Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

"Τι μέλλει γενέσθαι με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία;" - Ερώτηση στη Βουλή από τη Ν.Δ.




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2019
Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, από κοινού με τους αναπληρωτές Τομεάρχες, Γιάννη Ανδριανό, βουλευτή Αργολίδας, Μαρία Αντωνίου, βουλευτή Καστοριάς, και Χρήστο Κέλλα, βουλευτή Λάρισας, απηύθυναν ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με το μέλλον των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων.
Για το θέμα αυτό, η κυρία Κεραμέως έκανε την ακόλουθη δήλωση:
"Ο νυν Υπουργός Παιδείας συνεχίζει το έργο των προκατόχων του όσον αφορά στην υποβάθμιση της λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της χώρας. Με τη θητεία της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) να έχει λήξει από τις 31/12/2018, χωρίς να έχουν κινηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες για τον ορισμό νέας, και τα Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠΕΣ) να λειτουργούν με ελλιπή σύνθεση, τα σχολεία, σήμερα, στερούνται την εποπτεία και την επιστημονική στήριξη, που είναι απαραίτητες για την ακώλυτη λειτουργία τους.
Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, οι νησίδες αριστείας και καινοτομίας, αντί να ενισχύονται και να αναβαθμίζονται, συστηματικά υποβαθμίζονται, κυρίως, λόγω της ιδεοληψίας της παρούσας Κυβέρνησης. Εκφράζουμε τη βαθιά ανησυχία μας για το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω σχολείων και ερωτούμε τον Υπουργό πότε σκοπεύει να ορίσει τη ΔΕΠΠΣ και να εκκινήσει τη διαδικασία στελέχωσης των ΕΠΕΣ, καθώς και αν σκοπεύει να προχωρήσει σε θεσμικές αλλαγές ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αυτών και προς ποια κατεύθυνση".
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Τι μέλλει γενέσθαι με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία;»
Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2019
Κύριε Υπουργέ,
Η θητεία της τελευταίας Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) έληξε στις 31/12/2018 και σχεδόν 2 μήνες μετά δεν έχουν κινηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες για τον ορισμό νέας. Ως εκ τούτου, ένα από τα βασικά όργανα της λειτουργίας των ΠΠΣ δεν υφίσταται πλέον.
Σε επίπεδο σχολική μονάδας, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ), το οποίο απαρτίζεται από ένα μέλος ΔΕΠ ως πρόεδρο, ένα σχολικό σύμβουλο (παιδαγωγικά υπεύθυνο για το σχολείο), τον Διευθυντή και δυο εκπαιδευτικούς, μετά την κατάργηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, λειτουργούν με ελλιπή σύνθεση. Το ΕΠΕΣ είναι υπεύθυνο, μεταξύ άλλων, να εισηγείται στη ΔΕΠΠΣ για τη λειτουργία των ομίλων, για τη διαδικασία για την επιλογή των μαθητών, για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και για πιθανές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων στο σχολείο, αλλά και για την κατάρτιση πίνακα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Εν ολίγοις, τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, οι νησίδες αριστείας που θα έπρεπε να ενισχύονται και να αναβαθμίζονται, σήμερα στερούνται την εποπτεία και την επιστημονική στήριξη, που είναι απαραίτητες για την ακώλυτη λειτουργία τους.
Η βούληση της Κυβέρνησης περί του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων έχει ήδη εκφραστεί με τη συστηματική υποβάθμισή τους, από την αρχή της θητείας της. Εξ αυτού του πρόσθετου λόγου, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς εκφράζουν την ανησυχία τους για το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω σχολείων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Πότε σκοπεύετε να ορίσετε τη ΔΕΠΠΣ;
2. Πότε σκοπεύετε να εκκινήσετε τη διαδικασία στελέχωσης των ΕΠΕΣ;
3. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε θεσμικές αλλαγές ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως διαρρέει στον Τύπο; Αν ναι, πότε και προς ποια κατεύθυνση;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδας
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
Χρήστος Κέλλας, Λάρισας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου