιταλία), με απόφαση της 3ης Ιουλίου 2013, που περιήλθε στο Δικαστήριο στις 23 Ιουλίου 2013 (C418/13), εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία:
      «Η ρήτρα 5, σημείο 1, της συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου, η οποία συνήφθη στις 18 Μαρτίου 1999 και περιλαμβάνεται στο παράρτημα της οδηγίας 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Ιουνίου 1999, σχετικά με τη συμφωνία πλαίσιο για την εργασία ορισμένου χρόνου που συνήφθη από τη CES, την UNICE και το CEEP, έχει την έννοια ότι απαγορεύει εθνική κανονιστική ρύθμιση, όπως η επίμαχη στις κύριες δίκες, βάσει της οποίας είναι δυνατή η ανανέωση συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου για την κάλυψη κενών και ελεύθερων θέσεων διδασκόντων και διοικητικού, τεχνικού και επικουρικού προσωπικού στα υπό κρατική διαχείριση σχολεία, έως την ολοκλήρωση διαγωνισμών για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, χωρίς να ορίζονται συγκεκριμένες προθεσμίες για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών αυτών και αποκλειομένης εντελώς, για τους διδάσκοντες αυτούς και το εν λόγω προσωπικό, της δυνατότητας προβολής αξιώσεως για την αποκατάσταση της ζημίας που ενδεχομένως έχουν υποστεί λόγω της προαναφερθείσας ανανεώσεως. Συγκεκριμένα και υπό την επιφύλαξη των διαπιστώσεων των αιτούντων δικαστηρίων, η εν λόγω ρύθμιση, αφενός, δεν καθιστά δυνατή τη συναγωγή αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων προκειμένου να ελεγχθεί αν η ανανέωση των συμβάσεων αυτών ανταποκρίνεται πράγματι σε γνήσια ανάγκη, είναι πρόσφορη προς επίτευξη του επιδιωκομένου σκοπού και αναγκαία προς τούτο, και, αφετέρου, δεν περιλαμβάνει κανένα μέτρο για την αποτροπή καταχρηστικής συνάψεως διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και την επιβολή κυρώσεων στις περιπτώσεις αυτές».
      Δηλαδή, το ΔΕΕ επιτρέπει τη διεκδίκηση της μονιμοποίησης για χιλιάδες αναπληρωτές με προϋπηρεσία και στην Ελλάδα, καθώς, μεταξύ άλλων, κρίνει ότι πρακτικές εκμετάλλευσης «στρατιών» αναπληρωτών από Κράτος Μέλος της ΕΕ καταστρατηγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων εκπαιδευτικών και δεν αποτρέπουν αποτελεσματικά την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου.
      Μάλιστα, αξιοσημείωτο και ουσιαστικά κρίσιμο είναι ότι στο Δικαστήριο παρενέβη και η Ελλάδα υποβάλλοντας γραπτές παρατηρήσεις (C418/13) με στόχο να μην εκδοθεί θετική απόφαση. Η Ελληνική Κυβέρνηση προέβαλε ότι δεν θα ήταν σκόπιμη η υπαγωγή της εκπαίδευσης στις διατάξεις της συμφωνίας-πλαισίου σχετικά με την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου.
      Το Δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό αυτό και έκρινε δεσμευτικά και για την Ελλάδα ότι η συμφωνία-πλαίσιο δεν αποκλείει κανένα συγκεκριμένο κλάδο από το πεδίο εφαρμογής της και, συνεπώς, έχει εφαρμογή στο προσωπικό που προσλαμβάνεται στον κλάδο της εκπαίδευσης.
      Συνεπώς, η απόφαση αυτή δεσμεύει τα όργανα της Ελλάδος συμπεριλαμβανομένης και της εκτελεστικής (ΥΠΟΠΑΙΘ) και της δικαστικής εξουσίας (βλ. αντί πολλών: απόφαση Ολομέλειας ΑΠ 16/2013: «η δεσμευτικότητα της απόφασης αυτής (του ΔΕΕ εννοείται) ….. είναι όμως αναμφίβολη, αφού μόνον έτσι εξυπηρετείται ο σκοπός της ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου»).
Η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της είχε υποσχεθεί πως θα αναλάβει πρωτοβουλίες για το θέμα με ανακοίνωσή της τόνιζε τα εξής :

Αρ. Πρωτ. 1541
                        Αθήνα, 31/3/2015
Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα : «Προσφυγή της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.»
Μετά την έκδοση της, από 26 Νοεμβρίου 2014, απόφασης του Γ Τμήματος του Δ.Ε.Ε. στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-22/13, C-61/13 έως C-63/13 και C-418/13 για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην προσπάθεια του να συμβάλλει στην επίλυση του χρονίζοντος προβλήματος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αποφάσισε να ασκήσει προσφυγή στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκθέτοντας πλήρως και εμπεριστατωμένα τις παραμέτρους του προβλήματος που εμφανίζεται στην Ελλάδα, ζητώντας την παρέμβαση των επισήμων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καταχρηστική πρακτική, που εφαρμόζει η χώρα μας.
Θυμίζουμε, ότι το έτος 2004 αντίστοιχη αναφορά, που είχε κατατεθεί από την ΑΔΕΔΥ, με την οποία αυτή διαμαρτυρόταν για τη μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 1999/70/ΕΚ, οδήγησε στην παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πίεσε αποτελεσματικά προς την κατεύθυνση της έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος 164/2004, με το οποίο ένα μέρος τουλάχιστον από το χρονίζον πρόβλημα των συμβασιούχων αντιμετωπίστηκε.
Περαιτέρω πρωτοβουλίες για το θέμα θα αναληφθούν στο τέλος του σχολικού έτους, οπότε και οι συνάδελφοι θα μπορούν να ασκήσουν τα κατάλληλα ένδικα βοηθήματα.»
Αντίθετα, σήμερα, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως, το υποβληθέν αίτημα για μονιμοποίηση των υπηρετούντων στη Δημόσια Εκπαίδευση με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου (αναπληρωτών), δεν είναι δυνατό να ικανοποιηθεί, διότι δεν προβλέπεται και δεν επιτρέπεται από το ισχύον νομικό πλαίσιο.
Το παραπάνω αναφέρεται σε γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, στην οποία παρατίθεται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των διορισμών ενώ σημειώνεται ότι υπό το πρίσμα της αρ.527/2015 απόφασης της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε., το ΥΠ.ΠΕ.Θ. δε δύνανται να διορίσει, ως μονίμους, εκπαιδευτικούς από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (ποσοστό 40%), αλλά ούτε και από τους πίνακες αναπληρωτών με 24μηνη ή με 30μηνη προϋπηρεσία των παρ.8 & 9 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010.
Για το λόγο αυτό, με την αρ.130262/Ε1/18-2-2015 (ΦΕΚ 1765 Β΄,ΑΔΑ:Ω892465ΦΘ3-1ΘΓ) Υ.Α. παρατάθηκε η ως άνω μεταβατική περίοδος του άρθρου 9 παρ.1 του ν.3848/2010, έως και το σχολικό έτος 2015-2016, κατά το μέρος που αφορά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008, και μόνο.
ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΡΑ – ΑΜΕΣΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ! ! !

                                                                                           Πύργος, 18 Φεβρουαρίου 2016

Για την Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πύργου
Αθανάσιος Κατσίμπελης
Αιρετός αντιπρόσωπος της παράταξης στη Γ. Σ. της Δ.Ο.Ε.
Χρυσοβαλάντης Δημητρόπουλος
Αιρετό μέλος  της παράταξης
στο Δ. Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου